Alldeles lyrisk!

När jag ser denna bilden så blir jag så glad,
så glad!
Hösten är mysig men inte vintern!
Jag skulle gärna bo utomlands på något
varmt ställe hela höst/vintern.
Gillade allt förutom stråhatten, egentligen gillar
jag den men inte på mig.
Önskar hitta en liknande klänning.

Härlig gul färg och älskar skärningen på
klänningen.

Nerklätt med den vita t-shirten.

Till våren ska jag satsa på ett par snygga
tygskor. Som ni ser här kan man kombinera
med en klänning.

Älskar den stooora väskan. Har redan en
stor vit/beige väska men en til skadar inte.

Och sminket är sådär lagom fräscht och härligt.

Någon som vet var denna klänning kommer
ifrån? Säkert way out of my league.

Tips

20216-721

20216-720

Jag älskar paletter. Dock inte med
foundation, puder osv. Det är jag väldigt
petig med. Fast det går bra med ögonskuggor
och läppglanser/läppstift.

Nu lagom till julhelgen svämmar det av
små limited edition och bästsäljare i
en och samma paket.

Denna från
Bare Escentual ser väldigt fin ut
och har så coolt namn.

En massa bra grejer samlade fån Smashbox,
däribland deras primer.

Jag har redan såå mycket smink så det som
lockar mig mest är denna underbara lilla
paket från Philosophy. Längtar till snö när jag ser paketet.

Sen finns det även de prisvinnande rougen och bronzern
från NARS. Orgasm och Laguna samt läppglans.

Stilas läppglanser är verkligen riktigt bra. De ger riktiga
plutiga och naturliga läppar. Denna setet är jag sugen på.

ASOS kod

Någon som har en giltig ASOS kod?
Provade kanske 10 olika igår när jag skulle
beställa
dessa. Inte illa med lite rabatt faktiskt.

I don't need a man

Jag kan börja med att berätta hur det var i Köpenhamn, eftersom
det var några (två) personer som ville det =)

Det var som sagt väldigt spontat och jag blev
klar på mindre än en timme.
Väl framme där mötte jag mina vänner och vi gick ut.
Dansade rumpan av mig, låtarna som fick mig att
dansa exalterat var Pussycat Dolls - I don't need a man och
Justins låtar. Power!
Massor med hunkar där, fast till slut blev det bråk.
Polisen tillkallades så det slutade lite tråkigt.
Och gissa vad?
Han var också där, nu
börjar detta bli scary.

Sov över där och gick ut på en närliggande köpcentrum.
Hittade inget,  men de hade sååå fina skor att det
var sjukt. Men min ekonomi säger nej och dessutom
börjar jag jobba imorgon och då ska jag få rabatt.

Nu måste jag till sjukhuset, brorsan min blev inlagd
igår så att jag var där med honom till kl 3 i natt.
Är lagom trött och sliten just nu...
Kramar

HJÄÄÄLP

Snälla rara tjejer, hur är de brittiska skostorlekarna?
Om man ha 37 vad ska man då ha?
4 eller?

Många kramar.
Måste iväg till praktiken nu!

Danmark

Ær i Danmark i dag. Eller jag kom hit igår.
Det var en ren spontan grej, blev festande hær
i København och vilken party!
Hade på mig mina Acne jeans, røtt linne, den nya Indiska
brokadkavajen och svarta Zara peeptoes.
Nu ska jag till
Fisketorvet.
Fast egentligen mååste jag in till Zara,
såg værldens snyggaste jacka dær hæromdagen
men inte i min storlek.
Farvel!

Knuse

Dagens outfit



Petit Bateau storlekar

Hej alla ni som har erfarenhet utav detta märke.
Hur är storlekarna, någon som vet?
Funderar mest på Sccopneck och farfarströjan.

UPDATE

Blev dessa två. Istället för 488 kr blev det 290 kr.
Hoppas nu bara att de är så bra som alla säger, men
det tror jag nog.


 

Shopaholic

Jobb & kläder

Fick jobbet, chefen hade sin sista intervju i dag.
Hon kunde inte vänta tills hon kunde ringa till mig.

Då kände jag genast att jag behövde lite nya kläder.
Köpte dels
Acne jeans, denna från Indiska, ny mascara
från Helena Rubenstein.

Hittade dessutom en jättesöt klänning på Asos.
Små söta löv och i fin färg. Fast vad är rayon för material?

Helgen

Fredag: Först arbetsintervjun i Köpenhamn, som gick bra enligt mig.
Men vi får se när jag har fått svaret. Det är bara ett jobb vissa dagar
efter skolan och helger. Hann titta runt lite i butiker, men jag kom hem
tomhämt. Var besviken på deras Topshop framförallt, hade ställt
in mig på att köpa nåt. Sen var det middag i Köpenhamn med vänner,
som hade slutat jobbet för dagen. På kvällen var det en hemmakväll med
film och blåbärspaj.

Lördag: Gick till en vän för att piffa till oss, sedan var det fest hos en
vännina som fyllde år. Mycket trevligt sällskap, däribland en
mycket stilig kille som var pilot och en viss Robinsontjej.
Och såklart många många flera underbara människor.
Avundsjukan nådde sin höjd när en kompis berättade festen
i Köpenhamn med bland annat
P. Diddy, Snoop, Rihanna,
Pharrell, Cassie, Kanye WestTimberland osv. Många smaskiga
insiders info. Timberland var väldigt trevlig och pratglad,
Pharrell var en väldigt go och mjuk, P. Diddy stilade mest,
Snoop satt mest i sin päls, Cassie var grymt vacker i verkligheten,
Rihanna såg konstig ut i verkligheten osv.
Hade detta på mig och giraffarmbandet. Det var minst
4 tjejer som frågade var jag hade köpt den.

Söndag: Vaknade sent. Dagen har spenderats hittills framför
tv:n och datorn. Samt pratat i telefon med flera personer.
Sen ska jag iväg till en kusin för att slappa lite och umgås.

Har ni haft en trevlig helg då?

Sista chansen





Koftan och t-shirten är helt nya och aldrig använda.
Jeansen har jag använt ett par ggr.
Vill sälja dessa snarast möjligt.
Kom gärna med på samtliga grejer.
Dock inga skambud.
Ni kan läsa på mina andra inlägg vad
de har kostat ungefär.
Saker som är helt nya säljer jag inte hur
billigt som helst.
Annars får jag försöka mig på Tradera.

Fler saker jag säljer finns här , här och här.

Maila mig:
[email protected]

Blac Balloon

Goo Goo Dolls

Baby's black balloon makes her fly
I almost fell into that hole in your life
And you're not thinking about tomorrow
'Cause you were the same as me
But on your knees

A thousand other boys could never reach you
How could I have been the one
I saw the world spin beneath you
And scatter like ice from the spoon
That was your womb

Comin' down the world turned overAnd angels fall without you there
And I go on as you get colder
Or are you someone's prayer

You know the lies they always told you
And the love you never knew
What's the things they never showed you
That swallowed the light from the sun
Inside your room

Comin' down the world turned over
And angels fall without you there
And I'll go on to bring you home
All because I'm
All because I'm
And I'll become
What you became to me

Låten i högsta volym!

Arbetsintervju


Ska på en arbetsintervju i morgon,
är lite nervös. Men det brukar gå väldigt
bra alltid ialla fall.
Men frågan är, vad ska man ha på sig?!

Får väl gå till Zara en sväng, brukar
alltid hitta något där när jag behöver
det i sista minuten.

Annars hade detta varit fint.


20216-714

Halsband från Kenneth Jay Lane, vill verkligen ha den.
Väska från
Fifi Bags.
Blus från Marc Jacobs och jeans
från Net a Porters hemsida. Går ej att länka.

Tjejmiddag

I dag bjuds det på tjejmiddag hemma hos mig.
Alla mina tjejer ska komma, det var ett tag sen alla
kunde samlas.
Detta kommer att jag att bjuda på:

Friterade kycklingben
Coleslaw
Potatismos med brunsås

Jag erkänner, KFC har inspirerat mig.
En dag blev jag sugen på maten, men
det finns ingen KFC i Malmö och den
i Köpenhamn har inte ens potatismos
eller coleslaw. Bara tråkiga pommes.
Så då bestämde jag mig för att försöka
göra det själv.
Och snacka om att det blev gott!
Till och med godare och jag får säga det
själv. Blev verkligen uppskattat.
Tur att mina tjejer inte är såna som
"tänker på figuren". För i dag går inte det.

Uppdatering med outfit


Christina Ribel topp
och KJL jordgubbe.



En annan KJL som hade
varit coolt att ha runt halsen
är denna jordgloben.


Tillbaks till tjejerna nu..
och godiset, chipsen,
kladdkakan mm.
Maten blev väääldigt uppskattat.

Basics

Jag och brorsan talade om en eventuell
resa till USA nu till jullovet.
Men svikaren ska till Gran Canaria istället med
vänner och jag har egetligen för mycket att göra
så det blir inget.
Hade en lista full med saker jag skulle ha köpt.



C&C California toppar, linnen och t-shirt.

Eventuellt något från DvF.

Gillar Ella Moss grejer, väldigt mycket.

Jeans såklart.

Tröjor, mm.....

När det gäller smink är särskilt Becca krämrouge,
massor med Laura Mercier grejer, LORAC ögonskuggor,
NARS rouge, Philosophy grejer, Stilas underbara läppglanser.


Listan kan göras lång......

KJL



Jag älskar KJL's smycken.
Jag ska definitivt ha en till. De är
speciella och passar min smak precis.
Rätt enkel när det gäller min
klädstil men sen vill jag ha något smycke som står ut.
Och guld har alltid varit en favorit, särskilt till en
antydning till bränna.
Dessa armband gillar jag, har märkt att jag är
en armbandtjej. Älskar armband.

Fika time

I dag var det fika med mina girls som gällde efter allt pluggande.
Regn blandat med hagel öste ner i Malmö i dag.
Så det var myskläder som gällde.. och vad är
mysigare än en stor polotröja och en kopp varm choklad.



Tröja, Zara
Jeans, Paige
Boots, Din sko

Behind these hazel eyes


I går blev det ju som sagt Borat, my man!
Jag och kompisen skrattade så vi grät.
Han är inte klok.
Innan dess var det middag på
Jensens
Böfhus.
Grillat kött med marinerade vitlöksklyftor, tzatziki,
oliver, pfefferoni och råstekt potatis.
Supergott!

Innan allt detta smög jag in på H&M efter kaoset och
kollade om det var något kvar.
Ett par plagg fanns det men inte mycket. Snackar om
5 plagg kanske. Inget för min del alltså.
Är inte ledsen för det.

Ikväll blir det plugg, tråkigt nog.
Det handlar om en omtenta så jag måste
ta tag i det.

Pluggis

Har suttit på biblioteket till kl 18 i dag. Nu tänkte jag surfa litegrann,
var tvungen att se uppdateringar om bloggträffen tjejerna hade
i Stockholm.  Efter att ha sett ett par foton så måste jag säga,
vilka snyggingar!

Nä, tillbaks till pluggandet.
I morgon är det tenta, en sväng till H&M om
det är lagom mycket folk.
Har svårt för folkmassor och trängsel, får panik helt enkelt.
Så jag skippar det nog. Sen på kvällen
ska det äntligen bli BORAT!
Har inte haft tid innan... med pluggandet osv.

Ciao!

Christina Ribel

Fick ett mail om att Christina Ribels webshop har öppnats!
Kul, jag gillar verkligen deras toppar.
Har endast
denna i svart och kan verkligen rekommenderas.
Jättefin kvalité.
Min användes hela sommaren och tvättades flera ggr, den
är fortfarande lika fin som den dagen jag köpte den.

Är lite sugen på flera nu..

Plugghäst

Ingen finmåndag här inte.
Det är plugg för hela slanten, hela dagen
lång.
Jag hade lite roligare kläder under helgen, men
då fotade jag inte tyvärr.



Tee - J.C Penney
Mjukisbyxor - Champion
Även en svart hoodie med
blixtlås när jag fryser.
Accessoar - Glasögon.

Dagens schema

I dag var inget planerat när jag vaknade.
Men sen blev det en massa gjort..
älskar när det händer.

Först blev det middag på en kinarestaurang,
följt av bowling och nu är jag hemma hos en
kompis och bara slappar.

Perfekt söndag med andra ord!

I dag

Min dag har sett ut följande,
gick en runda på stan men kom hem
tomhämt. Provade Acne jeans, men
hittade inte min storlek och alla
affärer hade inte öppet.
Lämnade tillbaks den
beigea
tröjan
. Den var alldeles för liten.
Såg ut som en uppstoppad korv och
en M fanns inte.
Hann även med en kort fika med en
kompis.

Videochattade med moster i USA,
hon visade upp alla sina nya inköp.
Bl. a Michael Kors kostym, Calvin Klein
boots och annat smått och gott.
Berättade om att hon hade bokat
tid med en personalshopper för att
hitta de perfekta jeansen.
Jag sa att hon skulle kolla in Paige jeans
 med lite högre midja.
Moster är 50 bast och lika modeintresserad
som mig. Hon har oturen att både
hennes döttar är lika ointresserade
så hon älskar att prata mode osv med mig.
Hon är så mysig.

Middag hos morbror eller
man kanske inte kallar det middag.
Det var räkmackor och rostbiffsmackor.
Åh gud vad det var gott.

Så nu är man hemma


Status

Gjort: Skolan, stan en sväng, tittat på tv, sovit, bloggat, pluggat.
Ska: Plugga lite.
Ätit: Frukost, fralla på bageriet. Lunch, kokosbulle. Middag,
bulgur med kycklingben.
Druckit: Vatten, juice.
Kläder: Jeans,Vitt linne, vitt hoodie med luva, svarta boots.
Smink: Foundation, krämrouge, mascara, läppglans.


Svartsjuka

I dag känner jag mig lite konstig måste jag säga.
Nu kanske ni tycker att jag är en hemsk människa
vad vet jag. Men jag är nog mänsklig trots allt.

Jag var ute en sväng på stan och ser
en av mina f.d bästa vänner som jag inte
hade sett på över 1½ år.
Hursomhelst så går hon där
och ser alldeles slående
vacker ut.
Kort jacka, taaajta jeans, högklackad, vackert hår och
perfekt mejkad. Kanske lite för mycket mejk.
Och plötsligt känner jag mig grå som en mus och
en aning blek i min täckjacka, platta boots,
håret uppsatt i hästsvans och osminkad.
Det värsta var när hon gick förbi mig, endast
10 cm ifrån mig utan att säga
något och jag var halvt redo att
heja. Hon såg mig, inget snack om saken.
Såg lite haldum ut med munnen öppen för
att heja. Har varit irriterad på grund av detta
hela dagen. Konstigt ellerhur?

Jag avslutade vänskapen med henne för att
hon var egoistisk, manipulerande och
jag ville helt enkelt inte vara vän med henne.

Kul lista

Hittade denna kuliga lista hos Lisa.

1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense.



Will it be ok? Only You
How are you feeling today? It's My Party And I Cry If I Want To ( Haha true that!)
How do your friends see you? Live It Up (Okaaaj)
Will you get married? My Love Will Always Last ( Naaaw gulligt)
What is your best friend's theme song? Kiss Me ( Kanske, kanske)
What is the story of your life? Pullin Me Back ( Helt sant)
What was high school like? Dizzy (Hahaha)
How can you get ahead in life? Love Joint ( Hmm vet inte riktigt vad det innebär)
What is the best thing about your friends? I Wanna Wake Up Where You Are ( Kanske inte riiiktigt)
What is tonight going to be like? Sleepwalker (Scary)
What is in store for the remainder of this weekend? Number One (Tror inte det)
What song describes you? Ghetto Story ( Så sant så)
To describe your grandparents? Ruff Riders Anthem (De är lite cool faktiskt)
How is your life going? Loving You Always ( Hoppas det)
What song will they play at your funeral? By Your Side (Lät lite sorligt)
How does the world see you? You Already Know ( Ja ni vet det redan)
Will you have a happy life? )Soulful (Very soulful)
What do your friends really think of you? I Don't Need A Man ( Precis deras syn på mig)
Do people secretly lust after you? You Think You Know (But you have no idea)
How can I make myself happy? Can You Help Me ( Snälla hjälp.. hahaha)
What should you do with your life? Smack That (Det är det enda som krävs.)
Will you ever have children? Bedtime (Klockren!)


Utmaning

Antog en utmaning av Honeydew i brist på
sysselsättning.
Man ska lista de 10 vackraste tjejerna/kvinnorna
i världen.  De kvinnor jag har valt kanske inte
är de mest innetjejerna just nu. Men jag anser
att de har nåt speciellt. De blev lite fler än 10 men det
finns många många fler men jag kommer inte på alla.


Here are the beauties.

                                                             
Halle Berry 
Reese Witherspoon 
Drottning Rania  
Shakira  
Scarlett Johansson



                                              
Grace Kelly    
Charlize Theron 
Marliyn Monroe     
Beyoncé     
Gwyneth Paltrow


       
Kate Hudson      
Nicole Kidman  


Dagens slösande

Jag gick ut med ett uppdrag och det var
att hitta en så mysig tröja som det bara gick.
Och det gjorde jag, kom dessutom hem med
två andra mysiga på sitt sätt.
Fan vad det var kallt i dag.



Vince tröjor i all ära, men denna snyggingen
från Zara
är minst lika snygg och mysig. Eller mysig vet jag
inte, ha aldrig provat en Vince tröja. Men snygg!
Kolla in de snygga mamma kängurufickorna.



Har letat efter en liknande som en galning.
Vad är det för speciellt med denna undrar ni?
Jo, den har precis den färgen jag letade efter,
kortare ärmar, puffärmar och snygg krage.
Priset? 129:- på Zara.



En vit farfarströja från Kookaï med en liten
stjärna i metall där bak.
Gillar detaljer men denna ska nog ryka bort.
Annars är den fin =)