Köpt

Jag har gjort något som jag inte har gjort på ett par
år faktiskt. Köpt skor på Skopunkten.
Men de var såå sköna och fina på foten att jag
inte kunde låta bli. Så nu har jag hittat mina sandaler.



Köpte även Surf Spray från Bumble & Bumble efter många
om och men. Sved att betala så mycket för så litet.
Jag missbrukar spray så jag hoppas att denna
håller lite längre.

Två till saker som kan strykas från listan.
Endast lite skönhetsprodukter, kjol och säkert
en massa annat.

Stressad

Det har varit en väääldigt hektiskt vecka.
Allt från sena kvällar eller ska man kalla det
morgnar för att skriva klart examensarbetet till
att köpa massor med presenter, bestämma
mig för klänning, familjeträffar och middagar.
Och idag har det varit full rulle sen kl 8 imorse.
Och det håller på... ikväll är det födelsedagfirande
med vännerna.
Hann inte med Köpenhamn, får bli nästa vecka.
Eller nej, då ska det förberedas till opponering
Hunnit boka tid till,
pedikyr, färgning av bryn och fransar,
ögonbrynspermanent.
Sen blir det slingor och klippning också.
SKa ju bli borta i 5 veckor.

Shoppingrunda?

Ska ut för att övningköra, sen tar jag tåget till Köpenhamn
en sväng för att kolla in på TopShop och Magasins sminkutbud

Smashing

image914

Jag blev så sugen på Smashbox nya kollektion inför sommaren.
Särskilt l
äppglanserna och denna lilla grejen nedan.
Låter som en grej för mig.
Silikonbaserad gel som aktiverar huden så att man får
naturliga rosiga kinder.



Finns hos Eleven också.

Gårdagens



Blev inte så lyckat men det var fler med på bilden, som jag antar
inte vill vara med och plus att mitt ansikte inte ska synas.

På läpparna, Emphatic. (Min favorit)
På naglarna, You're such a Kabuki Queen.
Kinderna, Mocha.
På ögonen, Satin Taupe.

Gjort i veckan

Övningkört, fortsatt med examensarbetet,
intervjuat folk, sovit över hos vän, klippt mig,
dansat salsa, shoppat stövlar.

Det som finns kvar av veckan ska ägnas
åt mer examensarbete, jobb, gå till salong för
att threada ögonbrynen, hjälpa till på en sammankomst, 
gå på familjeträff. 



Kolla om på Sephora för att se hur man får till denna
vackra sminkning.


Beställt

Jag passade på och beställde Velvet t-shirt från
Shopaholic i och med att det var 30% rabatt.
Leveranserna brukar vara riktigt snabba
från Shopaholic så jag hoppas att den kommer
imorgon.
Gillade färgen riktigt mycket, skärningen och längden
ser bra ut.


image906

Dagens önskeoutfit

Just i dag önskar jag att jag vore på besök
hos min kära kusin i USA och gick först
till "the mall" för att besöka J Crew och
Neiman Marcus. Sedan skulle vi ha gått och
ätit på The Olive Garden och avslutat med
dessert på The Cheesecake Factory.
Dagen hade avslutats på en biograf, som så
många andra amerikaner.

Detta hade jag haft på mig:



Kjolen och sandalerna (som jag så gärna vill ha) finns
på TopShop. T-shirten är från Velvet.

P.S HAR NÅGON SETT DESSA SANDALER I NÅGON
TOPSHOP?
Jag känner att jag MÅSTE ha de


Hotet från öst

Jag måste lägga mig i den här löjliga debatten om att de
från öst bara röstar på varandra och att vi i väst inte har
någon chans och bla bla.

För det första.
Island, fan vad den är dålig. Ni borde ha tänkt
efter när ni skickade ut honom.

Norge, helt Ok. Men måånga andra var mycket bättre.

Danmark, det var kul en gång!

Har den tanken slagit att de från öst var mycket bättre?


Sugen på....

Denna ögonskugga.
Och detta.

Pretty Please?

Kan inte någon vänlig själ kolla efter detta armband till mig
på Oasis i Göteborg eller Stockholm?
Det är inte det riktiga armbandet på bild, Oasis
är en kopia av denna på bild.
Den ska vara i guld och inte silver.

image902

Dagens lista

1. Äta frukost
2. Duscha.
3. Sminka och klä på mig
4. Ringa samtal. Till handledaren och körläraren.
5. Besöka MAC och Oasis och förhoppningsvis handla. Det blev
Ramblin' Rose
6. Biblioteket
7. Hälsokostaffär, för att köpa zinktabletter som hudterapeuten föreslog.
8. Posta lite saker
9. Eftermiddagen är inte bestämd. Antingen ska jag över till en kompis eller plugga.

Dagens önskeoutfit

Egentligen är det inte min grej att göra önskeoutfits, andra
gör det såå mycket bättre. Men jag kan väl också ha
önkeoutfits.

 


Armbanden finns i Malmö

Men vad chockad jag blev över att läsa att armbanden jag
har bloggat om ett antal ggr finns att köpa Malmö. Så
har jag gått och trott att de bara finns i Köpenhamn.

Ska genast besöka affärerna imorgon för att se
om de har något annat fint där.

Lista

Nu var det dags för en ny lista.
Har redan (nästan) avverkat allt på mina övriga listor.
Så här kommer de resterande inköpen
inför sommarens resor.
Blir nog resor till 3 olika länder och en inom
Skandinavien och en inom Europa.

1.
  Armbandet som finns på Oasis. Om ni hittar den, kan ni inte vara snälla och köpa den till mig?

2.  Läppstift från MAC och kaaanske en rouge och ögonskugga.

3.  Faceblock från Dermalogica.

4.  Bumble & Bumble surf spray

5.  Oilily makeupbag.

Vill ha från TopShop



Och mycket mycket mer...

Dagens inköp



Jag gick på ansiktsbehandling idag och tjejen som utförde behandlingen
var verkligen lyhörd och lyssnade på mina hudproblem.
Hon kunde inte riktigt svara på varför min hy hade blivit som
den hade blivit, men det kunde bero på stress.
Och stressigt har jag verkligen haft det den senaste tiden.
Efter sommaren kommer mitt liv att bli lite lungare.

En sak hon kunde konstatera var att min hy behövde fukt och det
massor! Den var alldeles uttorkad.
Så dagens inköp blev Skin Smoothing Cream, Ultra Calming Cleanser och
Skin Hydrating Masque.
Mitt ansikte känns redan bättre och lenare.
Tror verkligen att detta ska bli bra.

Fick även prova I.D Bare Minerals foundation, jag
tyckte att den var bra. Men jag måste prova den fler
ggr.

Dagens vill ha makeup

Är inte Scarletts makeup riktigt fint här?
Ser inte så avancerat ut, men så vackert!
Ska nog skaffa mig en liknande ögonskugga
fast det är hennes gröna ögon som gör det.

Gillar det riktigt vita nagellacket också.

Dagens lista

1. Tvätta kläder. Började kl. 7:00.
2. Duscha
3. Ringa ett viktigt samtal
4. Gå på
ansiktsbehandling
5. Gå till MAC för att kolla in läppstiften. Även denna ser fin ut. Det regnade.
6. Handla mat
7. Laga mat
8. Promenad med vännen min. Det regnade (skyller på det)
9. Försöka göra mitt arbete lite till. Gjorde en sida.
10. Besöka mormor.
11. Läsa eller kolla på tv.
12. Sängdags.

Jag vill ibland ha det väldigt strukturerat.
Har en schema på min dörr där allt är uppskrivet.
Annars kanske jag glömmer.

Coral

Jag har lovat mig själv att inte köpa mer smink på hela sommaren.
Jag gör samma misstag varje år, det slutar med att jag har
rouge, läppglans och mascara genom hela sommaren.
Eller inget alls. Och lite mer på fester, men man festar inte varje dag.
Käns ofräscht och så är man brun också.

Men jag kom på att jag saknar ett koralläppstift. Har
hittat ett par fina från MAC, mina favoriter heter
Exhibitionist
och
Vegas Volt

Får se vilken av de som passar mig bäst.
Hade inte haft något emot att ha denna underbara samling hemma.

Sommaren är kort

                  

Här kommer mina allra nyaste grejer. Vissa har jag skrivit om, vissa har jag visat. Men ni har inte sett det på mig.
Längtar till att resa bort från allt och till värmen.

1. Superbillig  och tunn klänning från H&M, som jag egentligen köpte som strandklänning men med ett par leggings och t-shirt under så kan man ha det nu.

2. Wow vad blek jag ser ut. Men jag ville bara visa min favorit.

3. Världens finaste (och skönaste) klänning med vida ärmar. Känns som att den är inspirerad av de traditionella spanska klänningarna.

4& 5.Klänningen från NEXT med fickor. Ser inte så fin ut bild ser jag...


6. Toppen från Gina Tricot, mycket användbar.


7. Mina kärlekar med tofsar på.


8. Lösa och sköna shorts i linne.

9. Skjortan från H&M som redan är en favorit. Kan även bäras som denna donna.

Vill ha billigt smink

Jag läste hos Lolita att C/o Stockholm stänger igen och rear ut allt.
VARFÖR ÄR JAG INTE I STOCKHOLM NU?!

Ni som ska dit, kan ni inte ta en liten lista på vad jag vill ha?
Pleaseee

Jag vill ha grejer från NARS och Laura Mercier.

Freshen up

Såhär års brukar jag känna att jag behöver en uppfräsching.
Mitt hår ser hemskt ut, mitt ansikte likaså.

Jag började med att boka tid för ansiktsbehandling:
Djupvårdande men mild behandling. Ger din hy lyster, reducerar och förebygger finnar, pormaskar samt rynkor. Passar alla hudtyper.
Hoppas att det ska bli bra.

Sedan ska jag ta an mitt hår. Måste färga det, klippa det och tunna ut.

Behöver nog också gå på pedikyr, att stå upp hela tiden och
obekväma skor har gjort sitt på mina fötter.

Det sista som ska göras är ögonfransuppböjning.

Böcker

Kan ni inte tipsa om några böcker.
Det ska vara böcker som är berörande
och inspirerande. Tänk er att det är till
en fritidsorganisation för unga tjejer, som
behöver läsa mer än vad de gör.


Än så länge har jag dessa i min
korg:

Purpurfärgen, Alice Walker
Möss och människor, John Steinbeck
Alkemisten, Paulo Coelho
Profeten, Khalil Gibran

Inget att göra?

Har ni inget att göra och bor i Stockholm?, så tycker jag att ni ska bege er till
etnografiska museet. Det finns en intressant, bra och viktig utställning
av Mark Edwards om klimatförändringar och effekter på människor och miljö.
Utställningen befinner sig utomhus och man får ta del av den gratis och den
får en att verkligen tänka till. Bilderna säger allt och man får en konstig känsla
av att kolla på hur människor har det.

Hard Rain heter den, efter Bob Dylans låt.

Här kan man kolla på hemsidan, det finns även en bok att köpa.