On my nails.

20216-382

Då är det dessa färger jag har hemma.
Dock används vissa oftare än andra och
jag har precis rensat.
Från vänster:
Los Cabos Coral
You're Such A Kabuki Queen
Hopelessely in Love
New Delhi
Las Vegas
Toulose
Wichita

Märker att min nya kamera är kass
färgerna blir myycket ljusare än i verkligheten.
Jämför bara på Kabuki Queen md min bild och den
från nätet.

My preciousss lipglosses

20216-380

Bilden till vänster börjar vi med:
Längst upp till vänster och ner,
Lancôme - Sun Bronze
DuWop - Tulip
DuWop - Lantana
DuWop - Buttercup
Vänstra bilden till höger,
Pout - Calender Girl
MAC - Love Nectar
Chanel  -Satinette

Bilden till höger:
Längst upp till vänster och ner,
NARS - Chelsea Girl
MAC - Lipgelee, Slicked Pink

MAC - C-Thru

Lancôme - Lollipop
Lancôme - Pamplemousse Rose
Lancôme - Pêche

Och det är detta jag använder dagligen, sen har jag en
neccesär till med såna som inte används.
Min favorit till sommaren är Satinette, den är lite
lilatonad och gör läpparna ljusrosa. Helt underbar till brännan.
Faktiskt den enda glossenjag kan tänka mig köpa igen.
Annars så gillar jag att testa på nya saker.


Status

Gjort: Varit i skolan, redovisat. Varit och besökt min kompis nyöppnade företag och grattade de. Hjälpt lillasyrran med förberedelser, hon ska på BAL i kväll! 
Gör: Bloggar.
Ska: Skriva rapport.
Ätit: Frukost, Corn Flakes. Lunch, Kanelsnäcka. Middag, kyckling med potatisgratäng.
Druckit: Vatten och te.
Kläder: Fornarina jeans, vit linne och den nya gröna hoodien.
Smink: Foundation, rouge, bronzer och mascara.

Presentpanik!

Samtidigt som jag älskar sommaren så ogillar jag den.
Mest för att det är så mycket press och stress.
Bara det faktum att jag har 5 födelsedagar att gå på
och en student. Sen dyker det alltid upp annat.
Det är som att alla kommer till liv till sommaren och
det ska slösas massor med pengar.
Samt ofantligt mycket slösande på kläder, nöje, resor och
annat.

Detta problemet tex:
Min lillebrorsa ska bli en stor pojke och
ta studenten nu snart.
Men frågan är, vad ska man köpa till en kille?
Jag har svårt med presenter överhuvudtaget så detta
blir inte lättare.
Jag har hört att han skulle vilja ha något från Gant.
Blir det bra med en tröja, piké eller något annat därifrån?
Det är kanske tråkigt, men det känns som att det är  
bra om jag köper något han kan/kommer att använda.


Mysigt.

20216-378

Köpte den här tröjan på Carlings i dag, inget Fashionistorna
hyllar över. Men jag behöver många såna här tröjor, ja känner
väldigt ofta att ha avslappnade kläder och bara mysa.


Status

Gjort: Varit i skolan, förberett inför vår redovisning imorgon. Lunchat på Flame. Varit runt på stan, köpt en grön hood tröja. Kommit hem.
Gör: Bloggar.
Ska: Skriva rapport.
Ätit: Frukost, macka med Philadelphia. Lunch, buffé blev kanske lite för mycket med 2 fulla tallrikar. Middag, inget.
Druckit: Vatten o cola.
Kläder: Fornarina jeans, vit linne och vit farfars tröja.
Smink: Foundation, rouge och lite mascara.

My homeboy

När jag var på turneringen som Zlatan var på
så såg jag Zlatans lillebrorsa där, som
hade en riktigt cool t-shirt.
Han hade en
Jesus is my Homeboy t-shirt
fast det var Zlatan på bilden och det stod
Zlatan is my homeboy.
Den var så coool. Jag undrar nu om ni
vet var man kan fixa såna tröjor?
Finns det nån sida där man kan ha vilken
bild man vill ha och en annan text?

Testat Guerlain Terracotta

20216-377

Jag har testat och testat flera bronzing powders utan
någon vidare lycka. De har antigen varit för rosa, för
orange eller med för mycket glitter.
Jag tänkte flera gånger att prova den klassiska från
Guerlain men jag är alldeles för lättlurad och vill
ha allt nytt som kommer på marknaden så det blev
andra istället. Men jag köpte denna och så här tycker jag:
Själva förpackningen är lagom stor och rätt
tråkig. Men en klassiker är en klassiker.
Den är lätt att applicera och lämnar inga tråkiga ränder
efter sig som ser falskt ut. Det blir en fräsch och lagom
färg. Ingen glitter så långt ögat kan nå. Inte heller är den
orange eller rosa. Den är bara lite mörkade än din egen
hudfärg. Det viktigaste är så klart att man har rätt nyans.
Jag har nr 1 och ville gärna köpa en mörkare, för att jag
ska ju bli mörkare till sommaren. Men makeupartisten
sa NEJ, du ska ha denna. Och jag litade på henne och
jag är väldigt nöjd! Äntligen är jag hemma.


Testat Lash Queen Waterproof

20216-376

Nu har jag testat Helena Rubenstein - Lash Queen Waterproof
i 2 dagar. Så jag tänkte berätta vad jag tyckte om mascaran.
Jag gillar den guldiga hylsan som ser lite annorlunda ut än
den vanliga.
Sen tycker jag väldigt mycket om Lash Queen över huvudtaget,
har testat YSL, DiorShow, Clinique osv.
Jag är en sån som vill att det ska synas att jag har mascara, utan
att klumpa och ge mig längre och tätare fransar.
Det gör Lash Queen och den vattenfasta gör det och lite mer.
Så jag är supernöjd och kommer helt klart att köpa den igen.
Den klarade av spöregn här nere i Malmö i dag ialla fall ..


Status

Gjort: Shoppat present till kompisen. Varit på Joga Bonito show där Zlatan var och bl a Dogge, gruppen Medina var osv.
Gör: Bloggar.
Ska: På födelsedagsfest till kompisen, sen blir det utgång efter det.
Ätit: Frukost, macka med ost, Lunch, inget. Middag, inget än. Ska äta hos kompisen. Plus en massa gottis-
Druckit: Vatten.
Kläder: Fornarina jeans, vitt linne och grå cardigan. Senare jeans, svart/vit tunika och sidenband på håret.
Smink: Foundation, rouge och lite mascara. Sen blir det lite mer, sotade ögon med mörklila färg, bronzing powder och lite ljusrosa rouge. Samt ljusa läppar.

Present shoppat

Det blev lite presenter till min kompis som fyller år i dag.
Jag har svårt för presenter men det blev detta ialla fall.

Biotherms solskydd med 15 SPF.
Lancomes nya
läppglans i Melon Sorbet.
Helena Rubenstiens Lash Queen i vattenfast. Köpte en till mig med.
OPI nagellack i Passion.
En korg att stoppa allt i samt turkos silkespapper så att det blir snyggt.

Tänkte mig som ett litet sommar kit med en massa grejer man
behöver. Hoppas hon kommer att gilla det. Men det tror jag.

Status

Gjort: Besökt tandläkaren. Praktiserat, sista dagen i dag. Stan, men jag orkade inte med alla människor = blev inget shoppat. Skulle köpa en födelsedagspresent till kompisen som fyller år imorgon. Fick reda på att jag blev godkänd i en tenta jag gjorde för 2 mån sedan. Lycklig = känner för en belöning.
Gör: Bloggar och lyssnar på musik.
Ska: Fredag i dag men jag måste plugga, har tenta på måndag och inlämning på fredag. I och med att jag inte är hemma i morgon så blir det i dag och söndag.
Ätit: Frukost x 2, Corn Flakes hemma & frallor på praktiken. Lunch, Spagetti m köttfärssås. Middag, klyftpotatis, kycklig m en sås gjort på Creme Fraiche och soja med champjoner. Efterätt, kladdkaka med massor grädde!
Druckit: Vatten, juice och te.
Kläder: True Religion jeans (Joey), vitt linne och kleinblå topp med djup urringning. Vita seglarskor.
Smink: Laura Mercier foundation (såklart), MACs rouge, Blankety på läpparna och även DuWops Buttercup. Guerlain på kinderna förutom rouget. Mascara och mörklila eyeliner. Lite piffig i och med att det är sista dagen.

Modebloggar.

Fenomenet modeblogg har vuxit från ingenting till
nåt många känner till.
Jag tänkte ta upp vissa saker som jag märker så tydligt
i vissa bloggar. Dels är det tjejerna som har dåligt självförtroende,
få vänner, inget stort socialt nätverk osv.
De skriver på bloggen med en stor "världsvana" och beter sig som
om de har sett och varit med om väldigt mycket i livet.
Psykologiskt tror jag att det handlar om uppmärksamhet.
Man lägger ut bilder på sig själv för att man har märkt att många
stöttar en och hyllar en för ens underbara garderob osv.
Som i själva verket består av kläder som inte ens är så speciella.
Sen är det dessutom rätt farligt när någon med depression, ätstörningar
och dyl lägger ut bilderna. Så fort man får det minsta kritik så ska det
tas upp i bloggen och man vill gärna höra de här "ja-sägarna" som
finns där hela tiden och öser med beröm.
De tål inte konstruktiv kritik, jag förstår att vissa inlägg kan vara onödiga.
Men en person som inte bryr sig, hade bara låtit det passera och
svarat på de andra inläggen eller t.o.m svarat på det negativa inlägget.
Det märks väldigt tydligt vilka dessa tjejer är och jag tycker att det börjar
bli lite löjligt och samtidigt tycker jag synd om de. För att det kan
inte vara hälsosamt. För att jag tror verkligen att negativa kommentarer
sätter sig i huvudet och man mår sämre.

Givetvis är det också ett väldigt roligt och inspirerande för andra, att lägga ut sina
bilder. Jag tycker att det är väldigt roligt tidfördriv att titta igenom bloggarna
och få modetips och inpiration, men det är just den andra skaran av modebloggare
jag syftar på. Dessutom känns det som att många av dessa tjejer hoppas på
berömmelse genom bloggen. Så lätt tror jag absolut inte att det är,
man måste ha nåt särskilt och en fashionsense som ingen annan.
Inte bara följa efter massan.
 Vissa har lyckats, och det förtjänar de.

En ny lista

Jag känner att min basgarderob behöver
uppdateras lite grann.

Jag behöver en snygg
piké tröja, jag skulle
inte beskriva mig som preppy. Men jag känner
att en snygg piké är bra att ha ibland.

Ett par sneakers. Mina favoriter från
Adidas har sjungit sin sista vers.
Jag gillar speciella sneakers, som passar
till allt. Inte för sportiga och inte för hiphopiga.
De jag hade var perfekta! Fast det var limited
edition och såldes bara i fåtal butiker.

Jag vill ha nya nagellack. Har alltid föredragit
ljusa nagellack så jag gillar verkligen detta
kit.

Jag äger inte ens en hel cashmeretröja. Den
är 50% cashmere och 50% silke.
Den känns som ingen annan tröja jag äger mot
kroppen, undrar hur cashmere hade känts då.
Behöver antingen en cardigan eller en tröja.

Tycker inte att det är värt att spendera så mycket
pengar på vita baslinnen, men nu fattar jag
varför folk gör det. Älskar mina billiga från
Gina Tricot, men det tappar formen och
små trådar har börjat synas här och där.
Jag använder trots allt mina vita baslinnen
i princip varje dag!

Ett par jeans som inte är lätt utställda.
Det blir så när man handlar jeans från den amerikanska
marknaden. Jag har alltid tyckt att jag inte passar i
stuprör och det håller jag fast vid. MEN jag behöver ett par
som är raka, känns som att garderoben behöver det.
Är sugen på Acnes, Hep Raw. Gillar att de är så mörka.

Dessutom behöver jag en skjorta, jag äger ingen
just nu. Jag funderar på en från Boomerang.



Ledig

I dag är jag ledig men har inte gjort nåt, vilket är riktigt störande.
Skulle ut för att köpa present till min kompis som fyller år på
lördag, men det blev inte av. Eftersom kompisen jag skulle
ut med inte kunde för att hon skulle jobba.
Det värsta jag vet är ändrade planer..

Ialla fall nu ska min kusin åka till USA så jag tänkte
passa på och ge henne pengar för att hon ska
köpa till mig vissa grejer.
Laura Merciers
concealer, min håller på att ta slut.
Stila läppglans.
NARS rouge, funderar på Crazed eller Gilda.
Och till sist även 1 eller 2 ögonskuggor från LORAC.
Håller på att skriva min lista så att hon vet vad hon ska köpa.

I går var jag på min kusins barnkalas. Han fyllde 4 år.
Det var så roligt med en massa barn. Och en massa
godis, tårta och annat gott.

Nu ska jag ringa min killkompis, som tror
att han är min pojkvän. Eller det är hans önsketänkande.
Efter det ut för att köpa köttfärs, lär bli spagetti med köttfärssås
idag.

Blondes have more fun.


När en person från ett annat land aldrig har
varit i Sverige tror de att hela Svearike består av
blonda tjejer. Visst har vi våra blonda, blå ögda skönheter
men det är långt ifrån alla.
Så tänkte jag åter igen tipsa om sminktips till alla blondiner.

 
Jag personligen tycker att det är vackrast med en brunögd tjej
med blont hår. Det kontrasterar så vackert. Likaså som jag tycker att
blåögda tjejer är vackra i brunt hår.

Har du bruna ögon och är blond så passar i princip alla färger dig.
Men testa lite andra färger än brunt, för att brunt gör inte
särskilt mycket på brunögda. Välj en grön färg, blå färg (dock inte ABBA-blå),
lila, rosa eller silver. Silver med lite skimmer är riktigt snyggt på en brunögd!

 
Ni blondiner med blå ögon är de mest eftertraktade tjejerna av italienska stallions, visste ni det?
Så det är inte fy och skam att ha blå ögon och blont hår inte.
Jag tycker att ni borde testa lite mer isiga färger, det gör mycket till
blå ögon. Såna färger som en isprinsessa skulle kunna ha. Vit ögonskugga till sommaren eller
ta och testa en orange färg, inte apelsinorange men en som är lite ljusare, det
är riktigt snyggt! Eller färger som plommon och rosa är också väldigt snyggt.


Grönögda tjejer tycker jag passar väldigt fint i peach, lila och brunt väldigt fint.
Se bara på bilden på Charlize Theron, med en ljus peach ögonskugga. Det framhäver ögonen.

Blonda tjej passar i en "sunkissed look" med bronziga kinder, ljusare läppar
och en mörkare ögonmakeup, väldigt mycket. Fast blondiner borde ta fram en mörkare läppglans eller
läppstift ibland. Ta efter blondineras blondin, Marilyn Monroe och måla läpparna
i rött så är ni garanterat hetast.

 
Det beror helt på vilken hudton man har som man ska välja rouge. Men är man äkta
blondin så är man inte så brun naturligt iheller. Rosa kinder till vintern och lite bronzigare toner till sommaren när man har fått lite färg. Det ska vara naturligt.

Nya sättet att se om jeans passar.

Jag fattar inte riktigt vad som händer här.
Men det verkar som att försäljaren mäter Jessicas
hals med jeansen
? Är det ett sätt att se om jeansen passar
eller vaddå?


Ovanlig syn



Det är inte riktigt så här jag har föreställt mig Paris Hilton, komma ut
från en Zara butik som oss vanliga dödliga.
Ok förvisso kommer hon ut tomhänt. Men ialla fall.

Asian Beauty



Nu kommer makeuptipser för tjejer med asiatiskt utseende.
Jag kan sitta och studera mina asiatiska vänner eller andra tjejer
som jag ser ute på stan. Jag är konstig jag vet.
Den varma hudtonen, vackra svarta ögonen, formen på ögonen,
de perfekt markerade kindbenen och härligt plutande läpparna.
Håret då, alltid lika skinande svart och perfekt!
Och det faktum att det inte krävs mycket smink för
att få en asiatisk tjej att se lovely ut.


Jag blir så ledesen när jag hör att asiatiska tjejer försöker
se mer västerländska ut med att blondera sig och använder
sig av konstiga produkter för att bli ljusare i hyn.

Vi börjar med de vackra mandelformade ögonen. I och med att man
har det dubbla vecket så kan man tona och använda flera olika
nyanser av ögonskugga då det inte syns lika mycket som det hade
gjort på en tjej med större ögonlock. Men man kan ändå använda eyeliner,
snyggast blir det med lite färg, kanske grönt eller lila?
Snyggt med stilsäkra svart eyeliner också. Jag tycker att det är snyggast
med en lite ljusare färg i ögonskuggan, samt med lite skimmer som får
ögonen att se större ut. Om du gillar dina ögon och inte vill att de ska se större
ut så är det oerhört snyggt med en sotade ögon till de svarta ögonen och
svarta håret.

Foundation med gula pigment kan vara oerhört svårt att hitta har jag märkt.
De flesta foundation får asiatiska tjejer att se röda ut eller grådassiga.
Men detta beror på att foundationet inte är anpassad till tjejer/killar med
gul ton. Det viktigaste är att be om hjälp av en makeupartist i butikerna.
Jag har även märkt att budgetmärkena oftast aldrig har en foundation som
passar gul tonade. Så om du behöver en foundation kan jag rekommendera
Laura Mercier som passar alla typer av tjejer. Provade på min asiatiska kompis
som annars inte brukar ha foundation för att hon tycker att inget passar henne,
färgen försvann i hennes ansikte och de blev jättefint.
Den är lite dyrare men håller väldigt länge.

Läpparna ska ha lite färg. Det är snyggt med hallonrosa, korallrosa och andra färger.
Fast jag har märkt att asiatiska tjejer sällan har färg på läpparna. Ofast
används det lite ofärgad läppbalsam. Vet ej vad detta beror på.
Dessutom tycker jag att asiatiska tjejer är döläckra i röd läppglans eller läppstift.

Rouget ska vara i varma toner, så som korall, persika eller en bronzing powder.

OBS, skrev detta väldigt snabbt. Så jag har inte kollat stavningen osv. Sorry i förväg!

Velpotta

Jag maila de på Accessora och de svarade väldigt snabbt!
De kunde beställa in halsbandet. Men nu börjar jag vela.
Jag VILL och SKA ha ett halsband, men vet inte vilket bara.
Hjälp mig?
Disc, Horseshoe eller Signature?
Mitt ska vara i silver.

Status

Gjort: Praktiserat. Kollat snabbt i Zara. Haft snack med läraren.
Gör: Bloggar.
Ska: Duscha, byta om. Ska gå på barnkalas. Yippe!
Ätit: Frukost, fralla. Lunch, Makaroner. Middag, inget än.
Druckit: Vatten och juice.
Kläder: Nu är det Paige jeans, La Redoute tröja i rosa, den 50% cashmere och vitt linne under .Sen blir det förmodligen jeans med min svarta asymmetriska tröja från Kookai. Hasar ner från ena axeln, snyggt-
Smink: Foundation, rouge och mascara nu. Sen ska jag sminka mig i i ögonskugga och eyeliner och lite mer färg på allt. Roligare att sminka sig nu när ögonbrynen är så himla snygga!

Zlatan Ibrahimovic till Malmö.

Zlatan, Rosengårds stolthet, ska komma till Malmö för att medverka i
en fotbollstävling med ungdomar. Arrangerat av Nike, Joga Bonito.
Han ska tillbaks där allt började på Rosengård i Törnrosen, Cronmans väg 5.
Lördagen den 27 maj. Kl. 11:00 - 16:00.
Kval 11:00, Malmöfinal 15:00, Sverigefinal 16:00.
Någon kanske är intresserad?

Freddie Prinze Jr

Jag har en sak att erkänna.
Jag var väldigt kär i
Freddie Prinze Jr
när jag gick i 8:an - 9:an, mest för
att killen jag var småförtjust i liknade
honom. Haha. Ok kär var jag inte men
tyckte om honom.
Sen har det lagt sig i och med att jag
inte var kär i killen i skolan längre.
Men jag tittar på hans serie på 5:an
kan jag också erkänna.
Han är fortfarande het.
Damn you Sarah Michelle Geller.


Oh my dear Adina

20216-367

Jag har suktat efter en Adina halsband ett tag nu men
har inte känt att jag velat slösa så mycket pengar på ett
halsband. Men i och för sig så har jag alltid gillat små
och diskreta smycken. Har använt min lilla prinsess slipade
diamant  halsband i vitt guld. Har märkt att de billiga från H&M
används en säsong men inte mer.
Nu har jag förälskat mig i denna i modellen Disc.
Den passar när man har något urringat och vill vara elegant med
en diskret halsband.
Det blir antingen denna eller så får det bli Horseshoe om det
är helt omöjligt.

Tips inför bröllop.

Jag ska inte gifta mig, hell jag har inte ens hittat killen.
Men jag ska gifta mig en vacker dag.
Kolla in denna
sidan. om du letar efter en fotograf till
bröllopet i Sthlms trakten så verkar hon vara grymt bra!
Gillar hennes speciella sätt att fånga det vackraste ögonblicket på
foto. Det är precis så det ska vara, speciellt och vackert.
Har sett allt för många opersonliga och alldagliga bröllopsfoton.
Hade gärna flugit hit Lene K om jag gifte mig..

Kan dessutom tipsa om Anita Damströms smycken, finns bl a
Deisy´s och Pjuck i Sthlm och i Factory och Sprudla i Malmö. Passar
bra till bröllopet.

Sverige semester

Jag har tjatat att om att jag inte ska resa bort i år.
Eller jo det ska jag men det blir i mitten av augusti.
Då har alla redan hunnit semestra och komma tillbaka.
Som tur är så kommer några av mina kompisar
att också jobba så vi har redan planerat vad vi
ska hitta på här i Sverige.
Det ska bli en hel dag i Ven, det är riktigt mysigt där
om somrarna och att cykla bland den härliga slätten.
Sen ska vi besöka en kompis i Stockholm under en helg.
Samt att vi ska till Jönköping och träffa ett par killkompisar,
med de ska vi sen till Göteborg. Dessutom blir det en heldag i
Helsinborg och flera ggr till Köpenhamn.
Ska bli jättekul hoppas jag..

Mellanösterns skönheter



Jag har flera vänner från mellanöstern, allt från Iran, Irak,
Libanon, Egypten, Palestina, Syrien och Turkiet. Dock ska
jag säga att det finns det typiska utseendet men jag har träffat
på flera tjejer från mellanöstern med äkta blont hår, rött hår och/eller blå ögon.
Det jag främst tycker är vackert är den varma hudtonen som har lätt
för att bli brun, vackra stora olivsvarta och mandelformade ögonen, vackra
milslååånga ögonfransarna och många kanske inte håller med men jag
älskar deras markerade ögonbryn som noppas med den s.k threadingmetoden som
de flesta jag känner kan.


Svenskar kan tycka att det är lite för extravagant med massor med
smink och så många färger på ögonen. Men vem är vi att säga det, de
tycker säkert att vi är tråkiga som kör med säkra kort på sminket och experimenterar
inte alls. I mellanöstern gäller inte "less is more" utan snarare "more IS more" and
I love it! Och de brukar vara en hejare på det där med smink.

Tjejerna har tur som har mörka ögon då alla färger passar de.
Allt ifrån mesigt ljusa färger till starka och iögonfallande färger.
Tjejerna gillar mycket färg inget tråkigt här inte, mest för att de vet att
de passar i mycket färg. Det är oerhört snyggt med en turkosblå eyeliner istället
för den svarta. En kompis till mig från mellanöstern letade överallt efter en
röd eyeliner för att hon hade sett det på en arabisk sångerska och tyckte
att det var riktigt snyggt. Vi hittade inte, det blev en röd läppenna istället.
Det är det jag menar med mycket färg.

Foundation, även här är det rätt svårt att hitta en olivfärgad foundation.
Antingen blir det för mörkt eller så blir det rött på ansiktet.
Ta god tid på att hitta den perfekta foundation.

Det finns inga särskilda rougetips, men tjejerna verkar föredra bruna toner i rouget.
Jag tror att det kan vara snyggt med en varmtonad rosa nyans, röd/korall rouge också.

På läpparna kan man ha i princip alla färger. Men även här tycker jag att det kan bli för tråkigt och
man kan "försvinna" i ett allt för ljust läppglans. Jag har provat rosa läppglanser på mina
kompisar men de tycker inte alls att de passar i det. De föredrar kanske en mer brun ton.
Chilled från Juicy Tubes eller en läppglans som bara ger lite färg är väldigt fin kombinerat
 med den tunga ögonmaken.


OBS, detta gäller så klart inte ALLA
tjejer från Mellanöstern. Men jag gjorde
en sorts gallring av det mest typiska.
Så klart gäller det inte alla svenska tjejer är tråkiga
när det gäller smink osv.
Ni förstår vad jag menar hoppas jag.

Tack pappa

Varje gång pappa åker någonstans så vet han
att det enda jag vill ha är
Ragusa!
Ni som inte har smakat den himmelska blandningen av
choklad, mjuk nougat och nötter borde göra det nu!

Status


Gårdagen

I går så tog jag en sväng till Zara och sen efter praktiken åkte jag till
Nova Lund och till TopShop.
Kan ni tänka er att jag kom hem tomhämt.
JAg är trött på vädret, jag känner inte för att shoppa.
Dessutom ska jag inte resa i sommar, jag vet jag är tjatig.
Men mina föräldrar har lovat mig en resa ialla fall när jag har
slutat på jobbet i augusti.
Jag tittade på trenchcoates, men de passar inte mig som är en
kortis med konstiga axlar. Jag sjunker i en trenchcoat.
Det blev god middag på restaurang med morsan ialla fall..

Nu ska jag iväg till praktiken. Ska ut om 30min.
Har inte ätit, bytt om, sminkat mig eller borstat tänderna.
Sen på kvällen är det party!
Ciao!

Ha en bra dag idag.


Red & Hot



Jag tänkte tipsa tjejer med olika utseeden för tips om hur de ska sminka sig.
Den första "typen" av tjejer i min lista är rödlätta tjejer.
Har i hemlighet beundrat rödlätta tjejer nåt enormt och många gånger har
jag önskat att jag vore rödhårig när jag var liten. -Hade flera kusiner som
var rödhåriga.
Jag tycker att håret, de blå ögonen (oftast), fräknarna och den ljusa hyn harmoniserar
underbart ihop. En sval skönhet helt enkelt, i min värld i alla fall.
Måste bara påpeka att jag har utbildning inom makeup, dock jobbar jag inte
med det nu.

Här kommer tipsen.
Använd hellre en färgad dagkräm än foundation. Då jag absolut
insisterar att man inte ska täcka fräknarna. Den färgade dagkrämen
täcker det man vill täcka och ger en lyster och låter fräknarna lysa igenom.

Rödhåriga tjejer har svårt för att bli bruna och oftast är de ljushyade, då ska man
inte ha ljusa läppar då det försvinner med resten av ansiktet. Man ska
ha läppglans eller läppstift med lite färg i.
Finast är det med en rosabeige läppstift, korallfärgad läppglans eller läppstift eller hallonrosa läppglans.

De vackra blå ögonen ska ramas in med lite svart eyeliner. När det kommer till ögonskugga
så är det snyggast med en gråtonad ögonskugga antingen i matt, skimmer eller kräm.
Jag har sminkat många rödhåriga tjejer, nästan alltid kände de sig snyggast i grå ögonskugga och
de var verkligen snygga!

Bronzing powder passar på rödhåriga tjejer mer än på någon annan om du ska fråga mig.
Dock är det oerhört viktigt att man väljer en nyans som inte är allt för mörk. Guerlains no. 1 är perfekt. Sen kan det också vara fint med att matcha de hallonröda, korallfärgade, rosabeigea läpparna med en liknande rouge. Om ni inte vill täcka fräknarna allt för mycket så passar det
underbart med en krämrouge som dessutom ger kinderna en lyster. Passar perfekt till sommaren.


Status i går.

Gjort: Tittat på min lillasyrran dansuppvisning. Måns var där och uppträdde, fick höra att han inte var så trevlig backstage. Men det blev en härlig uppvisning i alla danser och åldrar. Sen fick jag höra fler dåliga nyheter, trodde inte mina öron. Min kompis som jag skrev om fick missfall. Jag åkte dit direkt och vi pratade om det och kramades.
Gör: Kollar här lite snabbt.
Ska: Praktisera.
Ätit:
Druckit:
Kläder: Vet ej
Smink: Foundation, rouge och mascara.


Status

Gjort: Firat min lille kusin som blev hela 4 år gammal.  Sovit ( medicinerna är hemskt tröttande, ringde läkaren och hon sa att det var fullt normalt att jag var så trött). Kollat på Eurovision. Grattis Lordi. Men mina favoriter var Carola och Hari Mata Hari. Dessutom har jag fått höra väldigt hemska nyheter, som tynger mitt hjärta.
Gör: Kollar här lite snabbt.
Ska: Ta medicinerna och lägga mig..
Ätit: Frukost, mackor med ägg. Lunch, kakor. Middag, Nån sorts gryta med köttbullar.
Druckit: Vatten,te och fläderjuice.
Kläder: Jeans, vitt linne och rosa tröja över. Glasögon DKNY.
Smink: Rouge och läppglans.

Go Natt för min del!

Rekommendation

Jag är en läppglansoholic!
Har fler läppglanser än någon jag känner eller sett
här på bloggen.
Har mina favoriter och vissa skulle jag aldrig mer kunna
köpa igen!
Men jag skulle dock vilja rekommendera
GOSH läppglanser.
De är ett billigt danskt märke som säljs vad jag vet bara
i Danmark. Finns t.ex på Centralstationen i Köpenhamn, i
butiken Matas. Men tror att de finns nånstans i Stockholm också om jag inte
har helt fel.
Läppglanserna sitter bra och de har en sån skimmer utan glitter och
annat trams som gör läpparna väldigt fina.
Jag har två fäger och älskar de både. Dock börjar de ta slut, så en
tur till Danmark hade passat bra.

Status

Gjort: Praktiserat. Varit på jobbintervju (fick jobbet). Resten av dagen har spenderats på akutmottagningen.
Gör: Kollar av mailen.
Ska: Lägga mig, har fått 2 olika mediciner vilket gör mig väldigt trött.
Ätit: Frukost, fralla med ost och marmelad. Lunch, hann inte. Middag, vindruvsdolmar på
Café Ceder. Himmelskt!
Druckit: Vatten och te.
Kläder: Fornarina jeans, svart linne och grå luvtröja.
Smink: Foundation, MAC rouge, svart eyeliner och mascara.

Mina självklara vinnare

Enligt mig kommer dessa att vinna allt...
Vilka är era favoriter?


Om mig och mode

Favoritplagg i garderoben just nu: Mina jeans från Paige.
Byter gärna garderob med: Ingen, men jag vill gärna ha mer pengar för att köpa precis det jag vill.
Trivs bäst i: Jeans och vitt längre linne.
Bästa stiltipset: Det finns inget finare är när en tjej skapar sin egen stil inspirerad av andra. Men då och då chockar folk med en stilbrytning. Det är coolt och man lägger märke till tjejen. Dessutom, använda accessoarer!
Beskriv min stil: Flera olika stilar beroende humör. Dock oftast jeans och sköna toppar. Ibland kan jag vara flickig, andra dagar klassisk, sportig, enkel, uppklädd osv.
Vanligaste färgen på mina kläder: Svart, vitt och brun.
Sommar kommer jag gå klädd i: Klänningar, kjolar och shorts i alla dess former. Dessutom ballerinor.
Men absolut inte i: Högmidjad.
Jag doftar just nu: Chanel - Chance
Favoritmodellen just nu:
Tiiu Kuik. Hon är elegant, fräsch och vacker som bara den!
Byxa eller kjol? Jeans
Så många skor har jag: MÅNGA!
Smink till vardags: Foundation, rouge, mascara och läppglans.
Festsminkning: Puder, läppstift, ögonskugga och eyeliner.
Sminktips till allmänheten: Det  krävs en helt del jobb att ett ansikte ska se osminkad ut.
Om du fick ett plagg/ en väska/ ett par skor gratis, vad skulle du välja?: Skulle vara nice med ett par läckra skor från Jimmy Choo. Jag hade haft de på mig varje dag!
Mig själv med tre ord: Omtänksam, glad och envis som satan!
Jag tränar: Inget för tillfället, köpte kort men har inte använt den på 2 månader. Men mina fingrar tränar.
Jag ville bli när jag var liten: Isprinsessa, som om det var ett jobb!

Status

Gjort: Praktiserat. Fick gå hem tidigare. Kollat på Oprah och Martha. Martha stör mig nåt enormt, men jag tittar ialla fall.
Gör: Bloggar. Msn:ar med kussen från USA.
Ska: Äta middag och ta det lugnt bara. Ska förmodligen baka kladdkaka, har varit sugen på det hela dagen.
Ätit: Frukost, macka med ost och bäryoghurt. Lunch,McDonalds. Middag, Biff Stroganof. 
Druckit: Vatten, cola och te.
Kläder: Paige jeans, samma som igår de är mina skönaste jeans. Vitt linne och grå cardigan.
Smink: Foundation, NARS rouge, svart eyeliner,
munsårs salva.

Sjukhusmiljö

Antingen gillar man det eller så gör man det inte!
Jag hade aldrig kunnat tänka mig i sjukhusmiljö, inte för
att jag hade nåt emot det men det bara är så.
Men nu praktiserar jag på sjukhus, inom psykiatrin.
Först var jag inne på öppenvården, inget spännande hände där.
Men nu har jag fått testa lite på sluten vården, måste säga att
det är väldigt spännande och annorlunda.
Många unika personer, både patienter men även personal.
Det är saker som händer hela tiden.
Jag ser mig inte som en äventyrslysten person men jag är en
nyfiken person så det passar mig perfekt!
Det enda jag skulle vilja göra nu är att se en riktig
operation, det hade varit så coolt!

Känner mig som om jag vore med i
Greys Anatomy, eller ja
nästan. Inte fullt lika mycket dramatik och kärlek mellan
personalen.
Men det finns många unga och treeevliga läkare må jag lova ;)

Hår



Jag är så himla sugen på att göra något med mitt hår.
Önskar att jag hade följt med tjejen som undrade
om jag ville bli hårmodell i förrgår.
Det känns nästan som allt kan bli bättre än detta.
Min frisör är fortfarande på resa, skulle bli en lång
resa men jag behöver henne nu!
Jag gillar Emmas nya frilla, den är så söt och
passar henne.
Sen så såg jag den här modellens hårfärg och jag
tyckte att det var så himla snyggt.

Mina vänner envisas med att jag inte ska färga det
mörkare, du kommer inte passa i det.
Det är sant, varje gång jag har färgat det ljusare
så har jag känt mig både brunare och fräschare.
Jag har matt mellanbrunt hår med för längesen
utväxt ljusa slingor.
Bruna ögon och blekfis. Frisörer brukar
säga att jag både har varma och kalla toner i mig
så att jag hade passat i både det ena och det andra.
Men sen tänker jag nu till sommaren så blir man
brunare och då hade det varit rätt fint med lite mörkare hår.
Ska nog ta en toning för att se om jag trivs i det först.
Nån toning som ni rekommenderar?


Munsår

Jävla skit, nu tittar jag mig i spegeln och ser
att jag har fått munsår!
Jag är så trött på det asså, jag har munsår på alla
mina särskilda tillfällen. På hade munsår på studenten
och alla andra större tillställningar i livet.
Jag är säker på att jag kommer ha munsår när jag gifter mig, om
jag gifter mig. Men det ska jag.
Nu har jag fått medicin mot det, ska se om det hjälper om jag
tar den nu.
Jag äter
Aciclovir Ranbaxy.

Status

Gjort: Praktiserat. Kom hem. Åt.
Gör: Bloggar och käkar glass.
Ska: Ska kolla på bloggar, maila lärare, förbereda inför arbetsintervjun på fredag och vet ej sen.
Ätit: Frukost, knäckemackor och varm choklad. Lunch, baguett med brieost. Middag, entrecote me ris o sås.
Druckit: Vatten, te och varm choklad.
Kläder: Paige jeans, vitt linne och navyblå luvtröja. Adidasskor.
Smink: Foundation, MAC rouge, NARS läppglans och DuWops. Mascara.

Proppmätt

Som en överraskning kom kompisen med två
burkar Ben & Jerrys.
Peace of Cake och Cookie Dough. Har två favoriter nu.
 Och en massa små snacks
från Burger King. Dessutom åt vi chips, kakor och drack cola.
Sen åt vi kinesiskt takeaway. Mår illa. Men vad skönt.
Världens bästaste kompis jag har. Hon gör alltid
så. Jag ska va sjuk oftare har jag lovat henne.

Status

Gjort: Hemma, känner mig fortfarande krasslig. Kollat på Oprah.
Gör: Bloggar.
Ska: Ska till mormor för att få lite kärlek och omhändertagande som bara mormödrar kan.
Ätit: Frukost, croissant. Lunch, ska bli nåt hos mormor.
Druckit: Vatten och te.
Kläder: Det vill ni inte veta. Har mjukiskläder och scarf på huvudet för att dölja mitt hår.
Smink: Nada! Eller jo Rosebud.

Shoppingsugen

Nu är jag inspirerad av looken nedan. Särskilt bild nr 4 som jag skrev.
Jag har redan en grön skugga från MUS, men jag tycker att man måste
ösa på med skugga för att få den någorlunda bra.
När jag skulle sminka min kusin i USA inför ett bröllop så
gick vi ut för att köpa ögonskuggor med kussen. Hon är en
sån som aldrig sminkar sig och tycker sannerligen att jag är lite löjlig.
Hon frågade mig "why are you curling you eyelashes, we're just going to the
pancakehouse nobody's gonna see you there"
Men jag sminkar mig för min egen skull och gör det inte varje dag, men mår jag bra
så vill jag se bra ut.
Ialla fall vi köpte två ögonskuggor från LORAC i färgerna Joy (rosa med lite guld) och Enlighten (krämfärgad). Hon ville inte ha nån smink alls på sig, så hon fick välja färgerna. Men det blev jättefint
och naturligt som hon ville ha det. Dessutom var skuggorna väldigt bra måste jag säga.
De satt hela kvällen och hon har dessutom tendens till fet hy.

Jag önskar jag vore i USA just nu för då hade jag köpt dessa två färger lätt.

Det är dessa skuggor som har använts på bild nr 4.

Och jag har bloggat om deras läppglanser som ser ut som nagellack innan
men denna färgen vill jag ha. Även på bilden på nr 4.

Sommarens makeup

Sephora har med hjälp av makeupartister fått fram 4
helt underbara looks till sommaren.
Jag är en som föredrar att vara utan makeup till sommaren.
MEN när jag ska ut eller gå på något särskilt så vill jag
sminka mig med färger som harmoniserar med solbrända
hyn. Till sommaren kan man våga mer, ta fram den där gröna ögonskuggan
och matcha med den där orangea läppglansen.
There´s no limit!



Bild nr 1: Här är det vattenfast som gäller. Man kan faktiskt vara snygg på stranden
också. Det är bra om du använder en foundation med SPF och använda krämrouge.
Man fixerar sminket med produkt från Smashbox. Ögonen kan man ha en vattenfast
krämögonskugga. Den från Bourjois verkar vara bra.
Älskar den underbara färgen på läpparna, just det här läppstiftet kommer från Make Up
For Ever
, men det finns liknande från andra märken som typ FACE.
Glöm nu inte ha solkskydd när ni simmar runt i poolen är sippar på
goda drinkar.

Bild nr 2:  Denna looken skulle jag vilja ha på kvällen till en söt klänning.
Jag älskar ögonskuggan, kan verkas lite tråkig. Men jag lovar er blått är hett på
en brunögd tjej. Särskilt om det är lite krämaktig och med lite glitter i. Jag har en från
MAC som jag bara använder till sommaren med en lila mörkare ögonskugga. Som den från
NARS så slipper man ha två olika skuggor.
Här på bilden har de dessutom en krämskugga under som bas, det ger ögat
djup och när man sen lägger på puderögonskugga så fastnar det bättre.
It´s all about the eyes, läpparna är ljusa.


Bild nr 3: Detta är en hetare look än bronzinglooken, där ansikte, läppar och ögon
går i samma toner bruna toner. Här är det skimmer som gäller. Med rätt
applicering, rätta färger och lagom mycket så kan skimmer få dig att
skina som en prinsessa. Här har de dessutom blandat en luminizer i
foundationet. Jag brukar istället applicera foundation som vanligt, sen tar jag
en del foundation och en del luminizer sen applicerar jag det på kindbenen, näsan
och under ögonbrynen. Här på bilden har de både vanlig bronzer och en
söt rosa rouge. Det är ett bra sätt att framhäva kinderna. Man har bronzer på
"djupet av kinderna" och sedan en rosa färg på "äppelkinderna".
Och på med en underbar hallonrosa läppglans.

Bild nr 4: Är min absoluta favorit och jag ska definitivt försöka skapa
denna look nån dag. Tänker mig en vit klänning. Ögonen konstnärligt
målade med en cafe au lait färg och en äppelgrön ögonskugga.
Skugga och skugga så att du inte får en kant mellan de två färgerna.
Kinderna är bronzed and peached up! Avslutar looken med en melonfärgad

läppglans.


Present

Tack vare Shopoholychic fick jag reda på att
Accessora hade underbara produkter för moms 2 be från Mama Mio.
Jag tänkte köpa detta.
"Du är supermamma under konstruktion."
Säg mig, hur gulligt är inte det?!

Status

Gjort: Praktiserat. Kommit hem, tittat på tv. 
Gör: Kollar på Simpsons.
Ska: Jag har ont som satan i halsen och jag har ont i nacken kan ej vrida den. Så jag ska ta det lugnt.
Ätit: Frukost, macka. Lunch, McDonalds (blir altid McDonkan när jag känner mig sjuk). Middag, sallad.
Druckit: Massor med vatten och Cola på McDonalds.
Kläder: Fornarina jeans, vitt linne, rosa tröja (köpt i Paris) och vita seglarskorna. Svart kort jacka. Kände egentligen för mjukiskläder.
Smink: Mercier foundation, mascara, läppglans och lite rouge. Kände inte ens för nåt smink alls, men jag måste se representabel ut.

Sköna Shakira

And I'm on tonight
You know my hips don't lie
And I'm starting to feel it's right
All the attraction, the tension
Don't you see baby, this is perfection

Låten har fastnat!
Den är skön,
Shakira är skön och sommaren är skön!
Shakira min sångfågel, jag gillar hennes annorlunda stil, hennes
danssteg, rösten, håret och det gulliga utseedet.
Samt att hon inte verkar ha låtit kändiskapet stiga henne över huvudet.

Sommarklänning

20216-349

Denna klänningen föll jag pladask för!
Den ultimata sommarklänningen!
Snygg skärning, underbara färger till solbrännan.. hela den är underbar.
Klänningen kommer från Paola Frani och finns bla i Nr 19+ i Malmö.
Bild tagen ur Sydsvenskan.


Glass & Pretzel.

Det finns en massa roligt i USA, det jag brukar äta är bl a väldigt mycket
av 
Dippin Dots. Det är en sorts glass som ser ut som små små
kulor. Beskrev sig själva som Icecream of the future. Det hela gick ut på
en metod som innebar att man frös ner glassen väldigt snabbt med nån sorts
flytande kväve. Strange men det var coolt och smakade vanlig glass.

Och en annan sak jag är sugen på är en riktigt fettig Pretzel med
ost på.

Och en massa annat..

Status

Gjort: Praktiserat. Varit på stan och ätit lunch med min goa kompis och mjukglass med nötkross. Mums. 
Gör: Kollar på Homestyling och bloggar.
Ska: Lägga och titta på tv. Har ont halsen och huvudvärk. Varför är man förkyld på våren?
Ätit: Frukost, frallor med ost på praktiken. Lunch, pastasallad med kyckling och avokado. Middag, inget än.
Druckit: Vatten, te och aprikos iste.
Kläder:
Paige jeans, vitt linne och stor lös skjorta med mina bekvämaste ballerinaskor från J. Crew. Och guldberlock. DKNY glasögon.
Smink: Mercier foundation, Clinique puder, Guerlain bronzer och en touch of Torrid., svart eyeliner (Benefit), NARS läppglans och Lash Queen från Helena Rubenstein.

Mamma

Min allra sötaste och goaste kompis ska bli mamma.
Hon är i sin 3:de månad men jag har redan börjat spana
barnkläder.
Jag vill ha en häftig present till kompisen också, men jag vet
inte vad. Vad hade varit bra?
Inte något till barnet, barnet kommer att få såå mycket grejer.
Tycker man ska ge något till den stackaren som ska dra det stora lasset.
Kan ni komma på något bra?

Status

Gjort: Varit på praktik. Efter lunch var det inte mycket att göra så jag fick gå hem 2 tim tidigare. Lycka! Tittat på tv. Köpt klänning på H&M.
Gör: Tittar på American Idol samtidigt som jag bloggar. Samt kollat av inboxen. 
Ska: Inga planer, borde egentligen börja med mitt arbete om praktiken. Men det får vänta.
Ätit: Frukost, macka med ost. Lunch, kebab. Middag, Ris och kyckling. Solrosfrön. Vill ha glass.
Druckit: Vatten och apelsinjuice.
Kläder: Paige jeans, vitt linne, vit farfarströja, bruna rosettskor och brun rymlig väska.
Smink:  Mercier foundation, Clinique puder, Guerlain bronzer, Chanel ögonskugga, Chanel läppglans och Lash Queen från Helena Rubenstein.

Studenten

Det har varit mycket bloggande om studenklänningar och jag
ska inte vara utanför jag inte.

Studenten är en underbar tid!
Jag och alla andra tjejer planerade
flera månader i förväg.
Vi lät håret växa ut och fixade det precis innan.
Det inhandlades in nytt smink osv.
Men kläderna var så klart det viktigaste och
viktigaste samtalsämnet.
Jag bar en vit kjol med annorlunda skärning inköpt
i Köpenhamn, tillsammans med en vit linne, vita pumps
och en underbar söt väska med pärlor som handtag även den
från Köpenhamn.
Jag var helvit med andra ord.
Men den tjejen vars studentkläder jag fortfarande kommer ihåg, var
en tjej som hade en enkel vit tubklänning, ceriserosa pumps och
ceriserosa halsband och armband.
Det låter kanske konstigt såhär, men det var väldigt enkelt och stilrent.

Om jag hade tagit studenten igen hade jag
valt en enkel  vit klänning
och färgstarka skor och matcha med halsband, armband eller
örhängen. Eller bara ett färgstarkt sidenband runt magen eller
huvudet.
Dessa halsband hade passat till det färgstarka temat.

Klänningshoppat

Jag köpte en klänning på H&M:s Divided avdelning.
Det blev den gröna tubklänningen som kostar 400 kr.
Finns även i vitt, alla vet säkert vilket det är.
Men den var underbar på.


Behöver större badrumskåp.

Jag hade redan för många skönhetsprodukter och det
blir bara fler och fler.
Jag har så många oanvända produkter att jag borde sälja de,
vissa har bara används enstaka ggr.
Idag fick jag ju
Skin Prep Scrub och Active Moist.
Får se hur det ska gå, jag har kommit på lite för sent
att jag trots allt är lite för känslig för de produkterna.
Eftersom jag har blivit väldigt torr på hakan och jag fjällar
hela tiden som ett barn. Ser ut som att jag har eksem.

Status

Gjort: Suttit och solen i stan. Hämtat ut mina produkter på Posten. Blev 119 kr. Snackat med trevliga killar från L.A på stan, de var lite lulliga. Var superlyckliga för att de kunde dricka ute på stan. De hade blivit arresterade i USA för det. Plus att de var lite besvikna på vädret, de förväntade sig snö. Tydligen hade de med sig en massa vinterkläder och även snowboard. Nu när vi äntligen har fått sommar! 
Gör: Kollar av kommentarer på bloggen och ifall bloggare har uppdaterat sen imorse. 
Ska: Ut och grilla med the parents.
Ätit: Frukost, macka med
kalkonpålägg. Lunch, Kinamat i box, glass med chockladtopping, och middag grillat.
Druckit: Icetea och vatten.
Kläder: Jeansshorts, vitt linne, vita seglarskor, brun hoodtröja (behöves ej), vit canvasväska med bruna skinndetaljer.



Stjäl denna statuslista från Kaksmulor. Och lägger till lite annat.

Dagens

Det blev jeansshorts till slut, svart linne, vita seglarskor och vit
väska.
På fejjan blev det Biotherm solkräm,
bronzing powder och läppglans.

Svettigt

Ringde till Postens kundtjänst. Fick reda på vart jag kunde hämta
mitt paket. Tjejen på kundtjänst tyckte också att det var konstigt
att en massa fakta in stod på avin.
Men jag berättade om min bekymmer vad gällde om det var
119 kr eller 119 dollar. Då skrattade hon och sa att det är svenska kronor.
Men inte vet jag, varför skriver man dollarkursen under att betala 119.!

Nu kan jag med gott samvete göra min sommarrenovering, och slänga in
ett halsband som present till mig själv.


Renovering av kroppen.

Om de 119 jag ska betala är kronor och inte
dollar så ska jag slösa mina pengar på en sommarrenovering
av kroppen.
När sommaren kommer så vill man se så bra ut
som möjligt utan att lägga ner så mycket tid på morgonen.
Och med så lite smink som möjligt.
Det jag ska göra är:

1. Manikyr. För att det ser fräscht ut helt enkelt.
2. Pedikyr. Jag avskyr fötter, särskilt mina egna. Men när jag provade pedikyr på salong
tyckte jag om mina fötter, bara det är bra nog för mig.
3. Klippning. Väntar bara på att min klippfrisör ska komma hem från sin semester. Kan inte klippa mig hos någon annan. Hon fick klippa mig även när hon var mammaledig.
4. Färgning eller slingor, eller både och. Det sköter min färgning- och slingfrisör.
5. Ögonfransuppböjning. Mina fransar är spikraka. Med den behandlingen slipper
man böja sina fransar i en månad.
6. Vaxning. Det enda jag kan göra själv hemma eller med hjälp av mamma.
7. Ögonbrynsplock.
8. Ögonfransfärgning. Mina är väldigt mörka, men jag gillar de kolsvarta.



Fuskis

Jag är en fuskis idag och går inte till
praktiken. Jag kan inte plåga mig själv idag.
Inte för att det är plågeri med att komma när jag vill,
ta hur lång lunchrast jag vill och sen gå när jag vill.
Så jag stannar
hemma och går till Bo01 med kompisar.
Ska ta och luncha där sedan bara sitta och lata oss i
solen. Det blir bra!
Tror inte jag vågar mig på bikinin ännu.
Men det blir de nya vita shortsen och nåt linne,
samt min nya vita väska från Danmark.

HJÄÄLP!

Nu har jag fått en avi från Posten. Mina Dermalogica produkter har

fastnat i tullen. Men det står så här, Försändelse från utlandet. Betalas vid uthämtning.

Men sen när man läser på den andra avin så står det  Arlanda Posterminal.

Fattar inget!

Och på den andra avin står det att betala: 119.

och längre ner Kurs 1/7.5500000 USD

Och den tredje avin som är ett inbetalningskort så står det

ingen summa på hur mycket man ska betala.

Vad är detta?? Vart ska jag ta detta avi?

Help me, please??


Shoppat

Idag tog jag en 2 timmars lång rast skulle hinna med
lite grejer. Och det tråkiag är att allt inte fanns på
samma ställe. Så det blev en del rundor i Malmö.

I alla fall fick jag med mig hem en solskydd för ansiktet
från Biotherm. Den skulle vara bra och även fuktgivande
så man slapp ha fuktkräm under.

Sen köpte jag även en Guerlain solpuder i den klassiska
formen. Fick provat den nya för Blondes, den var lite mer
glittrig än den klassiska.

Sen frågade jag om Beauty Flash Balm var nåt för mig,
nej sa butiksbiträdet, hon tyckte jag kunde vänta med det lite.
Och de hade inte fått in mascaran in än!

Nöjd med produkterna än så länge.. nu är det bara mascaran kvar
i min lista.

And I'm gone..

Ska till praktiken nu snart, måste äta
frukost innan och klä på mig.
Dessutom sminka mig lite grann,
får bli lite rouge och mascara eftersom jag
vill få lite bränna. Ska sätta mig på stan på lunchen.
Sen efter praktiken ska jag ut för att grilla korv,
trots att jag avskyr korv!
Ha en trevlig dag i solen!

She's baaaack!

And hotter than ever!
Tycker jag i alla fall,  riktigt vackra bilder
Brittan.

Men varför varför envisas amerikanarna
med dessa tegelstenar på fötterna.
Det finns så många andra söta flipflops!


Jag är en tönt!

20216-346

Jag har så svårt för att bestämma mig. Jag
har suttit och velat på halsbanden från Madebyme
flera veckor nu.
Vill inte ha nån allt för somrig,jag vill kunna ha den på
mig senare också. Men denna på bilden då?
Kommer den passa allt?

Vad har jag haft för mig då?

Japp så var det måndag.
Jag sitter och jobbar häcken av
mig på praktiken.
Sätter mig i mitt rum, öppnar fönstret,
tar av mig skorna och koftan sen är njuter jag.
Fast ibland läser jag tidningar också.
Tur att ingen har kommit på mig, de knackar innan
som tur är. I dag skulle jag se om de hade fått
in Lash Queen i vattenfast. Inte än, dåligt det är
faktiskt vecka 19 idag!

Sen har jag jagat en massa grejer men inte
hittat något. Ville gärna prova Clarins Beauty Balm, men
ingen hjälpte mig på Åhlens så jag blev sur.
Tänkte be om ett litet prov om det gick.
Jag är en sån som tänker nu ska jag aldrig mer handla
här. Jag köper hellre smink på lite mindre
mer personliga butiker med trevlig personal.
Har många favvisar, och de ger dessutom en massa
prover alltid!
Så nu har jag
mascaran
Guerlain bronzer
Clarins Beauty Balm
och en bra ansiktskräm med solskydd.
Sen är jag redo för sommaren!

Har ni sett?

Har ni sett Ashlee Simpsons nosejob?
Tråkigt, tyckte inte det var något fel på den
förra.

Dagens kläder

Det blir en vit Gina Tricot linne med knappar.
Victorias Secret
sweatpants. Blå med rosa text.
Ögonfransarna uppböjda med Shu Uemura.
Torrid på kinderna och lite tulip på läpparna.
Very natural.

R.I.P Bobby

Jag har tidigare skrivit hur mycket jag
har berörts om stackars Bobbys hemska död.
Mina tankar går till honom och jag hoppas att
han har det bra nu.
En väldigt fin initiativ har tagits från Expressen,
Euroflorist och Bris. Genom ett enkel
sms kan Bobby få en vacker och värdig begravning.
Man smsar helt enkelt och
en röd ros skänks till
hans begravning.

Må du vila i frid.

The dead cannot cry out for justice, it is a duty
of the living to do so for them.
Lois McMaster Bujold

Äntligen fredag!

Ja äntligen, inte för att veckan har gått snabbt, men ändå.
Jag är trött på stan, redan! Eller egentligen gillade jag att
kunna gå ut på stan runt 12-tiden och jag kunde kolla
på allt i lugn och ro. Nu är det människor överallt.
Så imorgon ska jag sitta på parken från morgon
till kväll. Lapa i solen, grilla osv. Måste hitta en bra
bok att läsa eller bara köpa ett par tidningar istället.
Det var erbjudande på Mavalas nagellack idag på Matas,
köp 2 betala 50 kr. Köpte med mig
Toulouse och Wichita.

Träffade en kompis idag och skulle handla lite grejer
med henne. Hon ska nämligen tågluffa om några veckor
med ett par kompisar. Jag hade aldrig klarat av det, så
hon frågade inte ens mig. Hon hade inte orkat med en
gnällspik som mig. Haha. Fattar inte hur hon ska bo på vandrarhem,
luffa, och packa så lite!

Sen träffade jag en annan bekant, hon hade lite spännande
att berätta. Eller mycket spännande.
Hon skulle åka till Afrika och träffa sin pappa efter 20 år.
Det visar sig att pappan är kung i en litet litet land
i Afrika. Hon blev uppvaktad som en prinsessa och
hade så underbara kläder. Hon visade foton.
Mamman visste detta, men hon ville inte berätta det för henne.
Hon var rädd att hon skulle lämna henne, och flytta till pappan om
hon fick reda på att hon var royalty. Ok, jag kommer inte ens
ihåg vad landet hette, men vad gör det?!

Solen skiner och liver leker

Det har varit underbart ute de senaste dagarna och
folks humör har varit likaså. Helt fantastiskt hur vädret
kan påverka människor så mycket.
För min del har det inneburit trips till stan varje lunchrast och
efter praktiken. Brukar sitta på bänkarna till lunchen och äta min mat,
sen snurrar jag in i nån affär. Sen efter praktiken är det endast affärerna
som gäller eller mat med vänner.
Och glass i stora lass!
Jag har inte fått med mig hem något än, ska ta och be om ett litet
prov på
Clarins beauty flash balm. Har hört mycket gott om den.
Och sen även få lite Cliniques nya bronzinpowder duttat på och
en annan dag Guerlains för att jämföra.
Jag väntar på att min frisör ska komma hem från semestern så att jag
ska klippa mig. Helst av allt vill jag klippa det i Jessicas frisyr, dock
hade jag det så förra sommaren och sommaren innan dess.
Trivdes i det jättemycket men jag vill låta det växa för en gångs skull.
Ska bara toppa och klippa luggen. Tycker det blir mer frisyr av det hela.
Min frisör som har klippt mig sen jag var 14, tycker att jag ska låta det växa
för att se om jag trivs i det. Men jag har det uppsatt hela tiden!
Aja...
Vill till Göteborg till helgen, för att shoppa!
För en gångs skull inte så mycket smink, eftersom jag inte
har så mycket smink till sommaren.

Skönhetsblogg

Kolla in LA boende Hil (Hillary) och Jack (Jackie) som bor i
London. Hillary är skönhetsjournalist på
LA Times Magazine och Jackie är en som har spenderat
hundratals dollar och pund på skönhetsprodukter.
Tillsammans skriver de i bloggen
Jack & Hill: A Beauty Blog.
Kolla in vetja!
De beskriver produkter bra och testar en massa nya grejer som
man sjävl inte gör kanske.

Spanat

I dag var det underbar väder och efter praktiken
tog jag en runda till stan. Tur att man praktiserar
nära stan. Jag såg ialla fall
några saker som jag
blev sugen på.
True Bronze Shimmering Tones Bronzing Powder
verkar vara en sån bronzing powder som jag har letat efter.
Jag hann inte prova den så jag ska till Åhlens imorgon
igen för att få den provad på mig. Provade lite på handen
och den var väldigt pigmenterad och inte alls så glittrig som den
ser ut att vara. Vill ha den i färgen som syns på bilden.
Sen fanns det nya glosses även de från Clinique.
Gillade färgerna Kitten pink och Cabana Crush.

Sen såg jag även att Spirit i Malmö hade fått
in grejer från Arena CPH. Blev riktigt glad, de
hade bl.a de här grejerna som jag länkar till
och så klart lite annat. Men jag blev
hoppade att de söta med lila sten hade varit inne.



Perfekta ögonbrynen

20216-345



shape, connect the dots:
 
1Start your brow directly above the middle of your nostrils.
 
3Hold a pencil from the tip of your nose to the middle of your iris. Your arch is the highest point where this line crosses your brow.
 
2Hold a pencil in a diagonal line from the outer corner of your nose to the outer corner of your eye. Where this line crosses your brow is your ending point.

Sephora.com


Listan

Jag brukar inför varje större
shoppingtillfälle göra en lista på vad
jag behöver. Mest för att ha nån koll och
för att jag inte ska komma hem med en massa
onödigheter.
Men av en konstig anledning så kommer jag
alltid hem med saker som inte finns med i listan.
Här vad jag behöver:

En ny kofta, har inte bestämt mig för vilken färg.

Madebyme halsband, så fort jag bestämt mig för vilken jag vill ha.

Vattenfast mascara, väntar på v. 19, för att då kommer Rubenstiens
vattenfasta mascara på marknaden.

En topp i mönstrade sommarfärger till mina vita shorts.

Bronzing powder, funderar starkt på Guerlains.

Bronsfärgat ögonskugga, perfekt till sommaren.

Peep toe skor.

Sneakers, jag har mina till vardag också.

Mys set.

Enkel t-shirt. Har hittat en från FCUK
beigea/ljusbeigea ränder, uppkavlade ärmar och
liten ficka. Ursöt till shorts, jeans osv.

Ny vårjacka.



1 Maj + 2 Maj

Det var en underbar 1 maj tillsammans med vännerna.
Vi tänkte att vi skulle ha det riktigt kuligt och åka till
Tivoli. Och kul blev det, över förväntan!
Vi kände oss som barn igen och åkte på alla karuseller,
vissa flera ggr om. Kom hem rätt sent, sen skulle vi hem
till en kompis bara för att umgås lite till.
Vi gick ner på en fjortisgräns på vårt beteende, skratt
och högljutt var det. Men något att minnas, inte kul
att alltid vara seriös.
Det blev en ledig klädsel som jag trivdes i.
Paige jeans, långärmat vit tröja baströja, brun luvtröja,
brun väska som häns över bröstet, brun scarf på huvudet och vita seglarskor.
Spring- och promenadvänligt..

Men i dag ska jag börja på praktiken och jag är så trött, så trött.
Jag kan knappt hålla ögonen öppna. Har ätit frukost så nu är
det bara att börja klä på sig. Vet inte vad jag ska ha på mig..
blir säkert något som inte är för tajt eller så.
Känner mig svullen efter all mat  och snacks i går.
Hann med frukost,  kexchocklad, glass, kanderade äpplen, pommes,
churros,
middag, godis, klubba och massor med dricka.

OBS är riktigt svartsjuk på att Ebba fick träffa både
Jessica och Lindsay! Hade varit kul att veta hur de är privat.
Eller så privat är det inte, eftersom de utfrågades av en journalist
men ändå! Jag vill veta allt, vad de hade på sig, hur de var sminkade osv..

Ska i väg nu för att sitta framför en dator på praktiken..
Hej!