Funderingar

I dag var dagens ämne åter igen mångfald. Det var verkligen
en givande lektion. En sak som verkligen fastnade var att
på kartorna i Kina så är Kina i mitten av kartan.
Precis så som Europa och Sverige är i mitten av
våra kartor. Men det är en tanke som aldrig slagit mig
innan. Det är väl självklart att de har sitt land i centrum.

Nu till något annat. Mitt ansikte. Den är alldeles förstörd.
Jag blir så ledsen. Inte för att jag har haft en babylen
ansikte innan men nu är den rödprickig så att det nästan ser
ut som ärr. Jätteskumt. Det är inte finnar eller liknande.
Alla har påpekat det och nu senast var det min pappa
som inte fattar om något sånt. Men han menade på att
det kanske var något jag var allergisk mot. För att det
såg inte klokt ut. Då fattade jag att det var något som var fel.
Dock känns det som att vädret gör sitt.
Fast min kusin sa att det kanske berodde på mjölk eller
liknande. Det kan stämma, jag har börjat dricka oerhört
mycket mjölk i form av smoothies och mjölk till corn flakes.
Det kanske blir för mycket.

Nu till inköpen, jag har köpt bruna sneakers och en
beige trench. Har alltså redan börjat inhandla inför
våren. O just det, svarta längre shorts har också inhandlats
samt ett armband från
Stig P. Utöver det finns det en massa
annat jag vill ha. Lönen och CSN pengarna kommer
imorgon så det kanske blir nåt smått.

Nu ska jag ut på en låååång promenad.
Vi har börjat skippa allt för många träningspass för
att promenera. Vi har jämt så mycket att prata om så
vi promenerar 1½ timme istället.

PS. Ska någon ha skorna eller ej?
Är lite trött på att få mail och sen hör inte folk av sig igen.


Dagens vill ha

Hur söta är inte dessa örhängen?
Kommer från KJL och de ska minsann
med i min lista.


Associationer

Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat är mångfald och fördomar.
Jag är av den uppfattningen att jag verkligen hoppas att jag inte
diskriminerar någon på något sätt. Men visst har alla fördomar.
Men mina fördomar är positiva, som kan vara jobbigt för vissa.
Några exempel är att jag tror att alla svarta är duktiga på att dansa och att sjunga.
Alla från Indien är extremt vackra, likaså att kineser och japaner har
felfria hyn. Och så vidare.

Det är alltid lika olyckligt när t.ex ens bästa killkompisar inte blir
insläppta på nattklubbar för att de har ett utländsk utseende och jag
skulle skära min högra hand för att bevisa att de är duktiga och skötsamma
killar. Men det spelar ingen roll. Till slut börjar man väl agera så som man
förväntas att agera. Sen finns det en del andra exempel, men jag väljer att avsluta där.
Annars kan jag fortsätta flera timmar att diskutera detta ämne.

En test man kan göra för att testa sina egna fördomar finns på
denna
sidan.
Testet syftar till att detektera underliggande värderingar.

Ballerinorna har anlänt

Jag trodde inte att de skulle dyka upp. Det tog nästan en vecka
efter att ASOS hade mailat att de hade skickat
skorna.

Oj, vad de var perfekta. Mjuk skinn och helt perfekt rosett och med
de söta stenarna. Kommer att användas redan nu på jobbet och
hela våren och sommaren.
Enda problemet är att de är för stora.
Jag valde en storlek större än det som rekommenderas, för att
jag hade hört att de var små i storlekarna.

Så om ni har storlek 38 och är intresserade.
Säljer de för samma pris jag köptde de för och
jag står för frakten.
Hör av er till min mail:
[email protected]


Helgen

Fredag: Tenta på eftermiddagen och stressar mig till jobb efter det.
Är hemma kl 21.30. Är ganska slutkörd efter det.

Lördag: Vaknar sent och gör inget förutom att läsa ELLE och
handla mat. Ikväll kommer pappa och syrran från utlandsresan
efter 3 veckor.

Söndag: Inget planerat egentligen. Kanske en tur i stan

Val kval

Jag kan inte riktigt bestämma mig.
Jag vet att jag ska ha en kortärmad
men ska jag ha en långärmad också?

Det är lite jobbigt eftersom jag inte riktigt
vet hur de kommer att sitta.

Den kortärmade jag funderar på är
denna
och sen vet jag inte om den långärmade
i samma modell har för djup urringning.
Eller ska man ta denna?
Har inte någon dessa så kan man kolla hur de sitter?

Asos skor

Hur är storlekarna från Asos i skor?
Om jag har 37 är det 4 som gäller då?
Eller ska man satsa på en 5:a?

Nu är det skånsk kalops som gäller.

Sommaren 2007

Många drömmar och så lite pengar.
Denna sommaren kommer att bli speciell, det
känner jag på mig.
Allt kan man inte få.. men dessa grejerna kommer jag att
satsa på denna sommaren.

 Klänningar och åter klänningar. Jag ska minst ha 2 stycken. En i en naturfärg och en lite mer färgrik. Precis som ovan. Denna från La Redoute kanske?

 När det gäller skor så är det ballerinor, tygskor och ett par sandaler jag ska satsa på.

 Har redan ett par vita shorts, ett par svarta till och jag är klar för kvällarna.


 Nu är det faktiskt bestämt.

 Kortärmade bastoppar. Använde min från Christina Ribel förra sommaren såå mycket.

 En wrapklänning hade varit en dröm, från DvF alltså. Man kan ha den överallt känns det som. Tänk alla partyn på sommaren.
 En dröm hade varit att åka till Afrika.

 Smyckesväg ska det inte handlas för mycket, kommer långt med min jordglob och giraff. Nina har påverkat mig och jag vill ha en av dessa söta från Vita. Eller dessa fiiina örhängen.

 En skön och luftig tunika. Denna påminner mig om den jag har från Asos.

 Ett par coola Aviators.

 Chanels braiga läppglanser.

 En kuvertväska. Har redan en fin från i somras. Men jag vill ha en till.

 En strandklänning i skön bomull. Hade önskat att det fanns från Petit Bateau i liknande modell.

Aviators

Ända sen jag såg en viss donna med ett par aviators
så bestämde jag mig för at de kanske även passade mig?
Jag är ingen solglasögon människa annars, jag tycker att
det ser så nonchalant ut.

Kvinnan såg väldigt elegnt och casual ut.
Med en enkel vit linne och marblå shorts.
Vackert solblekt och kort busigt hår.
Fin solbrun och med ett par enkla flipslops.
På näsan vilade de finaste aviators i guld och det
var så snyggt med hennes blonda hår och
solbruna ansikte. Sparsamt med makeup, endast
lite solpuder och ljust läppglans. Så hade jag velat
se ut till sommaren.

De ultimata hade varit ett par guldfärgade RayBans.
Annars har H&M ett par snygga som jag har provat, dock
är jag allergisk mot allt som har med strass och göra och det
har de från H&M tyvärr.


Gott & Blandat

Jag tycker att barn av blandraser blir sötast.
Nu kanske det låter helt dumt men jag tycker det.
Det är kanske därför Wenthworth Miller är så fin.

Han har nämligen afrikanska, jamaicanska,engelska, och tyska rötter från faderns sida, och ryska, holländska, syrianska och libanesiska rötter från moderns sida.


Perfekta vita linnet funnet

Thank God för bloggare.
Läste detta
inlägget hos Sorbonne och
fann det perfekta vita linnet.
Det låter kanske konstigt, men jag använder
vita linnen i princip varje dag så jag behöver en bra.

Den är inte för tunn (hatar tunna som ser ut som billiga
pyjamas), lagom längd och fin ringning.
American Apparels kan slänga sig i väggen.

Skynda fynda på Twilfit. Halvapriset på 295 :-


Jobbet

På jobbet har vi en del bestämmelser på hur vi ska klä oss.
Som tur är vår avdelningschef ung och väldigt modeintresserad
 så det är en aning slappare.
Vi får t.o.m ha på oss jeans. Det får de inte på de andra avdelningarna.

Så här har jag ett par plagg som hade passat på jobbet.
 En inspiration för mig själv än för er..
Allt från TopShop.

I'm lookin for some hot stuff

När vi ändå är inne på smink så kan jag berätta
vad jag tyckte om min
ögonskugga jag blev rekommenderad.

Är helnöjd! Blev så himla snyggt med det gröna skimret och
en aning rött i. När någon kommenterar sminket så vet
man att det är snyggt. Flera sa att det var skitsnyggt.
Även på jobbet frågade kunderna vad det var för ögonskugga.
Jag tog endast på ögonlocket och suddade noggrant vid kanterna.
SAmt att jag hade samma ögonskugga under fransarna.
Avslutade med en ljus highlighter.
En av mina nya favoriter just nu.


See and learn

Hittade en del videos på YouTube som har med skönhet att göra.

Här kan man se 3 olika varianter på
hästsvansen, som är inne
till våren. A must-have är hårbandet med krok.

En enkel party-look. Ingen look jag hade valt på kvällen.

Amatörvideo. Väldigt duktig tjej. Kolla in för tips.

Makeupartisten Tricia Sawyer ger makeuplektioner för
smoky eyes,  hur man sätter på lösögonfransar samt hur
man får läpparna att se större ut.

En mindre lyckad makeup.

År 2006

Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
Jobbade inom två helt skilda yrken, som jag tidigare
aldrig jobbat med.

Dog någon i din närhet?
Ja. Sista dagen på år 2006.


Vilka länder besökte du?

Turkiet. Blev inte så många utlandsbesök
som det brukar bli. Danmark varannan dag typ.


Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?

Gud jag kan inte säga ett datum. Hela sommaren
var väldigt händelserikt. Mycket mycket bra.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?

Oj det är en hel del. Men Shakiras är jag himla trött på faktiskt.

Blev du kär under 2006?
Japp.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Började med att åka kanot. Sen på kvällen
var det fest. Firade min födelsedag några gånger
detta året.

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Mer me-time.

Hur höll du dig från att bli galen?
Sov bort det, grät bort det eller skrattade bort det.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Träffade massor av nya personer. Chefen och
tjejerna på jobbet är helt underbara.


Ny ögonskugga

Sprang ner till MAC disken under min rast och fick
en ögonskugga rekommenderat till mig av de
duktiga tjejerna.
Det blev
Club. En mörk brungrå med grön skimmer.
Som skimrar vackert. Har dock endast testat på handen.
Mac samlingen med ögonskuggor blir bara större
och större.


Let's play a game,Let's pretend for a second,You don't know who I am or what I do

De senaste veckorna har varit som en känslomässig berg- och dalbana.
När det har varit bra, har det varit riktigt bra. När det har varit dåligt har det varit
riktigt dåligt. Festligheterna i sig var riktigt roliga och jag kommer aldrig
att glömma det. Men särskilt en nyhet har fått mig att må dåligt...

Sen har det varvats med vänner och jobb och åter jobb.

Hoppas att det nya året bringar lycka.
Men jag har inga särskilda förväntningar.

R.I.P Angel