Nyheter i Malmö.

Nr 19 ha börjat sälja Hanky Panky.
Malling & Mikai väskor finns att köpa på issue,
dessutom en hel del nyheter från Marc Jacobs.
Dessutom har det dykt upp en massa nya
sköna grejer på iisa of Malmö, de har även Mullberry.
Check it out!
Weekday ska öppna en affär den 1:a september.


Mailadress

Min mailadress är:
[email protected]


Bönen är hörd!

Fick en kommentar från de på Neea.se att
de hade fått in U-neck linnet.
Den längre modellen,  precis som jag önskade.


American Apparel


 Till höger Rib U-neck tank och till vänster
Rib Boy Beater tank.
U-neck ser längre ut och det önskar jag att
Neea tar in, eftersom Nelly verkar bara ta in
Boy Beater.
Jag har rätt lång överkropp, trots att jag
är rätt kort (1.65). Så en längre linne är
att föredra.

Sen hade det var kul om det kom in t.e.x
mysklänningar. Älskar såna klänningar till sommaren.
Dessa två är bara för fina.



Vote or Die!



Det är rätt spännande det vid valtider, jag
har fått flera vänner och släkt att rösta eftersom
jag tycker att det är det minsta vi kan göra
för de som har kämpat för att vi ska få rösträtt.
Folk ha faktiskt dött för att vi ska få rätten
att rösta. Vad gör folk?
Jo, de pissar på deras kamp och skiter i att rösta.
Rösta blankt åtminstone.
 
VOTE OR DIE, eller kanske inte riktigt. Men ni förstår
budskapet.

Shit!

 Dumma mig, jag glömde att ringa de på La Redoute om att jag inte
ville ha mitt paket, så nu fick jag en mail om att mitt paket är på väg!
I mitt paket finns det endast en halsduk, den från Chacharel i grått.
Även om det bara blev 249:- så känns det onödigt.
Nopp i dag börjar min första dag i skolan, så I gotta go.
Måste hinna med en kort shoppingrunda efteråt, behöver
gympaskor. Det är i princip det enda jag har på mig i skolan.

Ögonbryn


Ögonbryn är det viktigaste enligt mig.
När jag har ett par snygga och värlformade
ögonbryn så är det lättare att sminka mig
snyggare och jag känner mig snyggare
helt enkelt. När man har fått sina ögonbryn
professionellt fixade kommer att bli helt besatt.



Jag märker att tjockare ögonbryn kommer allt mer.
Dock tycker jag att det är skillnad på att
ha ett par naturliga ögonbryn och ett par
buskiga. Som bilden till vänster ser inte
välvårdat ut enligt min mening. Den i mitten
är naturligt utan att se ovårdad ut.
Den sista till höger är som ni ser plockade.

Av ren nyfikenhet undrar jag hur ni har
era ögonbryn. Är det bara på catwalken
buskiga ögonbryn syns till?

Och jakten slutar där

Dessutom sparade jag mig några slantar.
Kom nämligen på att jag hade en vit skugga
från Stila med skimmer (Moonlight) och en svart
skugga från MUS, matt.
Blandar man dessa två, så voilá!
Grå ögonskugga!
Provade faktiskt snabbt, blev riktigt snyggt
med ljusa läppar. (MAC - Hue)
En klar höstfavorit.
20216-506

P.S
Kolla hur denna makeupartisten lägger
sin grå ögonskugga.
Grundar med en vit skugga, antingen fast
eller i kräm. Men med skimmer för att
det ska skimra så vackert som ovan.
På med svart matt skugga i ögronvrån
och som eyeliner, sudda, sudda och
åter sudda tills det inte syns några linjer.
Dock ser jag att hon har gjort ett fel
på bilden ovan men övning ger färdighet.

På jakt

..efter den perfekta gråa ögonskuggan!
På något sätt har jag alltid lyckats köpa hem
en ögonskugga som jag trodde var grå, som
visar sig vara mer blå än grå.
Denna verkar vara perfekt, dock vågar jag
inte beställa den.
Ska kolla på sminkbutikernas utbud.

Finns inget läckrare än snyggt sotade
ögon med en grå skugga.
Tycker det blir för mycket med svart, så
jag vill antingen ha det i grått, mörklila eller
mörkbrunt.

PS, märkte att det inte gick att
länka till färgen. Storm heter den.
Andra raden, i mitten.

Just awesome!

Den vackraste låten just nu och kolla in
denna lika vackra dans.

Vackra ting

20216-505

Vid första titt så ser J Crews kläder inte så märkvärdiga ut.
Men de är oerhört vältänkta. Som t.e.x cashmere tröjan med
de fina knappdetaljerna. Älskar brunt, som ni kanske märker.
Hade gärna velat trippa runt i ballerinorna, tröjan och kjolen
så småningom.

Senaste suget

Det är i Snickerstårta från Almondy.
Jag har fått alla mina vänner och släkt
engagerade i mitt sug. Köper flera
tårtor men vips så är de slut.

Rützou

Jag har hittat flera palgg från detta märket som jag verkligen gillar.
Senaste kärleken finns att skåda på
hemsidan.
Collections - Women - Autum/Winter 2006  - Show.
Bilden som ploppar upp först av alla, den korta koftan till
höger. Ser kanske inte så himla underbar ut, men det är den
i verkligheten!

NK

Nu hade jag velat vara på NK, de erbjuder en
kostnadsfri makeup från Laura Merciers nya höstlook.
Sen i september kommer ännu en kostnadsfri makeup
med kollektionen "Star Struck" Även den Laura Mercier.
JAG VILL!!

Dessutom kommer
Armani Cosmetics till NK!!
Jag har endast hört gott om Armanis makeupkollektion.
Särskilt deras foundation är hyllad i alla amerikanska
tidningar.

Ultimata shoppingen

I går kunde jag vara ute med t-shirt och short utan
problem. Men nu längtar jag till när man kan umgås och
titta på bio utan känna att man måste ta vara på värmen.
Eller att kura ihop med en täcke framför tv:n.


Älskar Your Weekend Fashion Shop, allt man gillar finns samlat på en och samma plats.

Böcker

Jag läser alldeles för få böcker, men när jag
väl har hittat en bok som jag gillar så
kan jag inte lämna den ifrån mig.
Nu till hösten finns det ett par böcker jag skulle
vilja läsa.
Dessa är:

Snö - Orhan Pamuk.

Pamuks senaste roman är Kar (Snö) från 2002, som behandlar konflikten mellan islamism och västvänlighet i nutidens Turkiet. Pamuk beskriver den som sin "första och sista politiska roman". Den utspelas i den lilla staden Kars i nordöstra Turkiet.
När jag läser så blir det oftast amerikansk litteratur, men jag tröttnade på det. Jag pratade med min tjejkusin i Turkiet och hon berättade om Orhan Pamuk. Dels att det hade blivit sånt uppståndelse men även hans sätt att skriva.

Spelet - Neil Strauss
Neil Strauss, rockkritiker och medförfattare till Mötley Crües, Marilyn Mansons och porrstjärnan Jenna Jamesons skandalbiografier, tröttnade på att vara en AFC (average frustrated chump) och tillbringade två år tillsammans med ett antal män vars enda mål är att bli världens bästa förförare, PUA:s (pick-up artists). På vägen träffade han bl a Tom Cruise, Britney Spears, Paris Hilton och Courtney Love. Resultatet blev Spelet.
Detta är mest för att kändisskap intresserar mig och det är alltid intressant att läsa hur en ful ankunge förvandlas till en vacker svan i Hollywood.

Alkemisten -Paulo Coelho
Alkemisten är den magiska historien om Santiago, en andalusisk herdepojke, som följer sin dröm om att finna en av världens dyrbaraste skatter. Från sitt hem i Spanien reser han till marknaderna i Tanger och genom Egyptens öken till ett livsavgörande möte med alkemisten.
Alkemisten har en god vän, som själv håller på med sin första bok, till mig rekommenderat. Jag vet inte vad jag kommer att tycka, den verkar inte vara min typ av bok. Men vännen envisas.

Profeten - Khalil Gibran
Kärleken ger intet annat utom sig själv och tarintet utom från sig själv. Kärleken äger intet och kan ej heller ägas;Ty kärleken är allt för kärlekenProfeten är en av detta sekels mest citerade böcker. Vid snart sagt varje dop och bröllop läser man högt ur Kahlil Gibrans mästerverk. De starka och innerliga texterna om livets alla skeden har berört miljontals människor över hela världen.
Förstår inte varför jag inte har läst den innan. Boken som är detta sekels mest citerade bok. Handlar om livet och mystiken kring det och kärlek. Ska bli en fröjd.

Tusen små bitar - James Frey
Tänk dig att du vaknar på ett flygplan. Du har ingen aning om var du har varit eller vart du är på väg. Ditt ansikte är sönderslaget och att du har blåmärken och sår på hela kroppen. Du har ingen plånbok, inga pengar, inget jobb. Polisen letar efter dig. Tänk dig att du bara är 23. Och att det har hänt förut...James Frey ställdes inför denna surrealistiska situation. Tusen små bitar är berättelsen om vad som hände sedan. Det är en intensiv, oförutsägbar och gripande berättelse om drog- och alkoholmissbruk som det aldrig har blivit beskrivet förut.
Vill mest läsa den för att Oprah berördes så mycket av denna boken. Två gånger! En gång för att hon fullkomligt älskade boken och en andra gång för att det kom fram att James Frey inte alls hade varit med om allt som står i boken. Oprah hade blivit lurad och så får man inte göra....



20216-496


Skönhet

Jag är rätt skeptisk mot skönhetsprodukter som
kommer från makeupföretag.
Tror helt enkelt att det inte är lika bra som andra
företag som endast riktar sig mot hudprodukter.
Som t.e.x Dermalogica osv.
Jag köpte väldigt många produkter från Dermalogica, men
det gör inte någon underverk med mitt ansikte.
Fuktkrämen bidrar inte till något och jag letar efter något nytt.
Det märke inom smink jag alltid hyllar är ju Laura Merciers.
Så nu funderar jag på att köpa skönhetsprodukter från
Laura Mercier nästa gång.

20216-495

La Redoute hjälp

Ja undrar hur man hittar till ändra/ta bort sidan i La Redoute. Det
är nämligen så att jag inte vill ha mina grejer som jag har beställt längre.


OCH vad har hänt med Emmisens sida?

P.s, Nautilus?, SATS eller Friskis & Svettis?

Tillbaks från semestern

Utvilad och brun. En välbehövlig semester, men
en vecka går snabbt.
Det blev en sol och bad- späckad schema.
Sen på kvällarna gick man ut och strosade runt lite.

Såg b.la en
spektakulär show vid namn
Anadolu Atesi, Fire of Anatolia på engelska.
Det är en historia om Turkiet som utspelar sig i
dansform. Från dåtid till moderna Turkiet.
Man gick därifrån med gåshud.
Dessutom var det inte fy och skam att showen
var i en av världens mest välbevarade amfiteatrar,
Aspendos hette den. Det var en magisk kväll i det
orientaliska.

Det blev inget shoppat, det inget annat förutom
en massa falska väskor osv.
Det blev endast en Dior Voyage förpackning
på vägen hem på flygplatsen.




Shopping i Turkiet

Samtidigt som det är skönt att jag ska åka till en mindre stad i Turkiet, så
känns det ändå som att jag önskade att jag åkte till en större stad.
Med mer shoppingmöjligheter.
Oftast är det så med turistställen antingen är det sol och bad man får välja
eller shopping.
Vad gäller Turkiet så är det de inhemska märkena som intresserar mig mest.
Det finns märken så som, Derishow, Oxxo, Cemil, Ipekyolu, Vakko,Roman m.m.
När jag åkte till Istanbul kan ni tänka er att jag shoppade.
Både inhemska och utländska märken. Amerikanska märken så som
GAP osv fanns det massor av.
Nej, men det ska bli skönt att inte ha några som helst förväntningar
på att ha fyndat en massa eller ha sett så mycket som möjligt.
Den enda förväntningen jag har på mig själv är att ha vilat så mycket som
möjligt och få lite bränna.
En liten parentes:
från Turkiet kan ni se vad det är för typ av kläder
de har på Derishow. Det är traditionell turkiska kläder
fast mer modernt. Denna klänningen tycker jag är
oerhört vacker.

På G

Nu är det lite packning varvat med lite
vänner. Jag har världens sötaste kompisar.
Jag ska bara vara borta i en vecka men de
beter sig som om det är flera veckor.
Så vi ska ut en sväng i dag.
Usch jag känner inte för det, vill ha
klänning men vädret tillåter inte det tyvärr.
Men i morgon blir solning och hela veckan framöver.

Om det var höst

20216-490

.. Då hade jag velat ha dessa på mig.
Älskar tröjan, den ser så hima mysig ut. Jeansen
har jag redan, men de är lite för stora på mig.
Vet inte om jag ska sy in de eller bara köpa ett
par Acne jeans. Ringen vill jag ha helt enkelt.

Vill ha

20216-489
Jag älskar när små kompakta allt i allo förpackningar.
Dessa är från Laura Mercier och jag skulle vilja
ha allt.
Dels är det en ögonskugge- och läpppalett.
Även en med allt från puder, rouge, läppstift och
ögonskuggor.

Makeup favoriter

20216-487


Ursäkta om mitt tjatande om Laura Mercier
blir för mycket. Men jag kan inte hjälpa det, jag är
frälst! Älskar concealern, foundation och primer.
Kommer att köpa flera produkter.

Min favvo läppglans heter Satinette och kommer från
Chanel.

NARS Torrid har varit en favorit, särskilt nu under
sommar halvåret. Får mig att se oförskämd fräsch ut.

Jag har testat fleera mascaror men Lash Queen sviker mig aldrig.

Shu Uemuras ögonfransböjare kan bara inte jämföras
med någon annan.

Choklad och naket

Få inga konstiga tankar nu.
Snackar om höstens hetaste
trender inom makeup.
På de flesta catwalken var det
just det nakna ansiket som dominerade
och de stora makeupföretagen tror på
en chokladig höst.
Jag känner att det naturliga från 90-talet är
tillbaka. Då var det naturligt och jordiga toner som
gällde.
Jag passar då inte i brun läppstift, så jag skippar det.
Men tonade ögon med brunt är alltid snyggt.


Toppar

Jag läste i Englas blogg om de snygga toppar från
Christina Ribel. Såg att de fanns i Malmö.
Var på en shoppingrunda i går så jag gick in till
Emilia af Malmö. Måste verkligen säga att
topparna var i härlig kvalité och satt riktigt snyggt.
Kom inte hem med någon topp eftersom jag inte
bestämma mig för vilken färg jag skulle ha.
Dock gillade jag den urringningen som Engla har
i svart. Tänkte efter lite hemma och kom fram
att det ska bli svart. Annars har jag bara vita
bastoppar.

Snart är det min tur

Här har jag suttit ,snällt läst och önskat
flera bloggare trevlig resa.
Nu har jag äntligen bokat
resa till nästa lördag.
Tänkte slå till stort så det blev en 4
stjärnig hotell med all inclusive.
Kommer säkert spendera mycket tid med
att äta och sola.
Ska bli skönt.
Förresten det blir en resa till Turkiet.

Like a lady

20216-479

Denna bild på denna klänning har
cirkulerar på flera bloggar de senaste veckorna.
Kan tala om att klänningen finns nu att köpa
på H&M Trend avdelningen.
Finns i 2 färger. Den beigea som ni ser
ovan och en mörkblå.
Jag köpte den mörkblå, eftersom den beigea
inte passade mig riktigt.
Den sitter som en smäck och är snyggt till
mina nya svarta peep toes från Zara.
Ser ut som en riktig lady med klänningen
som sitter åt.
Tycker väldigt mycket om den, men jag inte
säker på när man kan använda den.
Pratade om det med en tjej i affären som
skrattade åt mig för att jag blev alldeles lyrisk
över att jag hade hittat klänningen.

Både skorna och klänningen inhandlades
i går. Dyker väl upp med bilder snart..


The Break Up

Jag och syrran kollade på. The Break Up i går.
Vi är båda stora fans av Vince Vaughns filmer och
supportar Team Aniston. Filmen var bra, men det
var inte den bästa Vince Vaugnh har gjort.

Det som fångade mina ögon var Jennifer
Anistons enkla, eleganta och naturliga utseende.
Hon var klockren med alla sina kläder och makeup.



En sak jag också la märke till var hennes smycken.
Det var alltid samma lövsmycken.
Både som halsband och örhängen.
Jag har länge velat ha ett guldsmycke format som
ett löv. Dock hittade jag bara längre och större.
Dessa var underbara. Jennifer Anistons kommer från
Jennifer Meyer.

Lite fakta: Jennifer Meyer är förresten Tobey Maguires fästmö.
Som tydligen ska vara vän med Jennifer Aniston
sedan Vänner. Jennifer Aniston har vid flera tillfällen
valt att bära hennes underbara smycken.