Giorgio Armani foundation recension



Jag skrev ju tidigare att jag hade skulle få prover från NK:s kosmetikaavdelning och mycket sant proverna dök upp redan dagen efter samtalet.

Jag fick två prover (olika färger) på Luminous Silk foundation från Giorgio Armani.
Ni som har läst min blogg ett tag vet att jag har hyllat Laura Merciers foundation
och har alltid tagit chansen och rekommenderat den till bloggare som
letat efter den perfekta foundation.

Men jag måste med vemod säga att Giorgio Armanis foundation har vunnit mitt
hjärta och detta var det bästa jag någonsin har provat!
Jag är frälst!!

Varför undrar ni då kanske?

1. Den täcker lagom mycket utan att det känns tungt.
2. Jag hade minimal olja på ansiktet även efter en lång dag.
3. Jag har problem med ögonskugga som samlas i vecket, spelar
ingen roll vilken primer jag använder. Men detta foundation eliminerade
detta problem helt!
4. Den höll hela dagen lång och såg väldigt fräscht ut.

Nu måste jag säga att Laura Merciers foundation inte alls är dålig
men det var det med att den höll en aning längre än vad Laura Merciers
gör som gjorde att jag "konverterade". Det är nämligen så att jag har
fet T-zon och det är inte alls lätt att hitta en foundation som får mig
att känna som alla andra som inte glänser som om de hade hällt
olja på ansiktet.
Detta blev längre än vad det skulle men jag ska absolut köpa detta foundation
ska bara hitta rätt färg. Jag fick nämligen en 5,5 och 7, skulle behöva
något mittimellan.

Om ni vill ha andra åsikter så kolla här.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Okej.. Jag kan itne hålla mig, men: vad var det jag sa ;) VIlken gillade du bäst? Själv äälskar jag hydra glow.

Postat av: MakeUpYourMind

Emelie: Haha den var bra! Men så sant, så sant. Jag fick prover endast på Luminious Silk och denna tror jag passar mig. Hydra Glow passar mer på torr hy och det har inte jag.

2007-03-12 @ 13:56:26
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Ally

Åh, tack för tipset! :)

2007-03-12 @ 16:54:05
URL: http://princessan.blogg.se
Postat av: Mia

Oj, den måste jag verkligen testa, om du hyllar den så! :)

2007-03-12 @ 20:03:42
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Ally: Nemas problemas.

Mia: Ja det får du faktiskt göra. =)

2007-03-13 @ 10:55:21
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback