1-års dag

Igår firade jag och älskling 1 år. Firade med hemmagjord middag.  Så är det när man jobbar 50% och gubben
har bestämt sig för att gå klart sin gymnasie på Komvux. Man får göra det bästa av situationen.

Lagade vår pasta. Väldigt lätt men otroligt gott. Och lite vitlöksbröd till det. Smaskens.
Blev inte så fint, eftersom jag började rätt sent och vi blev så hungriga att vi
ville bara ha det klart så vi kunde äta.
Här ser man min servis också, är så nöjd med den.




För den som vill ha recept på pastan:
Rotselleri
Purjolök
Champinjoner
Lax
Kaffegrädde
Creme fraiche
Gräslök
Salt, peppar

Gör så här: Hacka rotsellerin i små och tunna skivor. Hacka resten av
grönsakerna. Bryn rotsellerin i lite olja.  Häll i champinjonerna och
purjolöken. Bryn lätt. I med kaffegrädden och creme fraiche.
Skiva laxen i tunna skivor och i med den också i den puttrande
kastrullen med resten av ingrendienserna. Laxen behöver inte så
lång koktid så när de är  genomkokta så är den klar.
Salta och peppra, efter smak.
Hacka gräslöken och lägg i en del i såsen, spara resten
till garnering.
Klart!

Servera med pasta.

Kommentarer
Postat av: Simply me

Jo, jag laser gumman (aven fast jag ar dalig pa att kommentera, hehe...) Grattis pa 1-arsdagen! Harligt att se att ni kan fixa en sa mysig middag pa liten budget. Nu med alla nedlaggningar sa borjar man ju oroa sig om man har tillrackligt med besparingar om oturen skulle vara framme, men kan ni sa kan vi :) Massa kramar! P.S: Du far hemskt garna lagga upp en bild pa er fran brollopet (kanske med huvudena "kapade"?) sa vi far se din fina klanning iaf :)

Postat av: Jessie - Mamma till Jacob

smaskigt=)

2009-02-16 @ 11:51:23
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback