Studenten

Det har varit mycket bloggande om studenklänningar och jag
ska inte vara utanför jag inte.

Studenten är en underbar tid!
Jag och alla andra tjejer planerade
flera månader i förväg.
Vi lät håret växa ut och fixade det precis innan.
Det inhandlades in nytt smink osv.
Men kläderna var så klart det viktigaste och
viktigaste samtalsämnet.
Jag bar en vit kjol med annorlunda skärning inköpt
i Köpenhamn, tillsammans med en vit linne, vita pumps
och en underbar söt väska med pärlor som handtag även den
från Köpenhamn.
Jag var helvit med andra ord.
Men den tjejen vars studentkläder jag fortfarande kommer ihåg, var
en tjej som hade en enkel vit tubklänning, ceriserosa pumps och
ceriserosa halsband och armband.
Det låter kanske konstigt såhär, men det var väldigt enkelt och stilrent.

Om jag hade tagit studenten igen hade jag
valt en enkel  vit klänning
och färgstarka skor och matcha med halsband, armband eller
örhängen. Eller bara ett färgstarkt sidenband runt magen eller
huvudet.
Dessa halsband hade passat till det färgstarka temat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

snygga halsband! ett sånt vill man ju ha..=0)

Postat av: MakeUpYourMind

Jag vill....

2006-05-15 @ 19:39:45
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback