Daisy



Världens finaste örhängen kommer från Georg Jensen och
är i form av en prästkrage. Jag har sett dessa skönheter i
var och varannan danske piges öron och idag frågade jag
var de var köpta och tjejen förklarade till mig att de var
gjorda i drottning Margrethes ära för att drottningen kallades för
Marguerite, vilket betyder prästkrage.

De ska inte vara lika stora som de är på vissa av bilderna.
Jag ska verkligen köpa dessa sötnosar.

En annan sak jag gillar att göra

Och det är att läsa Celebrity Beauty Secrets eller
Celebrity Beauty Favourites eller liknande.

Här följer en sådan lista:

Courteney Cox använder
Sue Devitt Studio Automatic Camouflage Concealer i Great Sandy Desert.

Kate Hudson använder Soho Lip Gloss,  Cargo.

Heidi Klum använder sig av Alberto VO5's Hot Oil Hair Treatment.

Heather Locklear
  Lather Yuzu Body Wash.

Gwyneth Paltrow gillar Becca's Creme Blush i färgen Turkish Rose, $25, and Creme Eye Colour i färgen Bronze.

Vanessa Williams
 gillar Moisture Replenishing Mask by Boscia.

På tal om Beccas Cream Blush i Turkish Rose så är den på väg hem till mig.. tyckte att det var så dags.

Money can't buy style

Vissa dagar när man är nere och känner att man inte
har så mycket pengar som man skulle vilja ha,
då är det bara och
titta på alla kändisar som har
alla pengar men stilen har de inte. De ser ut som
skämt enligt mig, men det är bara min åsikt.

Kändisar som jag kan inspireras av är såna
som inte har ändrat sin stil bara för att
följa trenden.


Min gata

Men NU blir det städning i detta fina vädret.
Jag har lyckats skjuta på det i flera månader nu.
Det har jämt varit något men nu får det vara nog.

Nu ska jag lyssna på
Din Gata och dansa med moppen....

P.S Din Gata är världens bästa radiostation där alla pratar (blatte) skånska, ingen protest!

Sunshine

Har inte riktigt haft tid att blogga, men det beror på att jag har
haft fullt upp med jobb, vänner osv. Har tittat på sim
VM i Melbourne,
en kompis tjej är med och tävlar. Fotboll, dock var det inte så lyckad match.

I går blev det en spontantripp till Köpenhamn, även om jag är
där varannan dag så är det inte riktigt samma sak. För
jag hinner faktiskt inte gå runt i butikerna.
Jag hade mina smala jeans, vid kortärmad blus,
min "trench" samt svarta ballerinor.
Helt perfekt väder och många butiker hann besökas. Dock
shoppade jag INGENTING!
Kikade in i Magasin och Mulberry avdelningen men de hade
inte Bayswater där. Happ.
Hittade världens snyggaste klänning på Karen Millen, men
jag är så snål när det gäller finklänningar. Behöver egentligen
en till ett bröllop nästa månad.
Hem med mig fick jag marsipanchoklad med nougat från min
favorit chokladaffär samt mina favorit scones med chokladbitar
ifrån Illum.

Smashboxdisken hade inget spännande. Men egentligen behöver
jag inget just nu. så jag gick snabbt från makeupdiskarna.
Idag blir det Köpenhamn igen, men då är det jobb som gäller.

Kuvertväskor



Jag är inne på att köpa en kuvertväska just nu.
Jag har en i krokodilskinn i färgen "tan", som känns
väldigt jag. Men jag vill gärna ha en färgglad också.
Fast det behöver inte vara skrikiga färger ändå.
Bottega Venetas är en favorit.

Dagens look

I dag hade jag gärna sett ut så här:


Helgen

Fredag: Lämnade in hemtentan, övningkörde och jobbade. Kom hem, åt och sov.
Lördag: Dagen, Besökte
Helsingborg och Väla Centrum. Kvällen, ut med ett par
vänner på vår favorit-hangout i stan.
Söndag: Gick i skogen i 6 timmar, så klart vilade jag också. Kom hem härligt trött och
kollade på TV i sängen.

En mycket trevlig helg med andra ord för min del,
denna veckan är det nya tag med övningkörning,
jobb samt examensarbete.

Dagens 22/3

Gjort: Övningkört, varit på synundersökning och hållt på med hemtentan.
Ska: Bli klar med hemtentan (ska lämnas in imorgon) och inget annat.
Ätit: Frukost, skorpor. Lunch, Corn Flakes. Middag, lär bli pizza idag.
Druckit: Vatten och apelsinjuice.
Kläder: Jeans med luvtröja innan men jag hann snabbt byta om till mjukiskläder för att plugga.
Smink: Laura Mercier concealer och
Torrid på kinderna.

Golden Globe makeup



Gillade du Jessica Biels naturliga och fräscha makeup till Golden Globe?
Här följer steg-för-steg samt makeupen som användes.

1.Makeupartisten Mai Quynh fuktade Jessica Biels ansikte med YSL Age Expert Nuit 
2. och därefter applicerades primern Napoleon Auto Pilot Primer
3.Därefter var det dags för foundation, Cle de Peau Silky Cream Foundation nr 030.
4. För att försäkra sig om att ansiktet såg felfri ut,dabbade Mai lätt in Cle de Peau concealer i färgen Ochre var det än behövdes, och YSL Touche Eclat under Jessica ögon.
5. På äppelkinderna duttade Mai på Beccas krämrouge i färgen Byzantine
6. Till ögonen användes Dior Beige Massai paletten.
7. För att markera ögonen användes Bobbi Browns Gel Eyeliner i färgen Sepia Ink.
8. När det gäller ögonfransarna var det  Chanel Inimitable mascara i Black, som gällde.
9. Till läpparna användes Chanel lip pencil  Natural och fick en naturligt läppar med Chanel Luminous Satin Lipstick i Temptation.
10. Och till sist användes DuWop Revolotion i Medium för lyster.


Bilder tagna från Jessica-biel.net

Ni som har koll på allt...

Jag undrar vad frakten går på från Mulberry hemsidan.
Är det någon som har beställt därifrån och vet detta?


I mina gyllene tights

Jag kommer absolut inte haka på denna trenden.
Man ska aldrig, säga aldrig. Men jag vet att jag
inte kommer att utsätta folk för det och inte mig
själv i heller. Inte min stil. Men det är snyggt
om man kan bära upp det.
En tjej som verkligen kan bära upp det är Cassie:

image846

Gårdagens outfit



Misstänker att detta kommer att vara min favoritoutfit hela våren.
Älskar luvtröjan för att den är så mjuk, har korta ärmar och är lång.
Vädret tillät att man kunde gå ut utan jacka.

Håret uppsatt i en slarvig knut och diskret makeup.

Idag är det mjukiskläder som gäller än så länge. Har en hemtenta
att göra.

Dagens 19/3

Gjort: Gjort den där j*vla tenta i Excel. Fikat på den nya kafén i stan som är ett rättvisemärkt. Kändes lite skumt när man gick på toa och fick reda på fakta om u-länder genom ett inspelat band. Kändes kul att veta att varje coffeshop sponsrar en skola i Etopien. 
Ska: Inget planerat. Kanske gå en lång promenad sen, nu ska jag bara kolla på Tv och börja med min hemtenta.
Ätit: Frukost, macka med ost. Lunch, Kycklingbagel med hickory. Middag, Klyftpotatis med creme fraiche sås med champijoner och kycklingklubba.
Druckit: Vatten och te.
Kläder: Inget speciellt. Jeans från Acne, svarta stövlar och svart kofta.
Smink: Laura Mercier foundation, MUS rouge, mascara, läppglans från Chanel och eyeliner.

Veckan som gått

 Kjolen i sig är inget speciellt. Men en sån här kjol i denna färgen tycker jag hör till basgarderoben vid varmare tider. Lika klassiskt som en vit skjorta eller khakishorts på killar.



Min ögonskugga som jag har tjatat och tjatat om. Blev en aning ljusare på bild än vad den är.

Fick ett gäng prover från Kiehl´s. Ska bli spännande att testa, jag har en känsla av att jag kommer att vara nöjd. Tack!

Mitt liv på årtal som slutar på 2 och 7.

Nu blev jag utmanad igen och detta var en annorlunda och spännande
utmaning. Favoritbloggarna/en
MiTe har utmanat mig att se mitt liv i årtal som slutar på 2:a och 7:a.

1987: 3 år gammal och min bror är 1 år gammal. Kommer dessvärre inte ihåg jättemycket, men av fotona att bedöma och vad mina föräldrar har sagt till mig så var jag blyg och oerhört pedant.

1992: Går i lågstadiet och jag är lite av frökens favorit. Otroligt snäll och fortfarande lite småblyg men jag umgicks med de störiga i klassen. Läste Kittyböcker och klarade av Äppel, Päppel, Piron.... böckerna först av alla! Hamnade dock i en speciell klass för barn med svårigheter för matematik och det var en hemsk upplevelse, hatar matte ännu! En annan sak var att jag var oerhört fascinerad av att rita och pyssla. Höll jämt på med sånt förutom att driva med min lillebror och 1-åriga lillasyrran.

1997: Går i 7:an . Började rebellera och var inte särskilt snäll mot mina föräldrar och sa emot min mamma speciellt mycket. Alla killarna i min ålder var ointressanta och det var de äldre killarna som var mer intressanta. Åker på språkresa till Tyskland. Tycker att umgås med kompisar är roligare än att plugga och jag är en utav de "populära" tjejerna i skolan och vi var rätt otrevliga mot vissa andra tjejer, vilket jag än i dag ångrar för att det ligger inte i min natur att vara sån person. Skolkar inte, men undviker vissa lektioner (tyska) och hänger på fritidsgården.

2002: Slutet av min gymnasietid och det är mest en obehaglig period som jag vill glömma. Det handlar såklart om en kille, allt som hade med killar och göra var rätt dramatisk och jag var en dramatisk person just då. Förbereder mig för studenten och kämpar lite hårdare för betygens skull. Är nervös för framtiden och alla vet ju precis vad de vill syssla med men inte jag? Träffar världens bästa kompisar och spännande personer överhuvudtaget. Skoltrött är vad jag är.

2007: Vet fortfarande inte vad jag vill göra, men till sommaren är jag klar med min utbildning som administratör inom Hälso - och sjukvården. Vill nog inte jobba inom sjukvården ialla fall har jag kommit på. Resa till sommaren, minst en månad. Jobbar extra på en butik i Köpenhamn och danskarna fascinerar mig. Lite smått panikslagen på att jag inte har gjort något med mitt liv (fast jag egentligen vet att jag gjort det). Håller som bäst på med min examensarbete och sedan efter sommaren har jag ingen aning om var jag står. Jobb eller utan jobb?

Dagens 17/3

Gjort: Jobbat.
Ska: Träna på Excel lite till. Nu tror ni att jag är en hejare på Excel, men jag fattar inget. Ut en sväng till Möllan.
Ätit: Frukost, min nya last skorpor med smör. Lunch, MammaMia Sandwich.
Druckit: Te (igen), vatten, cola och världens godaste smoothie från MammaMia
Kläder:
Förklädesklänning från Zara, grå t-shirt, svarta enkla ballerinor och svarta strumpbyxor.
Smink: Giorgio Armani foundation, Clinique puder, MAC Mineralize, Estee Lauder läppstift - VanillaTruffle.

Kunde idag jämföra både  MACs Humid och den från Esteé Lauder och
konsistensen och hållbarheten var bättre från MAC. Samt att färgen var så HET om jag själv får säga det.
Min kompis och syrra är alldeles lyriska över ögonskuggan, både tyckte att det var det snyggaste
de hade sett. Sjukt snyggt att sota ögonen med. Nu går jag ut.. Ha en trevlig kväll.

Smink nu: Giorgio Armani foundation, Laura Mercier löspuder, Mac Mineralize, MAC läppstift - Blankety och läckert gröna ögon - Humid.

Dagens 16/3

Gjort: Passat den sjuka kusinen , kollat på Disney Chanel och gjort våfflor.
Ska: Träna på Excel.
Ätit: Frukost,
skorpor med smör. Lunch, våfflor. Middag, vet ej.
Druckit: Te och vatten.
Kläder: Mjukisbyxor och lös t-shirt.
Smink: Inget. Bara Laura Merciers kräm.

Jag skriver detta bara för att jag är så jäkla uttråkad och jag
behöver påminna mig vilka tråkiga dagar jag har haft
de senaste 3 dagarna.

Dagens

Gjort: Övningskört.
Ska: Träna på Excel.
Ätit: Frukost,
skorpor med smör. Lunch, Fiskpinnar. Middag har jag fortfarande inte bestämt.
Druckit: Te och vatten.
Kläder: Mjukisbyxor och lös t-shirt.
Smink: Inget. Bara Laura Merciers kräm och Rosebud på läpparna.

Ögonskuggor



Har nu hittat en perfekt grön skugga och den kommer
från Esteé Lauders nya kollektion. Fast jag tror den
har funnits innan med. Den heter Ivy, ser inte alls
ut som på bilden här. Den är mycket mörkare.
Förutom skuggan så fanns det en läppstift som var
nästan som en läppglans som var jättefin.

Den perfekta guldiga skuggan hittades också
på ett lite oväntat ställe. Nämligen MUS.
Men det står mellan Sable eller Bronze.

En klasskamrat hade i dag världens finaste lila
ögonskugga. Hennes gröna ögon poppade nästan ut.
Jag var tvungen att fråga vad det var för ögonskgga och det
var minsann köpt från Lumene och färgen hette Silence.
Ska garanterat inköpas. Jag förväntade mig att hon skulle
säga någon dyr märke men tji fick jag.

Necessär efter önskemål

Efter att jag skrev detta inlägget funderade jag på hur jag egentligen vill att min
makeup bag eller necessär ska se ut. Jag har alltid tyckt att
Fifi bags är väldigt fina och i vackra färger.
Därför tänkte jag se om Sofia som gör Fifi Bags kunde göra en makeup bag till mig.
Då skrev hon också hade funderat på detta men ville veta vad
som egentligen efterfrågas och hur en necessär eller makeup väska ska se ut.

Tyckte att detta lät som en jättebra idé, det är inte varje dag man får bestämma
hur ens väska ska se ut. Och jag personligen tycker inte om de tråkiga necessärerna som
finns i handeln. Antingen är de tråkigt enfärgade i svart eller liknande färg eller
alldeles för barnsliga.

Så jag hade velat att ni svarar på ett par frågor om hur er ultimata
necessär eller makeup väska ska se.

1. Hur ska måtten vara?
2. Hur mycket ska den rymma?
3. Hur många fack ska den ha?
4. I vilket material ska den vara? Skinn? Tyg? Osv.
5. Hur ska färgerna vara?
6. Övrigt.

Här kommer mina förslag:
Jag vill egentligen ha två, en större till resor och en till kortare resor, som man
kan ha i väskan. Jag brukar inte vara den färgglada typen men jag vill gärna att
min necessär ska vara härligt färgrik!

Om ni inte vill svara här så kan ni gärna maila mig med
era önskemål så kanske vi får necessärer efter våra önskemål.
[email protected]

Guld och gröna skogar

Jag har lovat mig själv att endast två skuggor ska
inhandlas fram till hösten.
Jag har egentligen all världens färger men jag
behöver en fin grön skugga och en guldig som
går åt det bronsiga tonen snarare än det gula.
Efter letande på nätet hittade jag två färger
som verkar stämma överens med mina önskningar.

Båda kommer från MAC.
 Den gröna heter Humid.

 Den guldiga heter Honey Lust.

Makeup bag

När jag reser bort på sommaren så brukar jag vara
borta 2 månader. Så med sjukdom (makeup-sjukan)
brukar det innebära att en väska full med smink brukar
hänga med mig. Det slutar med att jag använder
ungefär en fjärdedel av allt.

Jag har olika väskor från diverse märken men jag vill
ha en fin.
Kollade in Asos
utbud och de fanns en del och de var
riktigt söta.


Denna som egentligen är en börsväska är en favorit, dumt
att det inte står måtten. Men jag antar att den är avsedd för
mynt och väldigt liten. Men vilka härliga färger!




Accessora har också en del från märket Pia & Pio
Men inga av färgerna tilltalade mig riktigt.
Men en sån här Travel Bag hade varit perfekt!

Giorgio Armani foundation recension



Jag skrev ju tidigare att jag hade skulle få prover från NK:s kosmetikaavdelning och mycket sant proverna dök upp redan dagen efter samtalet.

Jag fick två prover (olika färger) på Luminous Silk foundation från Giorgio Armani.
Ni som har läst min blogg ett tag vet att jag har hyllat Laura Merciers foundation
och har alltid tagit chansen och rekommenderat den till bloggare som
letat efter den perfekta foundation.

Men jag måste med vemod säga att Giorgio Armanis foundation har vunnit mitt
hjärta och detta var det bästa jag någonsin har provat!
Jag är frälst!!

Varför undrar ni då kanske?

1. Den täcker lagom mycket utan att det känns tungt.
2. Jag hade minimal olja på ansiktet även efter en lång dag.
3. Jag har problem med ögonskugga som samlas i vecket, spelar
ingen roll vilken primer jag använder. Men detta foundation eliminerade
detta problem helt!
4. Den höll hela dagen lång och såg väldigt fräscht ut.

Nu måste jag säga att Laura Merciers foundation inte alls är dålig
men det var det med att den höll en aning längre än vad Laura Merciers
gör som gjorde att jag "konverterade". Det är nämligen så att jag har
fet T-zon och det är inte alls lätt att hitta en foundation som får mig
att känna som alla andra som inte glänser som om de hade hällt
olja på ansiktet.
Detta blev längre än vad det skulle men jag ska absolut köpa detta foundation
ska bara hitta rätt färg. Jag fick nämligen en 5,5 och 7, skulle behöva
något mittimellan.

Om ni vill ha andra åsikter så kolla här.

Bra jobbat NK!

Jag har sedan länge velat prova Giorgio Armanis foundation men
har inte kunnat få tag på det. Finns ju endast i Sthlm och jag
har inte varit där. Nu kom jag på att jag kanske borde skriva till
NK och be om prover och visst i dag ringde en försäljare och
undrade om det var fast eller flytande foundation jag ville ha.

Det kallar jag service! Längtar nu tills mina prover kommer.

Utmaning

Jag blev utmanad av både snäckan Mia och söta Emelle.

Här är instruktionerna:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag brukar alltid ta bort all vatten under schampoflaskor. Jag går igenom alla en och en när jag duschar. Brukar även göra det under tvålpumpar eller liknande.

2. Jag måste titta på Tv innan jag lägger mig. Spelar ingen roll om jag har festat hela natten, måste kolla på Tv om det så bara är 1 minut.

3. Jag tuggar på tuggummi jämt och ständigt. Jag går inte någonstans utan tuggummi i munnen.

4. Jag har mina morgonrutiner och duschrutiner. Jag gör exakt likadant varje gång! Blir alldels för långt om jag ska förklara mina rutiner. Men jag tycker att det är obehagligt att sova över hos andra p.g.a mina rutiner.

5. Jag äter samma saker flera veckor i rad eller månader sen tröttnar jag. Nu är det Belvita, Falu knäcke med fil och Fazers Taste of Nature

6. En sak som alla blir irriterade på mig för är att jag lämnar tillbaks kläder till affären ofta. Jag köper men ångrar mig när jag kommer hem.

Jag utmanar Consommateur, G.Camilla, AnnawiiSimply Me, Nattvinge   och Nina.

Inköpen

Jag har gjort en del inköp de senaste månaderna.
Här är en del av inköpen..
Förlåt för de pissiga bilderna men jag orkar inte ta
flera bilder.

  Vit blus från Wera och Åhléns. Gillade plisseringen på baksidan.

  Örhängena från KJL.

  Stelt armband från Köpenhamn.

  T-shirt och kofta från Åhléns.

  Converse.

  Kappa från Vila.

 Shorts från H&M.



Vinn resa till Kroatien!



Kroatiska Turistbyrån har en tävling där man kan vinna en härlig semester för två till den vackra medelhavspärlan Kroatien...

Klicka på
länken
och gå med du också!

Tävlingen är gratis. Det är dessutom så att om du tipsar vänner om tävlingen och en av dem vinner, så vinner du också! Det vill säga: om du vinner, så vinner jag också!

P.S. Skynda dig. Tävlingen pågår bara till den 28/3.

Two of a kind

Kolla in Shakiras och Beyoncés låt.
Mina två favoritsångerskor och nästan de enda
med talang nuförtiden.  Dock kunde låten ha
varit så mycket bättre när två superstjärnor
väljer att göra en låt tillsammans. Dansa
kan de utan tvekan!

Favoritlistan

Även jag hakar på och delar med mig min favoritlista.  Flera andra bloggare har redan gjort det och det är
LipGloss Bitch som står bakom lista.

Rengöring:
Dermalogica
Ansiktsvatten: Inget
Skrubb el mask: Clean & Clear eller Dermalogica.
Ögonmakeup remover: Dior
Dagkräm: Laura Mercier, Mega Moisturizer.
Nattkräm: Samma som ovan.
Ögonkräm: Clinique, Alla About Eyes

Primer: Laura Merciers
Foundation: Laura Merciers Oilfree och moisturizing.
Färgad dagkräm: Ingen just nu.
Concealer: Laura Merciers Secret Concealer
Löst puder: Laura Merciers Loose setting powder.
Fast puder: Clinique

Rouge fast: NARS Torrid och MAC Mocha.
Rouge kräm/tint/stain: Ingen.
Highlighter: Bourjous
Bronzer: Estee Lauder och Guerlain.

Mascara: Helena Rubenstein, Lash Queen.
Mascara vattenfast: Samma som ovan i vattenfast.
Eyeliner/kajal penna: BeneFit och Dior.
Eyeliner flytande/gel/kräm: Fuktar mina vanliga ögonskuggor.
Ögonskugga fast: Chanel, MAC,
Ögonskugga lös: MUS

Läppenna: MUS
Läppstift: MAC,
Läppbalsam: Rosebud
Läppglans: Chanel, Stila och NARS.
"Plumper": Har DuWop men använder ej.

Hudkräm:
Bodylotion: Bath & Body Works produkter
Brun-utan-sol eller en "skimmer"produkt: Natusan
Skrubb: Vanlig hederlig skrubbvante.
Shampo: Head & Shoulders
Balsam: Använder ej någon.
Stylingprodukt:

Handkräm: Olika
Nagellack: OPI, Essie och
"Allround" produkt: Elizabeth Ardens eight hour creme
Doft dag: Olika där med
Doft kväll: Chanel

Ny månad, nya önskningar

 Bumble & Bumble saltvattenspray till sommaren.

 Laura Mercier Tinted Moisurizer, har de andra foundation formerna. Nu vill jag testa detta.

 Becca krämrouge. Är inget fan av krämrouger, men jag kanske inte har hittat den rätta?

 Stila läppglans. Vill ha flera i fruktiga färger.

Asos Makeup



Jag har ju sen innan berättat att Bourjois är ett superbra märke och
att de görs av samma företag som gör Chanel.
När det gäller ögonskuggor, rouge, läppglanser osv.
Hittade dessa grejer på Asos och jag vill verkligen beställa.
Ögonskuggan och läppglanset är från deras Nude collection.
Sen tycker jag att förpackningen på deras blotting paper var
jättefin.

P.S Såg nu när jag skulle länka till ögonskuggan att den var
slutsåld. Tänka sig så snabbt det går.