Renovering av kroppen.

Om de 119 jag ska betala är kronor och inte
dollar så ska jag slösa mina pengar på en sommarrenovering
av kroppen.
När sommaren kommer så vill man se så bra ut
som möjligt utan att lägga ner så mycket tid på morgonen.
Och med så lite smink som möjligt.
Det jag ska göra är:

1. Manikyr. För att det ser fräscht ut helt enkelt.
2. Pedikyr. Jag avskyr fötter, särskilt mina egna. Men när jag provade pedikyr på salong
tyckte jag om mina fötter, bara det är bra nog för mig.
3. Klippning. Väntar bara på att min klippfrisör ska komma hem från sin semester. Kan inte klippa mig hos någon annan. Hon fick klippa mig även när hon var mammaledig.
4. Färgning eller slingor, eller både och. Det sköter min färgning- och slingfrisör.
5. Ögonfransuppböjning. Mina fransar är spikraka. Med den behandlingen slipper
man böja sina fransar i en månad.
6. Vaxning. Det enda jag kan göra själv hemma eller med hjälp av mamma.
7. Ögonbrynsplock.
8. Ögonfransfärgning. Mina är väldigt mörka, men jag gillar de kolsvarta.



Kommentarer
Postat av: Anna St

Låter som en dyr renovering :)
Precis den jag skulle behöva göra själv.

2006-05-10 @ 14:02:29
Postat av: Annica

Har du något bra tips på hemma-fransfärgnig? Finns det någon sort som man inte behöver blanda, är lätt att applicera och inte behöver sitta på fransarna så länge?

2006-05-10 @ 14:58:04
Postat av: MakeUpYourMind

Anna St: Ja, det lär det bli.Men jag är en sån som inte spenderar allt för mycket pengar på vinter/hösten men sen till sommaren spenderar jag som en galning. Men det är värt det.

Annica: Jag köpte min från en vännina som var lärare på MakeupStore. Hon beställde det dock från ett annat företag. Kommer inte ihåg va det hette. Men även den är sån som man blandar till själv. Annars så gillar jag de från H&M.De är hur bra som helst, men dock blandas och har i rätt länge. Fast mina är redan mörka så jag har i hälften av tiden som står på paketet.

Postat av: matilda

åh, det låter härligt det där! skulle oxå vilja göra manikyr och pedikyr men har gjort av med alla pengar på massage =)

2006-05-11 @ 12:20:37
URL: http://blanc.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback