Bröllopet

Nu är man tillbaka från Malmö efter julledigheterna. Jag och mannen var där i 5 dgr.
Tog flexledigt igår, jobbar idag, och sen ledigt två dgr till.
Underbart ioch med att lillasyster har kommit med oss upp till Sthlm.
Vi får gå runt i stan och kolla på massa kläder. Lite tråkigt nu under rean bara, tycker att
det är så tråkigt att handla under rean. Men jag har faktiskt lyckats hitta en del
fina grejer på Monki, 50%. Och min man hittade en fin skjorta från Tiger, 30%.

Såg här nere att jag inte alls har skrivit om bröllopet som gick av stapeln i oktober.
Allt gick fint till och jag kände mig verkligen vacker. Jag blev supernöjd med håret som blev

fixad av den här underbara mannen. Klänningen drömmer jag fortfarande om, en riktig

prinsessklänning. Lokalen var underbar, maten smakade ljuvligt (inte för att vi åt så

mycket som vi ville), tårtan var lovely (choklad). 
 
Ska se om jag kan sätta upp några foton från bröllopet utan att
avslöja alldeles för mycket om mig själv.
Kan även sätta upp lite bilder från smekmånaden.



Dagens 22/12

Snart blir det jobb, för att sen komma hem och gå och skriva in mig på
en körskola. Besöka Hornbach, Ikea och Apoteket.
Efteråt blir det middag hos oss för mina svärföräldrar.
Tänkte bjuda på en pastasås och tagliatelle med vitlöksbröd.

Har hostat hela natten så jag känner mig helt trött i kroppen.
Typiskt att jag ska bli sjuk precis innan jul.



Jeans: Acne, Kofta: Lindex, Linne: Gina Tricot, gammal väska utan märke, armband: KJL, skärp: Thomas Burberry.

Ha en bra dag!


Smycken

Jag har endast ett fåtal "oäkta" smycken kvar.
Allt annat är i guld. Jag ångrar mig djupt att jag
gav bort allt till min lillasyster och hennes kompisar.

Så jag har kollat på
Chique litegrann och hittade massor jag önskar mig:



Jag dras till guld, stela armband och maffiga detaljer.

Jag funderar starkast på att besälla lila ringen och örhängena.
Sen är det dessutom 10% rabatt så man ska nog passa på.

Dagens

Nu tänkte jag börja med Dagens outfit bilder igen,
hur länge det håller i vet jag inte. Det är ändå ingen som läser
min blogg numera. Nu när man är nygift, börjat på nytt jobb samt flyttat så
finns det inte lika mycket tid åt att surfa runt.

Så du får se mina outfits i ren budgetanda. Har knappt
pengar kvar till något numera.
Samt så kommer jag att skriva ner vår middag.
Hoppas hinner fota den innan den är uppäten också.

Här kommer den första, förlåt för de tråkiga kläderna. Vilken
start va?



Idag, söndag, sprang vi runt häromkring Kungens Kurva. Dels var vi på den relativt
nyöppnade bo:x, Ica Maxi samt Media Markt. Så jag kände
inte för att ta på mig något fint. Jag hade bara varit hemma resten av dagen.

Kläderna (om någon bryr sig):
Linne och leggings från Gina Tricot, tröja: Zara, Väst: Principles och stövlar: Shoe Biz.


Dagens middag:

Kyckling i currysås med ris.


Världens lättaste och godaste currysås.

Skär kycklingbröst i små bitar och fräs de i lite olja.
Lägg till vilka grönsaker du än vill. Idag valde jag Icas
Thai.
På med en paket Milda mat.
Salta, peppra och häll på currykrydda.
Jag tog med mig stark currykrydda från vår
resa. Smakade underbart.
Servera med ris.

Underskatta inte muffins

Jag har hamnat i en period i mitt liv där jag bakar väldigt mycket.
Senast idag blev det mocca rulltårta. Hann inte fota den innan den
gick in i frysen. Håller på och förbereder inför Nyår.

Men sen så hittade jag
denna sidan med alla dessa underbara muffins.
Jag har alltid förknippat muffins som något tråkigt och har
aldrig bakat de själv. Jag bakar annat som är svårare men aldrig
muffins.
Jag har ändrat mig om att muffins är tråkiga.
Kolla bara!



Bilder från http://www.foodbeam.com/