Se framåt

Förstår att jag kan låta lite jobbig men jag ska
ta upp våren igen.
Närmare bestämt vårens makeup trender.

Inga nyheter där dock.
Det är som vanligt, naturligt och så lite som möjligt.


Skimrande och vackert. Skimrar på de rätta
ställena och ser inte ut som att man har hällt på
en flaska olja.


Lite mer färger här.
Äslkar ögonskuggorna, ser så snyggt ut!



Korallfärgade läppar.. alltid snyggt till lite solbränna.



Väldigt naket med fokus på ögonen.
Detta gillar jag inte alls.
Det känns till mig som att ha ögonskugga
men ingen mascara på sig.



Guldigt och brunt med ett par ljusa läppar.
En klar festmakeup.
Skitsnyggt med guld i ögonvråna, gör
att ögonen ser större ut.



Dessa är från samma visning.
I like it alot! Men sen är jag en sucker för
ljusa läppar som ser målade ut och svart eyeliner.
Sen älskade jag håret också.
Ska spara denna look i min inspirationsbok.



Ta det lugnt med brun utan sol!


På nån gala

Det är så kul att titta på snygga kändisar när
de är på galor. Jag är mest intresserad av
deras makeup, hår och kläder.
Just den här var Night of Stars honoring i New York,
på Cipriani.

Min faovrit
Gwyneth Paltrow i röda läppar och hon
satsar åter igen på knut.

Här ser man vackra Anne Hathaway med Rachel Zoe,
hoppas att inte Rachel sätter sina klor i Anne också.
Men hon försöker nog allt.

Anna Wintour såg väldigt glad ut.

Mischa Barton såg väldigt Mischa ut. No surprise.

Sockersöta Emmy Rossum var också där.

På en annan galej syns Brooke Shields i en mörkare
hårfärg. Jättefint!


What's cookin'



Kashmir kofta med sidenfodring- Ebay.
Fornarinajeans
Linne med brottarrygg - JC.


Sjuk humor

Jag har lite sjuk humor så Borat Movie kommer
att passa mig perfekt!
Ni kan tro att jag kommer att kolla på den.
Här kan man se 4 minuter i början av filmen,
skrattar du inte åt detta?
Då ska du antagligen inte slösa pengar på att se filmen.

Tycker att detta är klockrent också!
Hahaha
Sorry.. jag sa ju att jag hade sjuk humor.

Dagens inköp



Smashbox - Smoke.
Besökte outleten i Svedala,
kom hem med en SuperDry piké och
en Paul Frank tee.

Och detta var dagens outfit minsann..


Superskön klänning från H&M.


Hypad lack

Jag har ju längesen skrivit om denna nagellack.
Den är verkligen så snygg.
Inte konstigt att den stog slut på ett nafs,
så många som bloggade om den, skrev om den
och kändisar pratade om den.
Tidningar, hemsidor och modebloggar och många många fler.
Tur att jag lyckades köpa två, ett till mig
och ett till Simply Me.

Ska jag?

Nu har jag börjat tveka..
Ska jag eller inte?

20216-652

John Legend

Fick reda på att Jonh Legend ska komma till
Malmö, KB.
Älskar honom och hans musik.
Men priset... ahhh!!
Får fundera på det.
Lyssna.

Fredagens



Detta var jag slängde ihop till
biobesöket i fredags.
Det blev så klart Djävulen bär Prada.

Tröjklänning- French Connection
Leggings - H&M,
Halsband - KJL

Uppdatering

Uppdatering med bilder.

Todays



Jeans, Zara
Linne, American Apparel
Tröja, Kookaï

Fall Treats



Net a Porters fall treats är bara för bra för att vara sanna.
Hittade en hel del som jag skulle dö för just nu.
Särskilt en viss kjol.
Men en sak, märker ni en sak här?
Alla plagg jag fastnade för går är i naturfärger och
somriga.
Jag är redan trött på hösten och vill hoppa över
vintern till våren. Jag passar inte i sånt
här klimat, fattar inte vad jag gör här.
Nåja lite pessimistik får man väl vara?

Snart är den stora hemska orkanen på väg!
Ni har väl köpt mat för flera veckor nu
och laddat med ljus osv?
Tycker att det är lite småkul när nyhetsprogrammen
överdriver som om det skulle vara en katastrof på gång.
Gå endast ut om det är nödfall!!

Vad ska denna heta då, jag hoppas
Heidi ialla fall.

Lite smått sugen

Jag har som ni vet testat American Apparels linnen, men jag
är inte nöjd måste jag säga. Den töjs ut efter ett par minuter och
den ser ut som ett billigt underklädes linne.
Det kanske bara är jag?
Jag vet inte.
Men jag måste vara ärlig och säga att den svarta är myycket
bättre och den är jag väldigt nöjd med. Men inte den vita.
Nu undrar jag för er som har testat
American Eagles linnen, är de
bättre? Ni kanske har jämfört?

Gårdagens



Klänning -Zara,
Blus med puffärmar - TopShop,
Armband - KJL,
Ribbade strumpbyxor - H&M.

P.S
Nu har jag dessutom lyckats
ta fram manualen till kameran och
fick reda på att självutlösaren var inte
svårare än att trycka på en knapp!
Så det för förhoppningsvis bättre och fler bilder
i framtiden.

Säljes

Jag kom på att jag fortfarande har denna
uuuunderbara koftan och att den fortfarande
är helt oanvänd.
Nu är det en väldigt dålig bild och jag kan
fota nya om ni är intresserade.
Men då mailar jag bilderna hellre.
Hojta bara till, inga bilder i världen
kan göra denna kofta rättvisa.
Just B heter märket och inte B Young. Vet inte
var jag fick det ifrån.
Priset kan diskuteras.



En Guess pencilskirt i mörk denim.
Helt oanvänd! Köpte i USA för 
128 dollar (922 kr), säljes för 350 kr.
Storlek 27, för stor på mig.

True Religion jeans, exakt i denna
modell och mörka färg.
Även dessa är professionellt
uppsydda för att passa en tjej som är
1.65 m lång även kortare så klart!
Nypris, runt 2200, säljes för 
500 kr. Storlek 26.

Essies storsäljare i somras. Lifesaver
i den perfekta korallfärgen. Använde den
en gång.
Köptes för 110 kr, säljes för 50 kr. 

Har fortfarande Paige jeansen till salu och

Duwop trion. Samt t-shirten och nagellacket från
OPI.  Och dessa såklart!

Ett par till Paige jeans.


Maila mig för bilder för samtliga produkter.
Köparen står för fraktkostnader.


Sml Bags

Nu har jag hittat en kvinna som gör världens
coolaste kuvertväskor. Handgjorda av en oerhört duktig
tjej vid namn Shana Luther.
Kan lova er, de finns inte i enfärgade.
Massor med härlig färg som kan piffa upp en
tråkig outfit.

Här nedan kan ni se ett par
exemplar.

 


Vill ni kolla in dessa väskor och många fler så gör det här,
annars om ni har vägarna förbi till N.Y så finns
Sml Bags i ett par affärer där.

Precious

Jag älskar smycken, även om jag bär rätt diskreta smycken.

Min mormor har alltid sagt:
"Lägg hellre ner pengar på smycken,
du kommer att ha det för evigt.
Kläderna använder du
ett par gånger och sen slängs de."

Nu har jag hittat två ringar som faller mig
i smaken.
Men tyvärr inte priset.


Både är väldigt enkla, men väldigt speciell och
jag gillar känslan av att de inte riktigt ser
perfekta ut.

Ringen till höger kommer från Bare Jewelry (178 dollar)
och den till vänster kommer från Alex Monroe (450 pund).
Föredrar dock fåglarna med bon. Man hade nog varit
rätt ensam om att ha en så speciell ring.

Nice Nice

Denna tjejen var bedårande med sin
skjorta, tröja, kjol och färgklicken till väska
Är nästan 100 på att kjolen finns på Zara.


Ännu mer till salu

Jag har sååå mycket grejer, som  jag
inte använder.
Då är det lika bra att sälja det än att det
ska bara sitta där och ta plats för andra
grejer som jag kunde köpa.

DuWops trio med miniförpackningar.
Färgerna är de populäraste,
Tulip, Buttercup och Lantana.
Tulip är aldrig använd,
Lanatana och Buttercup är endast
provade 2 ggr med fingret.
Köptes för 295 :-, säljes för
200 :-.

Paige Premium Denim
i storlek 27. I färgen Raisin.
Ser ut som dessa.
Passar bäst på en tjej
som är runt 1.65, eftersom
de är professionellt upplagda.
Men de är tyvärr för stora på mig.
Köptes för runt 1500 :-,
säljes för 800:-.
Har använt de 2 ggr.




Just sittin'

Har ingen skola i dag, så här sitter man.
Har planerat att dammsuga, duscha
och gå ut.
Men det har inte blivit av.
Riktigt härligt väder är det här nere i Malmö,
solen skiner!

Anledningen till att jag inte vill ut
är för att då kommer jag att hitta en massa
saker som jag vill ha och ekonomin
är inte den bästa just nu.
Dock måste jag köpa en födelsedagspresent
till min oerhört jobbiga lillebror.

Nej, nu MÅSTE jag göra något.


Enkelt

Klänningar i all ära.
Men ibland tycker jag att
det inte finns något finare än
något så enkelt som
detta.
Very Classy
Måste ut och jaga efter den perfekta
skjortan.


Smoke

Nu är ögonskuggan på väg hem till mig.
Ringde de på C/O Stockholm och bad de
skicka den till mig. Hoppas den är braa nu.


UPDATE
Ikväll fick jag mail både från Pulpstore och Eleven
att de ska beställa in ögonskuggan.
Jag mailade de innan jag ringde de på
C/O Stockholm. Men jag kunde
inte vänta på deras svar..

For sale



Ögonskuggepalett från
Lancome, som inköptes för
ett par veckor sedan.
Vent d'aurore heter den och
kommer från den nya kollektionen
Luna Chic.
Jättefin matt grå skugga med en
lilaskimrande duo.
Passar jättefin tillsammans.
Köpte för 305 :-, säljer den för
250:-. Använd endast 2 ggr.



Ögonskugga, White.


Ögonskugga, Cinnamon



Ögonskugga, Inspiration



Ögonskugga, Seduce me pink Limited Edition.



Ögonskugga, Cotton Candy



Ögonskugga, Eclipse.



Rouge från Lancome, Persikofärgad.
"Peche". Blush Subtil.
Använd ett par ggr. Säljes för 150 kr,
köpt för 300 kr.

Samtliga ögonskuggor är från
Make Up Store och säljes för
50 kr styck. Vissa är aldrig använda.
Maila mig!

[email protected]


En liten tanke bara

Det var många känslor inom mig som bubblade
upp inom mig när jag läste
detta.
Snacka om att gå bak i tiden.
Jag fattar inte hur USA överhuvudtaget kan anse
att de är en världsnation och ska styra över andra.
Vad skiljer sig detta aktion från t.ex länder som Ryssland eller Kina?

De gör exakt samma saker som de länder de
fördömer.
Dödstraff, olagligt att homosexuella gifter sig,
dömas till döden för landsförräderi, ha tillgång till
kärnvapen och mycket mycket mer.
Tex är det endast USA och Somalien som vägrar
att skriva under barnkonventionen.
Bra va?

Detta inlägg blev mer seriös än inläggen om
smink och kläder.
Ibland kan jag inte låta bli...


Kevyn Aucoin

Mannen, legenden, bakom Gwyneth Paltrows look första gången hon
vann sin Oscar. Han var den som sminkade Cindy Crawford på hennes
första Vouge plåtning och en av Oprahs favorit makeupartist.
Även dessa kändisar fick sin makeup lagd av Kevyn,
Sharon Stone, Whitney Houston, Linda Evangelista, Mary Tyler Moore,
Elizabeth Hurley, Bette Midler, Julia Roberts, Janet Jackson,
Barbra Streisand, Britney Spears, Tina Turner, Naomi Campbell,
Hilary Swank, Christy Turlington, Isabella Rossellini , Jennifer Lopez mfl.
Listan kan göras lååång.

Jag har boken Face Forward och där ger han små tips
och steg för steg beskrivningar på hur man lägger
makeup och framhäver sina drag på bästa möjliga
sätt. Det är inte hans enda bok, har tittat igenom de andra
också. Trots att de är lite äldre så är grunden till makeup
ändå densamma. Så de kan varmt rekommenderas.
Låna den på biblioteket eller nåt.

Något häftigt som han har gjort i Face Forward är att
förvandla kändisar till andra kända personer med hjälp
av smink.
Några exempel,
Calista Flockhart som Audrey Hepburn.
Gina Gershon som Sophia Loren
Tori Amos som Skottlands drottning Mary
Kolla här för steg för steg makeovern.
Tori Amos igen som en Indian prinsessa.
Martha Stewart som Veronica Lake

Musik

Ingen nyhet precis men den är så bra.


Never underestamate a blogger

Här är bloggaren som satte dit Borelius.

Extensions

Nu är Jessicas extensions tillbaka.
Vilket
härligt svall.
Fast jag vet inte om jag hade haft
extensions, verkar varar så obekvämt.




Säljer



Säljer detta halsband, har haft den i ett par veckor nu
och den har inte alls kommit till användning.
Köptes på egen design från
MadeByMe för
499 kr, säljes för 450 kr.
Den är med röda stenar och antik guld.
Är i kort modell, den längsta går ner till under nyckelbenen.


Nu har jag bestämt mig för att sälja denna t-shirten.
Varför? Jo, för att den inte känns riktigt jag helt enkelt.
Dock säljer jag den inte för under 440 kronor.
Det var så mycket jag köpte den för 10 dagar sen
och den är helt oanvänd.
Kommer som ni säkert ser från Urban Outfitters.

Säljer även en nagellack från OPI, som också
bara har stått där och inte används. Använde den
en enda gång.Men jag har såå många röda nagellack
att jag får göra mig av några.
Den heter I'm not really a waitress och har
vunnit flera priser från bl. a Allure pch InStyle, som
den snyggaste röda nyansen.
Köpte den för 120 kr, ni får den för 70 kronor.

Två kukui halsband. En i brun och den
andra i denna färgen. Och både är långa,
som i denna bilden.
Helt oanvända!
Säljer en för 80 kr och både för 140 kronor.

Köparen står för frakt, för samtliga saker.
Maila mig om ni har några frågor,
eller vill se bättre bilder.
P.S anledningen till att jag länkar till bilder är
för att jag för tillfället inte har tillgång till
en kamera.

Maila mig på:
[email protected]

Nobelpriset i litteratur.

Nobelpriset i litteratur går till Orhan Pamuk.

Jag skrev om en av hans böcker för inte

så längesedan.

Har läst på mer om honom och jag har t.o.m

köpt en bok.
 Lyssnade på honom
när han pratade på bokmässan i Göteborg.
Men har tyvärr inte hunnit läsa

något annat än tråkig kurslitteratur.

Men det var kul, en klar värdig vinnare!


Dagens vill ha

En av mina favoritfilmer är utan tvekan, Dirty Dancing!
Så när jag såg denna ,så ville jag såklart ha den.

"Nobody Puts Baby In The Corner"


Nu ska jag sitta och läsa min trave med
veckotidningar jag fick skickade till mig från USA, i
ett annat paket skickat från kussen. Och
bränna ett par hjärnceller.
Star, Life & Style, People, US Weekly & OK.


Paket från USA

Underbart snälla Simply Me hjälpte mig
med ett par saker från USA.
Och i dag har de äntligen anlänt.
Happy!


Min underbara giraffarmband från KJL.
Den är så annorlunda, fin och går i mina färger.
Planerar vår/sommar outfits som går i samma toner.


Jordgubben är egentligen inte min, utan en
föresenad födelsedagspresent till
min lillasyster. Jag råkade försäga mig att en sådan
var på väg till henne. Hon har inte kunnat vänta.
Hon kommer sannerligen bli glad och jag med,
kommer säkert få låna den ibland ;)


Och lite basgrejer från mina favorit, Laura Mercier.
Min concealer höll på att ta slut, så den nya
kom precis i tid. Samt en fuktkräm.


Nya begär



1. Finner inga ord!
2. Vill ha en assymetrisk klänning. Har en hel del tröjor men ingen klänning.
3. Bara så jag.
4. Älskar såna här mysiga tröjor. Mysigt på vintern.

Och så hittade jag en ny favoritdesigner, klänningen kommer
därifrån. Väldigt feminint, vackra detaljer och hyfsade priser.
Kolla bara in dessa vackra skapelser. Vill ha vartenda en!

10 positiva egenskaper

Käthe utmanade mig att skriva 10 positiva egenskaper
om mig själv.
Just nu känns det som att jag inte kan hitta något
positivt med mig själv. Det är en sån dag, vecka, månad..

Här kommer det ialla fall. Ej rangordnat.

1. Jag är omtänksam.
2. Trivs med mig själv.
3. Dömer inte folk efter varken religion, hudfärg eller annat.
4. Mångsidig.
5. Har en vacker och sund kropp.
6. Ger mig inte så lätt.
7. Försöker oftast se det positiva med allt.
8. Finns alltid där för min familj och vänner och lyssnar och tar till mig.
9. Allmänutbildad, kan lite om allt och jag vill lära mig nya saker.
10. Oerhört social i vissa sammanhang.



13 th Annual Women In Hollywood Gala



Kolla vilken fräsch och enkel makeup.
Älskar, älskar Gwyneths hår och sen har jag alltid gillat henne.

Har försökt mig på den frissan ett antal gånger och det
slutar med att håret sticker ut från alla håll och kanter.

Sen var den en hel del andra tjejer som såg minst lika bra ut.

Cate Blanchett, den kvinnan har mer grace än en drottning.

Robin Tunney, känner inte henne men älskar henne på riktigt. Haha

Amber Tamblyn, gullig klänning på en söt tjej.

Kate Walsh, gillar den grå ögonskuggan kombinerat med det röda håret.

Maria Menounos, alltid lika glad och sprallig. Verkar vara en härlig tjej.

Sally Field, en kvinna som åldrats vackert.

Evan Rachel Wood, den enda tjejen som vågade röda läppar.


Lite smått sugen

Jag verkligen behöver en svart klänning.
Då kände jag att
dessa två kanske kunde vara
något.

Streetfashion Moskva

Vi har ju sett streetfashion från världens
alla hörn. Nu kanske vi ska kolla in lite vad
folket i
Moskva har på sig.

Bloggen har inga gränser...

Tänkte bara tipsa er om att Mary-Kate och Ahsley har en alldeles egen
blogg och de bjuder på en hel del bilder.
Kul att se!
Är inte så värst intresserad av tvillingarna, men många är ju intresserade.
Så kolla in deras blogg!

Tartan

20216-617

Hittade denna kjolen på H&M.
Först gillade jag inte alls mudden, men
jag tänkte att jag provar ialla fall.
Det var riktigt snyggt.
Kommer säkert att bli en favorit nu till höst/vinter
och andra vintrar framöver.
Det bästa var priset, 198 - 20 % med
mitt kort.

Provade med en enkel svart tunn polo,
ribbstickade tjocka strumpbyxor och
ett par stövlar med hög skaft.
Sött.

Sen blev det en del tjocka strumpbyxor, underkläder
och sådant nödvändigt.

