Nya favoriter



I dag har jag skämt bort er med foton.. det sker inte så ofta.
Men det är väl för att jag inte har haft min digitalkamera på läänge.
Jag fick dessa två rouge från lillasyrran när hon var på semester med
familjen i somras. De är från Bourjois, jag har flera ggr skrivit om detta
märke. Det är verkligen super.

Bourjois är ett franskt märke som ägs av samma tillverkare som
Chanel och deras makeup är i princip identiska.

Älskar färgen Sienne och den andra, Brun Cuivre är bra för highlightning.

Ögonskuggan som används flitigt när det blir lite kyligare är
Regent från MUS. Den är härligt grön med lite guldskimmer.
Man behöver inte ens kunna sminka sig för att kunna applicera denna
skuggan.

Lite onödig fakta:
Monsieur Alexandre Napoleon Bourjois, var
mannen som skapade världens första rouge
i puderform!
Så här såg de ut då... props till Monsieur Bourjois!
Jessica Simpson, Cameron Diaz  etc är ett fan av märket



Kommentarer
Postat av: Dina

har du någon aning om vart de säljs?

2006-09-08 @ 23:40:22
Postat av: MakeUpYourMind

Dina, jag vet faktiskt inte om de ens säljs i Sverige. Vet att de finns i Köpenhamn. Men nu vet jag inte var du bor..

Postat av: emilia

Har hört att märket ska va bra=)

2006-09-10 @ 11:20:08
URL: http://brunettenemilia.blogg.se
Postat av: Petra

Åh, det måste jag testa - älskar "nya" märken..

2006-09-10 @ 14:03:41
URL: http://shecity.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Emilia: Ja, de är de verkligen, har hittils provat deras rouger, ögonskuggor och läppglanser. Allt är jättebra!

Petra: Ja, det är alltid kul. Särskilt i och med att detta är ett budgetmärke.

2006-09-10 @ 16:40:36
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback