Necessär efter önskemål

Efter att jag skrev detta inlägget funderade jag på hur jag egentligen vill att min
makeup bag eller necessär ska se ut. Jag har alltid tyckt att
Fifi bags är väldigt fina och i vackra färger.
Därför tänkte jag se om Sofia som gör Fifi Bags kunde göra en makeup bag till mig.
Då skrev hon också hade funderat på detta men ville veta vad
som egentligen efterfrågas och hur en necessär eller makeup väska ska se ut.

Tyckte att detta lät som en jättebra idé, det är inte varje dag man får bestämma
hur ens väska ska se ut. Och jag personligen tycker inte om de tråkiga necessärerna som
finns i handeln. Antingen är de tråkigt enfärgade i svart eller liknande färg eller
alldeles för barnsliga.

Så jag hade velat att ni svarar på ett par frågor om hur er ultimata
necessär eller makeup väska ska se.

1. Hur ska måtten vara?
2. Hur mycket ska den rymma?
3. Hur många fack ska den ha?
4. I vilket material ska den vara? Skinn? Tyg? Osv.
5. Hur ska färgerna vara?
6. Övrigt.

Här kommer mina förslag:
Jag vill egentligen ha två, en större till resor och en till kortare resor, som man
kan ha i väskan. Jag brukar inte vara den färgglada typen men jag vill gärna att
min necessär ska vara härligt färgrik!

Om ni inte vill svara här så kan ni gärna maila mig med
era önskemål så kanske vi får necessärer efter våra önskemål.
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Emelle

Hmm.. svårt det där.. Min necessär skall andas lyx och glamour, den får även gärna vara lite tjejig.

1+2. Vara rätt liten, eftersom jag lätt skall kunna bära med mig den och kunna ta upp den på tåget Max 10*20 cm. Gärna djup, som en korv ;)

3. Ett litet fack där man kan förvara småsaker och ett extra där man kan lägga penslar, så att inte de skadas.

4. Lätt avtorkbart inuti och gärna i tyg, så den går att slänga i tvätten, om det skulle behövas!

5. guldigt, champagne och rosa. Gärna någon vit detalj, snyggt nu till våren,

6. Liten, smidig och praktisk!

Postat av: MakeUpYourMind

Emmelle: Tack för dina svar.. tycker du att detta låter som en bra idé och skull du tänka dig att köpa det?

2007-03-12 @ 23:04:52
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Tess

Jag har inte tiktigt tid att svara MEN en sak som jag jagar efter nått alldeles kopiöst just nu är en sminkväska med FACK FÖR ÖGONSKUGGOR. Min nuvarande har det men den har tyvärr blivit alldeles för liten! Svårt att förklara facken, men jag lägger ut en bild på min blogg i eftermiddag.

Och nu pratar jag alltså om sminkväskan med stort S. Den som ska rymma precis ALLT

2007-03-13 @ 06:55:08
URL: http://modemossen.blogg.se
Postat av: Mia

1. Jag skulle vilja ha en att ha i väskan, de mest nödvändiga sakerna. Så för stor får den ej vara. Kan ej uppge ett mått.
2. Se ovan.
3. Minst två fack, om det går.
4. Ett material som är lätt att torka av. Skinn skulle fungera.
5. Jag gillar färg, så jag vill inte ha svart.
6. Svårt med makeupbag, skulle kunna tänka mig olika varianter, men jag vill ha en att ha med i väskan så att jag slipper släpa med "jätteväskan".

2007-03-13 @ 10:39:51
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Tess och Mia: Tack för era svar. Det uppskattas!

2007-03-13 @ 10:54:47
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Ivana

Ska bli spännande att se den ultimatan väskan! :)

2007-03-13 @ 11:21:21
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Sara S

Jag vill ha flera olika storlekar att välja bland. Både för sminket och för de andra skönhetsprodukterna. Hellre flera olika än en enda stor, jag gillar inte att gräva efter mina prylar i bottenlösa necessärer. Personligen har jag inget behov av fack i necessärer.

Jag tycker det är viktigt med "långa" necessärer så att långa borstar, kajalpennor och liknande får plats.

Tvättbart är ett STORT plus, särskilt som skönhetsprodukter kan läcka.

Jag är personligen INTE förtjust i snuttig och barnslig design till vuxna kvinnor. Jag skulle aldrig köpa en Hello Kitty-necessär.

Gärna kraftigt tyg som är en anings styvt och ändå tillräckligt fluffigt för att skydda innehållet.

2007-03-13 @ 15:13:12
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: RedHead

Vad kul!Egentligen behöver man ju flera men här avses en som ska räcka till en resa på ca en vecka.

1.Gärna av lång korv-modell. H10*B20*D10 ungefär

2.En flaska foundation, puder, rouge, två pennor, fyra skuggor, mascara, eyeliner, lite partyprodukter(glitter, highliter osv), fyra penslar, consealer.
Minst:)

3. Två fack, ett lite mindre för penslarna.

4. Åh, har en lite crush på brunt, präglat skinn just nu, lite engelsk herrstil... Tyg måste vara lite styvare, med innerfoder, gillar inte Face sammetssladderpåsetypen. Maskintvätt inget måste men avtorkningsbar och "punkttvätta" den vill jag kunna göra. Speciellt på insidan.

5. Färg och mönster är finfint, men isf stilrent. Absolut inget barnsligt! Eller färgstänk. Mönstren på hennes sida var ok.

6. Givetvis dragkedja. Och jag skulle inte köpa en necessär för över 500kr. Tyg runt 200kr , skinn 500kr.

Är det ok om jag skriver lite på min blogg och länkar hit? Ciao!

2007-03-13 @ 18:21:46
URL: http://redheadreport.blogg.se
Postat av: Fröken SötSur

Ja, det bästa är att ha två stycken. Den större får gärna vara en sådan där man kan rulla ihop, fast det är ju inte så snyggt å andra sidan, men mycket praktiskt. Den lilla ska vara perfekta att flytta över från väska till väska, gärna lite extra lyxig. Jag måste nog fundera ett tag till. Jag återkommer;)

2007-03-13 @ 21:52:42
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: MakeUpYourMind

Sara S & RedHead : Härligt att ni inte vill ha barnsliga tryck iheller. Är så trött på att det antingen finns varken tråkiga eller med typ Hello Kitty tryck!

Fröken SötSur : Ja det är ju det bästa. Vi får se vad som händer i framtiden.

Tack för era svar!


2007-03-13 @ 22:54:20
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: anna

1. Jag vill liksom du både ha en större och en mindre, beroende på vart jag ska.
2. Den större ska få plats för all hud- och hårvård, medan den mindre ska få plats med allt smink och gärna vara "smart", d.v.s. ha många fack i olika former.
3. Många!
4. Något slitstarkt tyg så att den kan tvättas.
5. Knalliga, gärna bubbelgumsrosa ;).

2007-03-14 @ 07:01:44
URL: http://annawii.webblogg.se/
Postat av: Emelle

Jag fyndade, btw en superbra och billig sminkväska på IKEA! Får plats med allt och lite till, massor av fack. Har lagt upp en bild på mn blogg där. Kolla gärna.

2007-03-15 @ 22:22:01
URL: http://emelle.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad skoj med så många idéer och tips till en bra Makeupväska/Necessär. Jag ska försöka ta till mig era önskemål och börja skissa lite grann... Trevlig Helg!!

//Fifi

2007-03-16 @ 15:04:15
URL: http://www.fifibags.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback