Listen baby boy

Det har inte varit mycket bloggande på sistone.
Anledningarna är många, håller på och
träffar en kär person i mitt liv just nu.

Sedan är det vanliga med jobb.

Tänkte bara tala om för er att Laura Mercier
kommer att finnas i Köpenhamn,
Illum fr.o.m den 1 sep.
Samt att Bobbi Brown kommer att finnas tillgänglig
på Magasin snarast.

Smink till hösten

Nu har jag inte handlat smink på ett bra tag så jag
är så peppad på allt nytt som har kommit.

Ska definitivt köpa mig
I.D makeup. Blev helt såld
när jag provade det under semestern.
Provade flera snygga skuggor också.
Golden Gate var den perfekta rougen.

MACs nya Paint Pots verkar lovande. Vill
kolla in den i några färger.

En eller två läppstift lär behövas. Har hittat
en ny favorit som heter Fetish Rose från
Helena Rubinstein. Är intresserad av Shu Uemuras
Lolishine också.


Höstkänslor

Inför varje säsong brukar jag kolla in utbudet
på Net a Porter (så som många andra) och drömma
att jag var rik.

Här är mina favoriter inför hösten.



Måste verkligen kolla in stora stickade tröjor. Finns inget mysigare.
För första gången i mitt liv längtar jag till något skidställe på vintern.

Back on track

Så var man tillbaka efter en uuunderbar semester.
Det var en välbehövlig semester men det
känns som att man behöver en till utlandsresa
efter resan. Det var full rulle dag ut och dag in.
Massor med fester, massor av släkt och vänner
att besöka och mååånga familjeträffar och middagar.

Det var varmt, riktigt varmt. Som varmast var det 47
grader en dag. De sista veckorna kunde jag inte ens
gå till stranden p.g.a värmen. Jag mådde dåligt även
om jag svalkade mig i vatten och satt under paraply.
Men jag längtade ändå inte hem när jag fick reda på att
det regnade här.

Shoppat: En hel del smycken, fick även en vacker diamantprydd armband till min födelsedag, OPI nagellack (nya faovriten heter
Romeo & Joliet), skor och väskor. Bilder kommer.
Det bästa: Att få träffa alla, värmen, festerna, utekvällarna och HAN.
Det sämsta: Värmen, bränderna och olyckan.
Maten: Mycket av varje men mycket vattenmelon.

Nu har jag saknat att gå runt i lite normala affärer, i mitt hemland finns varken H&M eller Zara, för att nämna några
kedjor.
Det är mest inhemska kläder eller från länderna runtomkring.
Ska nog ta en sväng till H&M, Monki (efter att jag såg denna snygga klänningen), Zara och MAC.