Sommarens makeup

Sephora har med hjälp av makeupartister fått fram 4
helt underbara looks till sommaren.
Jag är en som föredrar att vara utan makeup till sommaren.
MEN när jag ska ut eller gå på något särskilt så vill jag
sminka mig med färger som harmoniserar med solbrända
hyn. Till sommaren kan man våga mer, ta fram den där gröna ögonskuggan
och matcha med den där orangea läppglansen.
There´s no limit!



Bild nr 1: Här är det vattenfast som gäller. Man kan faktiskt vara snygg på stranden
också. Det är bra om du använder en foundation med SPF och använda krämrouge.
Man fixerar sminket med produkt från Smashbox. Ögonen kan man ha en vattenfast
krämögonskugga. Den från Bourjois verkar vara bra.
Älskar den underbara färgen på läpparna, just det här läppstiftet kommer från Make Up
For Ever
, men det finns liknande från andra märken som typ FACE.
Glöm nu inte ha solkskydd när ni simmar runt i poolen är sippar på
goda drinkar.

Bild nr 2:  Denna looken skulle jag vilja ha på kvällen till en söt klänning.
Jag älskar ögonskuggan, kan verkas lite tråkig. Men jag lovar er blått är hett på
en brunögd tjej. Särskilt om det är lite krämaktig och med lite glitter i. Jag har en från
MAC som jag bara använder till sommaren med en lila mörkare ögonskugga. Som den från
NARS så slipper man ha två olika skuggor.
Här på bilden har de dessutom en krämskugga under som bas, det ger ögat
djup och när man sen lägger på puderögonskugga så fastnar det bättre.
It´s all about the eyes, läpparna är ljusa.


Bild nr 3: Detta är en hetare look än bronzinglooken, där ansikte, läppar och ögon
går i samma toner bruna toner. Här är det skimmer som gäller. Med rätt
applicering, rätta färger och lagom mycket så kan skimmer få dig att
skina som en prinsessa. Här har de dessutom blandat en luminizer i
foundationet. Jag brukar istället applicera foundation som vanligt, sen tar jag
en del foundation och en del luminizer sen applicerar jag det på kindbenen, näsan
och under ögonbrynen. Här på bilden har de både vanlig bronzer och en
söt rosa rouge. Det är ett bra sätt att framhäva kinderna. Man har bronzer på
"djupet av kinderna" och sedan en rosa färg på "äppelkinderna".
Och på med en underbar hallonrosa läppglans.

Bild nr 4: Är min absoluta favorit och jag ska definitivt försöka skapa
denna look nån dag. Tänker mig en vit klänning. Ögonen konstnärligt
målade med en cafe au lait färg och en äppelgrön ögonskugga.
Skugga och skugga så att du inte får en kant mellan de två färgerna.
Kinderna är bronzed and peached up! Avslutar looken med en melonfärgad

läppglans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback