Vinn modeweekend till London

VisitBritain, British Airways, Radisson Hotels har en tävling där man kan vinna en modeweekend för två personer till London inklusive flyg med British Airways och två nätter på 4-stjärniga Radisson Edwardian Hotel!

Klicka på
här och gå med du också.

Låter för bra... har faktiskt aldrig varit i London.

Marc Jacobs Ines

Jag har nu till 90% bestämt mig för Ines.
Gillar storleken, färgen, gulddetaljerna samt att den är
i "patchwork". Nu är bara frågan om jag kan vänta
2 månader men tjäna 2364 kronor på att vänta.



Nu är det födelsedagsfirande som står på schemat.

Ha en trevlid tisdag...

På tal om väskorna..

Jag har ialla fall bestämt mig för att jag ska ha en
brun väska. Jag är så svart annars. Och sen tycker
jag att en brun väska är jättefin till en helsvart outfit, samt
att den passar till sommaren. En gemensak nämnare med
alla dessa väskor är att det finns gulddetaljer, jag älskar guld!
Kanske vissa tycker att det är tacky.

Nu ska jag visa väskorna i brunt.



 



Av bilderna att döma så ser Marc Jacobsen väldigt plastiga ut.
Tror att nummer två är min favorit men jag vill ha Heloisens färg på den.

Fredag

Idag har spenderats på stan med en go vän, som jag inte
hade träffat sedan flera månader tillbaka.
Hon köpte jeans och jag köpte 
Masque läppstiftet från denna kollektionen.

Förutom att tänka ut vilken väska jag ska välja, så funderar jag
på om detta är något att beställa.
Sen vill jag såå gärna ha hela Planet Earth serien hemma.
Så storslaget att jag vill visa den för alla jag känner.
Det är nästan så att jag blir lite tårögd, precis som när jag
såg Lejonkungen.

Så för min del blir jag hemma ikväll, imorgon är det jobb som
gäller.

Bare Escentuals

Nu har mitt startkit kommit och jag har redan hunnit
testa den en gång. Det är inte första gången jag använder
Bare Escentuals makeup, jag använde det hela sommaren.
Min moster från USA hade med sig och introducerade mig
det hela. Stackars moster, jag tog slut på hennes makeup.

Jag är så exalterad och jag kollar redan efter rouger samt
ögonskuggor. Jag tror att deras egna ögonskuggor passar
bättre till underlaget. Moster hade 3 olika och det gav en annan
lyster som vanliga ögonskuggor inte brukar göra.
Och rouget, var helt fantastiskt. Tror att det var
Golden Gate hon
använde.



Allt detta för 420 kronor.
Det som ingår är alltså, 2 foundation
warmth samt Mineral Viel, samtliga är på 2 g. Normalt brukar
de vara 9 g.
Kabukiborste, Flawless Application Brush, Maximum Coverage Concealer Brush
och bareVitamins.
Borstarna är såklart i normalstorlek.
Bara kabukiborsten kostar 335 kronor på Hudoteket.

Utöver detta så har jag även handlat min vanliga mascara från Helena Rubinstein samt
en läppglans från Chanel i färgen Volage.

Vilken väljer du?

Jag är så enormt sugen på en väska. Jag har sparat till en fin
väska så jag måste tänka igenom noga och det måste vara
en jag kan ha i flera år. Har dessvärre inte råd med dyra väskor.

Jag har kollat in några väskor ett bra tag nu. Här är de jag
gillar mest.



1. Marc Jacobs Mix Quilted Dash
2.Marc Jacobs East west
3. Chloé Heloise

Lördagens outfit

Inte dagens men lördagens outfit får ni här se.
Idag har jag traskat runt i en allt för stor
luvtröja, låångt linne samt leggings.



T-shirt, Zara, Kjol, Monki.

Låg dollarkurs..

Och då passar jag på och beställer sånt som jag har velat beställa sen länge.
Inbillar mig att jag tjänar massor av att beställa just nu.
Hursomhelst, så är det detta jag beställde:

Ett s.k
get started kit från Bare Escentuals.

- Två nyanser av foundation.
- bareVitamins Skin Rev-er
- Mineral Veil
- Warmth All Over Face Color
- Flawless Application Brush
- Full Coverage Kabuki Brush
- Maximum Coverage Concealer Brush
- Dvd

Samt en Smashbox Photo finish Primer.

Fotade kvällens outfit, men så såg jag nu att syrran hunnit
ta med sig kameran innan jag hann posta bilden.
Nu är det utgång som gäller.. ska kolla på ett par killkompisar
som ska skämma ut sig, helt frivilligt. De ska nämligen strippa.

Har haft denna låten på heeela kvällen..
Varför görs det inte såna fenomenala låtar längre?

Didn't know that you
Would be jammin' until the break of dawn
Bet you nobody ever told you that you
Would be jammin' until the break of dawn
You would be jammin' and jammin' and jammin', jam on...


Dagens outfit



Topp, by Malene Birger. Stickade leggings, Cubus.

Makeup:


Foundation: Laura Mercier, Bronzer, MAC, Rouge, MAC (Seashell),
läppstift, MAC (Emphatic), eyeliner, MUS, Mascara, Lancome.



I håret: Sanchjuan Ocean Mist, samlar allt i en knut.

Tävla

image966

Tävla
hos en av bästa bloggerskorna (Lolita) om en goodiebag värd 1000 kronor!
Vem vinner, du eller jag?

Wishlist

Jag känner mig rätt nöjd med det som redan har inhandlats. Men som vanligt finns det saker som man bara måste ha till vintern.

1. Jag har flera boots, men ingen av de är med foder. Så det jag önskar mig är ett par med foder i. Dessa 2 varianterna har jag siktat mina ögon pa.
 
De första ar från Sketchers och de andra från Gardenias märke Shoe Biz.

2. Sen behöver jag en varm jacka. En täckjacka som ar lite snyggare. Vet att Sand har en skitsnygg.

3. Jag vill ha smycken! Dessa örhangen ar fortfarande något jag vill ha. Något fran KJL och något rött. 

4. Väskor i massor. Men jag har ialla fall kunnat begränsa det till två olika. Första ar
Mulberry Bayswater och den andra är en Marc Jacobs väska som jag inte vet namnet pa.

Outfit samt shopping






Här ser ni det jag har shoppat den senaste veckan.

Klänningen i de två första bilderna kommer från Kookai och
är ett av mina bästa köp.
Stövlarna kommer från TopShop
och den gråmelerade tröjklänningen kommer från H&M.

Plain white T

Min helg har varit helt underbar på alla möjliga sätt... Världens mysigaste har kommit hit igen och vi träffades och åt finmiddag. Ska ladda upp bilderna på min outfit från i lördags imorgon. Samt andra bilder på saker som jag har köpt. Bl.a en jättefin tröjklänning från H&M.
Sen har jag hyrt 3 filmer som ska kollas.
The Departed (gillade orginalet bättre)
The Last King of Scotland
Den innersta kretsen

Är sugen på en till KJL armband, är mer än nöjd med mina Giraffer.
Är även sugen på lite plagg från Bitte Kai Rand, detta, kjolen och detta gillas!
Något liknande finns på Monki, ska kolla efter den imorgon.

Om ni har vägarna förbi Köpenhamn ska ni veta att COS öppnar på fredag.
Blev mycket Danmark, men det kan inte hjälpas när man arbetar där.


Och ni, lyssna på den bästa låten just nu här!

SÄLJES

Jag säljer denna långa mysklänning/tröja. Helt oanvänd och prislappen är kvar.
Storlek 34.



Maila mig eller skriv ett inlägg
Mailadress: [email protected]