Och jakten slutar där

Dessutom sparade jag mig några slantar.
Kom nämligen på att jag hade en vit skugga
från Stila med skimmer (Moonlight) och en svart
skugga från MUS, matt.
Blandar man dessa två, så voilá!
Grå ögonskugga!
Provade faktiskt snabbt, blev riktigt snyggt
med ljusa läppar. (MAC - Hue)
En klar höstfavorit.
20216-506

P.S
Kolla hur denna makeupartisten lägger
sin grå ögonskugga.
Grundar med en vit skugga, antingen fast
eller i kräm. Men med skimmer för att
det ska skimra så vackert som ovan.
På med svart matt skugga i ögronvrån
och som eyeliner, sudda, sudda och
åter sudda tills det inte syns några linjer.
Dock ser jag att hon har gjort ett fel
på bilden ovan men övning ger färdighet.

Kommentarer
Postat av: Li

Vadå för fel?

2006-08-29 @ 09:56:33
Postat av: MakeUpYourMind

Li: Om du kollar på högra ögat så är det ögonskugga längre upp mot ögonbrynen än på den vänstra. Men det är svårt att sminka perfekt på en modevisning, då allt ska gå snabbt snabbt!

Postat av: Emmisen

Jag blev så inspirerad av detta inlägg så jag va ute på stan och letade grå skugga igår. Hittade en från Nouba som va fin och inte för blå. Men kag köpte den inte men idag hade jag fått rabattcheck från Kicks så det blir nog ett köp nu trots allt =)
Förresten fick du mitt mejl?

2006-08-29 @ 16:10:05
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Emmisen: Jasså? Då får jag kolla in den från Nouba. Gillar deras ögonskuggor. Men det är verkligen supersnyggt med grå ögonskugga, du kommer inte att bli besviken! Jepp, svarade på den med =)

2006-08-29 @ 18:34:31
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Lindis

Riktigt snyggt! Älskar mörka sotade ögon! Tyvärr är jag inte så bra på att göra det som jag önskar att jag vore!

2006-08-30 @ 20:24:48
URL: http://lindisplace.blogg.se
Postat av: Li

Förresten, på www.snowdrops.com har dom rabatt på saker från Face Stockholm. Bland annat ögonskuggor.

2006-08-30 @ 23:10:19
Postat av: MakeUpYourMind

Li, tack för tipset. Sånt uppskattas!

2006-09-01 @ 18:38:11
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback