Vill ha sommaren 2009

Egentligen har jag knappt råd med kläder just nu eller ett bra tag framåt nu. Så det gäller
att planera och köpa plagg som har flera användningstillfällen. Ska sälja lite grejer på
Tradera samt inte betala dyra pengar så fixar det sig.





Dessa två uuunderbara klänningar kommer Prim i am och finns på Nelly.com.
Dock känns den andra klänningen mer användbar.

Detta halsband, blus, klänning,
Märkte i efterhand att man inte kan se blusen och klänningen.
Men jag såg halsbandet idag i butik och det är precis en sån
jag har letat efter.


Gillar sandalerna, har redan ett par liknande. Halsbandet är så snyggt och hade passat
till det mesta.
ASos.com

KÖPT
Har sedan länge velat ha en baddräkt och denna ska jag bara ha.
Klänningen är skitsnygg på modellen, beställde den idag.
Hm.se


KÖPT 
Jag tycker att det är så snyggt med såna här örhängen när man är brun
och en enkel klänning till det.

Klockan har jag velat ha sen förra året de kom till Urban Outfitters.
ebay.com


Det är egentligen inte just denna jag vill ha. Men en liknande.
fesweden.se


Älskar såna här svala och slappa klänningar. Dessutom kan
man ha på sig den redan nu med ett par tjockare strumpbyxor.

Ellos.se

1-års dag

Igår firade jag och älskling 1 år. Firade med hemmagjord middag.  Så är det när man jobbar 50% och gubben
har bestämt sig för att gå klart sin gymnasie på Komvux. Man får göra det bästa av situationen.

Lagade vår pasta. Väldigt lätt men otroligt gott. Och lite vitlöksbröd till det. Smaskens.
Blev inte så fint, eftersom jag började rätt sent och vi blev så hungriga att vi
ville bara ha det klart så vi kunde äta.
Här ser man min servis också, är så nöjd med den.




För den som vill ha recept på pastan:
Rotselleri
Purjolök
Champinjoner
Lax
Kaffegrädde
Creme fraiche
Gräslök
Salt, peppar

Gör så här: Hacka rotsellerin i små och tunna skivor. Hacka resten av
grönsakerna. Bryn rotsellerin i lite olja.  Häll i champinjonerna och
purjolöken. Bryn lätt. I med kaffegrädden och creme fraiche.
Skiva laxen i tunna skivor och i med den också i den puttrande
kastrullen med resten av ingrendienserna. Laxen behöver inte så
lång koktid så när de är  genomkokta så är den klar.
Salta och peppra, efter smak.
Hacka gräslöken och lägg i en del i såsen, spara resten
till garnering.
Klart!

Servera med pasta.

Februari



Jag fattar inte varför jag kämpar med att skriva inlägg då och då.
Det är ändå ingen som läser. Så här ser jag ut idag ialla fall,
Jeans från Topshop, skjorta, Monki och linne från Gina Tricot.

Köpte den här fina väskan idag, är a
lldeles lyrisk över att få tillfälle att använda den.
Särskilt till vår och sommaren.



Efter jobb hann jag med ögonbrynsnoppning och McDonalds med svärmorn.
Nu sitter man hemma och väntar på att mannen ska komma hem från
träningen och kolla på film tillsammans. Jag fick välja idag, det får bli Australia.