Beautiful...

His lies wrap around her heart
So tight that she can't breathe
His words are poison to her ears
Not one word he speaks will she believe

She's no longer a pawn in his game
She finally wants a way out
So tired of being only his second best
When she's always loved him, without a doubt

She's walking towards a brighter horizon
With not a soul to call her own
But for the first time its like she's desensitised
No feeling will run through her bones

No more lies to keep her up at night
No more begging and no more tears
No more hanging on to what's already gone
She's hoping the painful ache will just disappear

She's finally her own person
Her heart belongs to her once again
She's peaceful and she's happy
She's once again her own friend

He still wants a piece of her
He thinks that they are fate
But what he doesn't realise
Is that he was simple too late


Cheesecake lover

Jag älskar älskar cheesecake.
Ni kan förstå att jag var i himlen när
jag besökte det här
stället i USA.
Köpte med mig hem en bit av varje
tårta. Helt enkelt för att det fanns för många
och har jag har svårt för att bestämma mig.

Nu ska jag göra det här receptet, dock
garnerar jag med bär.

She's no longer a pawn in his game, She finally wants a way out.

20216-616



Snygg kofta ellerhur?
Den är min drömkofta ialla fall.
Ser så mysig och go ut.
Perfekt färg, gillar stickningarna
och fickorna. Lång är den också.
Ja, allt är perfekt.
Kommer från Massimo Dutti.

Budade på den i går kväll
men till min stora besvikelse hade
någon budat över mig i morse.
Jobbigt det här med tiderna, ska man
vara uppe hela natten eller vaddå?
Jävla tidsskillnader.

Bild från Ebay.




MQ topp

20216-615

Toppen längst höger under klänningen ser precis ut som en sån
jag letar efter till min klänning.
Står att den kommer från
MQ och kostar 199:-. Men problemet är att jag har varit
på MQ flera ggr men inte hittat den.
Och så ser man den så dåligt. Har ni sett den eller kanske har den
så att man kan se en bättre bild.

Viktor & Rolf ? H&M

Nu har Nitrolicious fått tag på ytterligare fler bilder till
kollektionen.
Kolla in de
här.


Kjolen kan kanske vara precis den jag

letar efter. Sen finns det inte mycket

jag skulle vara villig till att trängas för
 med 1000 tals andra tjejer i en butik.


Gratis jeans?

20216-614

Vem gillar inte gratis saker. Särskilt ett par jeans värda 2.500.
Var med i
tävlingen du också.
Klicka här så kommer du vidare til tävlingen.

His words are poison to her ears, Not one word he speaks will she believe.

Har fått en 20% rabatt kort på Gustavs H&M på hela sortimentet.

Ska leta efter följande,
Tartankjol
Tunn polotröja till klänningen, helst med trekvarts ärmar.
Underkläder.
Pyjamas.
Strumpor i alla dess former.
Väska.

His lies wrapped around her heart, So tight that she can't breathe.



And here they are. De svarta jeansen kunde vara lite
tightare men de duger. Västen är bara helt underbart
söt. Den är lång till, täcker nästan hela rumpan.
Nuxe läppglans är nog den bästa jag har testat.
Ögonskuggan, den grå är lite mörkare och är alldeles perfekt!


Inhandlat

Jag har kommit hem med ett antal
saker de senaste dagarna.
Men jag har inte hunnit fota de tyvärr.
Svart jeans från H&M Divided, endast för 198 kronor.
Ögonskuggepalett från Lancôme. Perfekt grå färg.
Läppglans från
Nuxe, älskar den!
Längre väst från Indiska i gråa toner med fickor.



Preppy i höst

I dag var jag på jakt efter den perfekta
plisserade kjolen. Ville helst ha den i
rutigt men jag hittade ingen perfekt.
Nu letar jag efter en rutig, eller enfärgad,
eller plisserad eller utan.

Provade
denna på H&M och den är verkligen
jättesöt, det fanns även en helsvart plisserad med
knappar. Men jag ville ju ha en rutig.

Nu resonerar jag att rutorna kan vara på
tröjan istället. Något sådant som nedan.
Lagom höstpreppy. Men jag gillar variation.



Båd tröjorna är från J Crew och är de ultimata
tröjorna. Alla andra tröjor som jag har sett här
är helt enkelt tråkiga.

Morgondagens önskeoutfit + önskemakeup.

20216-60720216-606

Drömväskan

Om jag hade några tusenlappar liggande
så hade jag köpt någpn av dessa två
väskor.
Känns väldigt jag och i lagom storlek.


Äta lite lite tårta

20216-598

Hur god är inte denna tårtan?
Har redan hunnit med en fjärdedel,
och det kommer mera!


Beauty n Stuff



Det finns två grejer jag verkligen vill ha
just nu.
Dels är det Becca krämrouge, här
i färgen Byzantine.
Och Nuxes läppglans. Provade
den idag och den är precis vad
jag vill ha till vardagliga livet.
Lagom mycket skimmer och den gjorde
mina mörka läppar ljusare.

Hur man applicerar foundation



Eller rättare sagt Laura Merciers foundation.
Det finns en del tricks bakom denna foundation.
Konstistensen är rätt tjock och kan bli för mycket
foundation ibland.
Egentligen ska man ha lite vatten på en svamp och
bara dutta på foundationet där man behöver det.

Mitt tips är att ha en sprejflaska fylld med vatten och
bara spreja lite vatten på en foundationsvamp och
dutta på med foundation som vanligt.
Detta funkar naturligtvis med andra foundation
som ni anser är alldeles för täckande vissa dagar.


SweetKisses

Jessica ser väldigt glad ut här.
Jag tyckte att hon såg väldigt vacker ut, och
jag ska försöka mig på frissan.
Ser väldigt lätt ut.
Skorna däremot tål jag INTE!
Hookerskor är inget för mig.

Love the hair!

H&M kjol

Jag tänkte precis skriva ett inlägg om den
sötaste kjolen jag såg på H&M för ett tag
sen. Den är underbar!
Så hittade jag bild på den
här och här.
Jag är väldigt inne i de plisserade korta
kjolarna.
Just denna kan kombineras väldigt
olika.

Ur verkligheten

Han: Viskar tyst i hennes öra, "jag älskar dig" och tittar
ömt i hennes ögon.
Hon: Varför viskar du i mitt öra, det är bara vi här?
Han: Jag viskar i ditt öra, så att mina ord ska färdas
snabbare till ditt hjärta.

Det är för övrigt första gången han säger att han älskar henne.

My Little Giraffe

Jag har inte fått mitt giraffarmband ännu, men
redan nu har jag börjar planera outfits
till armbandet. Det ligger i min natur,
att alltid tänka framåt och inte bakåt.
Inte bra då jag ofta tenderar att oroa mig
för framtiden istället för att leva i nuet.

Hittade en massa outfits hos Facehunter
som skulle passa mitt armband.
De går oftast i neutrala och beigea toner, som
ni märker.

Kolla in denna madamen, perfekt cleavage eller vad?


Köpenhamn fyndet

20216-594

Kom endast hem med en enda t-shirt från Köpenhamn.
Från den nyöppnade Urban Outfitters.
Kolla in t-shirten
r.
Den är lagom rockig och väldigt fin i materialet.
Nu med raka mörka jeans och pumps eller stövlar.
Och till sommaren med shorts.
Jag fick dras ut ur Magasin, jag tittade på allt smink
om och om igen. Men jag resonerade att jag
nog har allt. Fast nu blev jag lite kär i den där
MAC rougen ialla fall.
Det hanns med en juice från Joe & the Juice. Jättegott!

För er som har läst detta.. så
måste jag säga att jag såg honom
i går igen. Mitt på Ströget, han gick
med sina kompisar.
Vi gick åt motsatta håll, så
jag vände mig om och han också.
Tittade på honom tills jag stötte till en
man framför mig =)