Brudmakeup

Go kväll! Jag har haft svårt att sova de senaste nätterna. Det börjar närma sig nu....

När jag var uppe i Sthlm för att träffa alla möjliga som är inblandade i vårt bröllop, så hade
jag även möte med makeupartisten. Snacka om att jag blev missnöjd!!

Det hela började när hon sa : "Du är varm så du ska inte ha svart, det får bli brunt." Det värsta och mest
oprofesionella jag vet är folk som är inrutade i en massa regler om hur det ska vara. I hennes
värld var det antingen eller. Sen slutade med att hon målade hela mitt ansikte i brunt, det var brun ögonskugga, bruna kinder och mörkbruna läppar a la
90-talet. Dessutom målade hon med en mörkbrun penna innanför min läpplinje och gjorde mina läppar tunnare än va de är. När jag sen sa att jag var missnöjd, visade hon mig en massa "inspirationsbilder", som hon hade klippt ut och bläddrade argt och sa saker som " Vissa vill se ut så här, andra såhär, men vad man egentligen vill se ut som är detta" Då undrade jag om hon skämtade, jag såg ju inte ett dugg ut som Demi på bilden.
Jag sa att jag hatade och kände mig inte alls bekväm. Då föreslog hon att jag skulle gå hem och känna efter hur det kändes. Jag gjorde klart för henne att jag inte ville se ut såhär. Då sa hon " Jag vet vad det är som stör dig, det är läpparna." Ja, bland annat, sa jag. Då tog hon bort det och valde en färg som nästintill var som en concealer och gjorde mina läppar väldigt ljusa. Fine, jag gillar ljusa läppar men inte till mitt bröllop.
Hon frågade inte ens hur mina blommor ska se ut, eller vilken färg min klänning har.

Jag föreställde mig en look som gör mig vackrare och mjuk, inte hård och stel. Jag såg nästan arg ut med sminket, för att det var så tungt med de mörkbruna färgerna. Jag ville ha rosenfärgade kinder, söta läppar och en ögonmakeup som lättade mitt ansikte och inte tyngde ner det.

Såklart så avbokade jag henne och ska göra min egen makeup. Jag hade hoppats på att slippa sminka mig själv
och bara koncentrera mig på att lunga ner mig. Har provasminkat mig med Satin Taupe, Nylon och Shroom på ögonen och blev nöjd. Men jag ska kolla in Twinks och Sable. Hade I.Ds Warmth, MACs Mineralize, Becca krämrouge samt  Makeupstores Seashell. Läpparna blev med Emphatic, Blankety samt lite gloss ovanpå. Jag dämpar ner det lite med Blankety.

Jag såg ut som en frisk liten nyponros.

P.S Min bukett ska se ut ungefär som denna.


Kommentarer
Postat av: G. Camilla

wow du är tillbaka! och med massa nyheter, det låter som film, en saga. skitkul och hoppas man får hänga med på en liten ände som hittills... kram

Postat av: MakeUpYourMind

Jajamensan, jag är tillbaka. Hade väldigt mycket att göra den senaste tiden och hade knappt tid att leva. Så nu när jag är ledig och planerer inför bröllopet så passar jag på att skriva av mig lite här.

2008-09-30 @ 22:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback