Funderingar

I dag var dagens ämne åter igen mångfald. Det var verkligen
en givande lektion. En sak som verkligen fastnade var att
på kartorna i Kina så är Kina i mitten av kartan.
Precis så som Europa och Sverige är i mitten av
våra kartor. Men det är en tanke som aldrig slagit mig
innan. Det är väl självklart att de har sitt land i centrum.

Nu till något annat. Mitt ansikte. Den är alldeles förstörd.
Jag blir så ledsen. Inte för att jag har haft en babylen
ansikte innan men nu är den rödprickig så att det nästan ser
ut som ärr. Jätteskumt. Det är inte finnar eller liknande.
Alla har påpekat det och nu senast var det min pappa
som inte fattar om något sånt. Men han menade på att
det kanske var något jag var allergisk mot. För att det
såg inte klokt ut. Då fattade jag att det var något som var fel.
Dock känns det som att vädret gör sitt.
Fast min kusin sa att det kanske berodde på mjölk eller
liknande. Det kan stämma, jag har börjat dricka oerhört
mycket mjölk i form av smoothies och mjölk till corn flakes.
Det kanske blir för mycket.

Nu till inköpen, jag har köpt bruna sneakers och en
beige trench. Har alltså redan börjat inhandla inför
våren. O just det, svarta längre shorts har också inhandlats
samt ett armband från
Stig P. Utöver det finns det en massa
annat jag vill ha. Lönen och CSN pengarna kommer
imorgon så det kanske blir nåt smått.

Nu ska jag ut på en låååång promenad.
Vi har börjat skippa allt för många träningspass för
att promenera. Vi har jämt så mycket att prata om så
vi promenerar 1½ timme istället.

PS. Ska någon ha skorna eller ej?
Är lite trött på att få mail och sen hör inte folk av sig igen.


Kommentarer
Postat av: jen

Iband kan man ju få sådana där reaktioner om man äter överdrivet mycket av något. Testa med att dra ner det där lite kanske. Sedan som du säger, vädret gör nog också sitt. :P Hoppas det blir bättre snart! (:

Ang rosetterna: De finns även i lackat rött eller vitt, matt svart, randigt, hundtands mönstrat och säkert i fler utföranden. :D Super fiffig grej!

Trevlig kväll!

Postat av: Elin

Hej vännen! Låter inte kul med utslagen i ansiktet, men det kan kanske vara mjölken. Du har inte svarat på mitt mail...?

2007-01-30 @ 14:46:55
Postat av: Simply me

Usch vad jobbigt med utslag! Hade nat liknande forra aret och da var det just mjolken som var problemet :( Hoppas allt ar bra annars :) Kram

2007-01-30 @ 21:07:15
URL: http://la-sweden-blogspot.com
Postat av: anna

Det där med utslag känner jag igen. jag får alltid utslag under ögonen och kring munnen när det är som kallast under vintern. I vanliga fall har jag näst intill felfri hy, men när det är under -10 så ser jag för jävlig ut ;). Kan ju vara något sådant?

2007-01-31 @ 14:47:21
URL: http://annawii.webblogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback