Säljer



Säljer denna från H%M Trend i storlek S, aldrig använd.
Köptes för 498 tror jag? Säljer för 300.

Update: Såklart kostar den 398 och inte 498.
Säljes därmed för 250 kr.

Ballerinor och handkräm

Köpte ett par ballerinor från Debbie ballerinas idag. Exakt de som i bild.
Och en handkräm från
L'occitane.
Letade efter en vinterjacka, men fann ingen.


Marc Jacobs Splash

Skulle egentligen sniffa lite på Daisy men egentligen föll jag för
Marc Jacobs splash serien.
De är s.k body sprejer och inte som vanliga parfymer.
Därför är det en väldigt svag doft och väldigt fräscht.
Finns i tre olika dofter, rain, cucumber samt orange.
Mina favoriter var cucumber samt rain.




En gammal gurkfavorit har varit denna från Bath & Body Works.



Är det samma gurkdoft i dessa flaskor fast den ena är dyrare?
Hmmm


Rustad för vintern

Igår var det en hemskt kallt dag. Och jag känner plötsligt
att jag är i en desperat behov av en vinterjacka.

Enda nackdelen är att vinterjackor inte alltid är så himla snygga,
man får antingen välja snygg jacka och frysa eller
ful jacka men varm.

Hittade
denna från Juicy Couture, som jag tycker är väldigt fin, men frågan är bara om
den är tillräckligt varm.



P.S Enligt säkra källor är jackan inte alls så varm.

Min Gata

Man går igenom sin tid på bloggen genom att inte sticka ut.
Men nu tänkte jag uppmärksamma er på något.
I förrigår på
Din Gata kom en sverigedemokrat och fick tala ut.

För er som inte bor i Malmö och inte har en aning om vad Din Gata
är för radiokanal, så tänkte jag dra lite basic info snabbt.:
Det är en radiokanal, med Ehsan Noroozi, Dj Juan Havana,  Susanne Fatah,
Saman Bakhtiari och Cynthia Guarachi. Det är ungdomar med utländsk bakgrund
som alla brinner för Malmö.
De fick bl.a Årets nyskapande programsatsning år 2007 på Radiogalan.  Med motiveringen:
"Med ung och kaxig Malmöattityd passar Din gata perfekt på FM-bandet i Sveriges yngsta och mest internationella storstad."
Jag tror att Sveriges Radio valde med omsorg vilka som skulle representera Din Gata,
dessa fem var redan rätt välkända bland ungdomarna i Malmö i vissa kretsar.

Ibland är radiokanalen mest på skoj men ibland så berör den verkligen
och får en att tänka till.
Som bl.a som jag skre vi förrgår då socialdemokraten Emma fick
komma på besök och förklara vad Sd står för samt svara på frågor.
Jag tycker att Ehsan, Saman och Cynthia klarade sig alldeles galant och
bevisade att ungdomar från Rosengård, Kroksbäck, och andra invandrartätaområden
inte är helt oengagerade, som vissa tror.
Sd represetanten, Emma, svarade helt ologiskt och sa emot sig själv hela tiden.
Jag tycker att ni ska ta chansen att lyssna på programmet.
Kolla under 30-dagars arkivet och leta upp 22 november.

Malmö är ett väldigt mångkulturellt stad. Vissa väljer att se endast till det negativa
med ett mångkulturellt Malmö, eller Sverige. Visst finns det vissa nackdelar, men
jag anser att fördelarna är större.
"Haur du sitt Malmö Haur du sitt varden", som man brukar säga.


Fredagsgöromål

Vaknade sent, åt varma mackor med juice. Och apelsiner.
Städade huset litegrann, ägnade mig åt lite ansiktsbehandling hemma.
Började med att rengöra ansiktet som vanligt, med
special cleansing gel,
exfolierade ansiktet med gentle cream exfoliant, nu behövde jag fukt och då
applicerade jag masken skin hydrating masque, min vanliga active moist,
och sist sprejade jag på soothing protection spray för att dämpa rodnaderna.

Nu känns det nääästan som att jag har varit på ansiktsbehandling. Fast
det var kanske inte lika avkopplande med alla störningsmoment som finns hemma.

Sminkade mig väldigt sparsamt över mina babylena hy med I.D produkter och
satte på mascaran.

Nu ska jag ut för att få min väska fixad, en grej har ramlat av. Dessutom
ska jag kolla in vad det finns på stan. Det enda jag egentligen behöver är en
vinterjacka, sen ska jag inte handla på länge. Men även ett par tjocka
strumpbyxor, mina från Lindex hasar ner vid grenen och det
är oerhört jobbigt att jag måste in på toaletten hela tiden för att ta upp de.

Efter det tänkte jag träffa en vän på stan för att äta middag, blir
nog libanesiskt. Efter det blir det träning på gym, och kanske
lite simning.

Kvällen är inte planerad alls, blir kanske bio eller nån film. Tänkte
bara njuta idag när jag är hemma.


Laid back

Jag brukar inte ha kändisbilder men idag tänkte jag ha det.
Vintern har inte hunnit hit ännu men jag har redan tröttnat på det.
Vill ha mild väder och endast kofta räcker.
Jag hittade några bilder på en casual Mandy Moore, som får mig att önska
att jag bodde i LA och slapp allt som heter vinterjacka och stövlar.




Se där har hon den fina 3.1 Philip Lim koftan.

Klämma på väskor

Det enda jag hann med igår var att klämma på väskorna.
Var säkert kvar där i en timme. De som jobbade där
rörde sig runt mig lite diskret (läs odiskret). De blev nervösa stackarna
när jag tog ner skönheterna från hyllorna och kollade
mig själv i spegeln för att se hur de såg ut när jag bar på skönheterna.



Samtliga väskor fanns där, fast i andra färger än bilderna. De jag gillade bäst var
och . Men båda fanns bara i rosa och den sistnämnda fanns även i röd lack. Rosa? Vem köper en rosa väska.
Men det är skönt att jag vet hur de ser ut i verkligheten. Nu kan man bara beställa på nätet.

Såhär såg gårdagens outfit ut.



Klänning, Saint Tropez, stövlar, Shoe Biz, Väska, väskaffär, armband, KJL.


Köpenhamns tisdag

Måste in till Köpenhamn för att betala en räkning, finns ingen
internetbetalning.

Men samtidigt tänkte jag passa på att kolla in Miu Miu väskor,
kolla in på COS samt den nya Marc by Marc Jacobs
butiken.


Hade du?

Efter veckors eftertankar så är jag mest inne i den
plisserade från Miu Miu. Men jag är varken rik eller en
tjej som skulle ha en IT väska bara för sakens skull.
Därför är jag sugen på en som jag kan ha i åtminstone ett
par år. Det känns inte som att designen skulle vara omodern
nästa år.
Vill inte ha en svart väska då jag känner att jag klär mig alldeles
för svart och grått känns inte allt för uppseendeväckande.
Och hade passat bra med min alldeles för svarta garderob.
Samt att jag gillar att den kan bäras i handen eller hänga den.

Nå vad säger ni? Har jag tråkat ut er tillräckligt?
Alla tankar välkomnas.



Help?!

image993

Fredag

Jag kom hem från jobbet för inte så lång tid sedan.
Skulle på en fest i Danmark men det blev inte av, kände
inte mig så fräsch efter en hel dags jobbande och att
komma hem och svida om hade jag inte tid till.
Så här sitter jag med min tomatsoppa, med köttfärs och
pasta. Supergott.
Hittade en supersnygg topp på Day Birger et Mikkelsen idag.
Den kanske inte ser så snygg ut, men den sitter verkligen
åt fint på överkroppen och markerar midjan och under midjan
så faller den så snyggt. Kolla närmare
här

Så här önskar jag att jag kunde gå klädd imorgon.
Ett par gråa jeans, toppen, Miu Miu väska samt mina egna stövlar
från Topshop.


Utmaningen

Härmed antar jag Ebbas utmaning.

Så här kommer mina topp 5 väskor.
En gemensam nämnare för alla väskorna är deras storlek, är
trött på alla oversize väskor. En annan sak jag har fastnat för är
alla detaljer, kedjor, plissering, quilted osv.



1. Marc Jacobs Ines



2. Chloe Heloise.


3. Miu Miu Plisse Satchel


4. Miu Miu Matelasse



5. Miu Miu Diagonal Quilted

Tidig dag

Vaknade kl 6 idag, evigheter sen sist.
Började dagen med en frukost på
Starbucks.
Kan säga att det inte alls var samma som i USA.
Mackan var inget att hurra över, varma chokladen
hade äcklig mjölk i sig och muffinsen hade ett hårstrå
i sig. Äcklad och 130 kr fattigare gick jag därifrån.
Önskade mest att jag hade gått till en Espresso House och
köpt en Chailatte med en god macka.

Träffade Mr. Amir i fredags. Han var trevlig men inte
hans entourage. Mr. Amir äger Topshop butikerna.

Kolla in denna bloggen, som skrivs av designern Sue Temp

Walking on sunshine

De senaste dagarna har varit som en dag med strålande sol,
fast det regnar och är ruskigt kallt. Livet är bra helt enkelt.

Tänkte komma med en uppdatering, har köpt en
väska i
påsmodell i helsvart i en vanlig hederlig väskbutik.

Köpt dessa, som jag har letat i hela Köpenhamn. Nu har
jag hittat de i två ställen dessutom. Mycket populära
stövlar i Danmark tydligen. Ser inte mycket ut för
världen, men de är sååå sköna och varma!



Upptäckt en mysig marockansk tehus i Köpenhamn.
Heter The á la Menthe. Nästa gång vill jag besöka detta
stället. Läs mer här.



Har ätit årets första julbord på danskt vis. Blev väldigt mycket risalamande
(Ris á la Malta) med körsbärssås. Den danska versionen är mycket godare
med en massa hackade mandlar i.

Är i behov av en kofta, måste se denna från Lindex IRL.
Är det någon som har den?