Makeup Wishes

Det känns som att jag har glidit ifrån min hobby allt mer. Det beror det på att jag är oerhört oinspirerad just nu. För att min hy är i usel kondition. Den är flammig, rödprickig, känslig, torr, extremt torr samtidigt som den är fet (?) Detta har resulterat i att jag undviker att sminka mig för att inte göra det värre. Foundation använder jag numera endast när jag ska jobba och inte ens det täcker mina röda prickar. Jag hoppas verkligen att det försvinner med kylan.
Jag hade önskat att jag kunde sälja en del av mitt smink eller slänga det. Men det är verkligen tusentals kronor jag har lagt ner så det gör jag inte. Jag får dåligt samvete till att köpa mer smink när jag har massor liggande hemma som jag inte använder. Jag behöver rensa så att endast det som jag använder är kvar. Nästa vecka har jag massor med tid då ska det läggas upp på Tradera.
Här följer min önskelista för nu och till våren:

 Detta låter vara skapat för mitt  stackars ansikte. Läs bara detta: Gives persistent face redness and blotchiness the attention it needs. A highly effective treatment for flare-ups triggered by diet, temperature extremes, emotions or environmental irritants that can get worse with age.¨

 Jag har rätt stora porer på mina kinder och det här ska verka mot stora porer.

 Cliniques vårkollektion är sockersött. Särskilt deras highlighter är så fin att jag skulle kunna köpa den just för att den är så söt.

 Men jag tror att en krämigare highlighter är finare och skimrar vackrare. The Multiple önskar jag mig för att ha på kindbenen, under ögonbrynet och nyckelbenen för att få brännan se ännu vackrare ut.

 Sist men absolut inte minst önskar jag mig ögonskuggan från Chanel. Den innehåller sommarens två trendfärger. Guld och silver. Både färgerna passar alla typer av ögonfärger osv. Hade kunnat ha så roligt med denna i sommar.



Kommentarer
Postat av: Cicci

Usch, vinterhy är ingen höjdare! Jag kör med en Vichy-kräm just nu men jag har mest har problem med torr hy! Jaja, hoppas det blir bättre :)!

Postat av: Fliickan

Att ha vinterhy är aldrig kul, jag ser också hemsk ut i ansiktet just nu, men det är bara att hålla ut och vänta på sommaren...

2007-02-15 @ 21:23:59
URL: http://fliickans.webblogg.se
Postat av: Käthe

Vad trist. :( Vilka produkter använder du just nu?

2007-02-16 @ 00:29:46
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Simply me

Clinique Pore minimizer fungerade inte alls pa mig! Daremot ar CX-kramen rikitgt bra :)

2007-02-16 @ 07:46:57
URL: http://la-sweden.blogspot.com
Postat av: Mia

Visst hade du prova Dermalogicas för normal hy? Prova den för torr hy också, jämför?

2007-02-16 @ 09:34:16
URL: http://modemossen.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Cicci: Ja det är verkligen hemskt. Jag läste i din blogg om den där krämen. Man kanske ta och testa den.

Fliickan: Ja det är absolut så. Men man blir lite nere trots att man vet att det kommer att bli bättre.

Käthe: Ja det är det verkligen. Jag har inga speciella produkter just nu. Mina grejer från Dermalogica är slut. Jag har Laura Merciers kräm.

Simply Me: Säger du det? Då kanske jag ska köra på den krämen. Var i två olika sminkbutiker och den krämen fanns inte. Det kanske inte säljs i Sverige. ..

Mia: Jo jag hade det. Jag tror att jag ska på en ansiktsbehandling där de har Dermalogica produkter så får de rekommendera. För att vissa produkter passade mig inte alls i kitet.

2007-02-16 @ 14:46:31
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Mia

Mmm, smart. Funderar också på att göra det.

2007-02-16 @ 20:28:12
URL: http://modemossen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback