Höstlistan

Jag satsar inte på moderniteter utan på plagg jag kommer att trivas i.

1. Vinterjacka. Helst en som är både snygg, praktiskt och varm. Men det är väl helt omöjligt.

2.Mörk nagellack, antingen riktigt mörkrött eller mörklila. Har flera stycken och min nya I'm Not Really a Waitress är riktigt snygg med lite skimmer. Men jag vill ha en ännu mörkare.

3.Mörka, raka jeans.

4.Juicy Couture. Äger flera velourdressar men ingen från Juicy. Inbillar mig att de inte tappar formen lika snabbt och att de helt enkelt är snyggare. Kommer verkligen användas då det enda jag använder på vintern hemma är myskläder.

5.Boots. Jag bryr mig inte alls om modet och satsar inte alls på ankelboots. För att jag helt enkelt ser dum ut i de eller gud förbjude ett par herrskor. Det är inte jag. Ska satsa på ett par vanliga i skinn och de ska vara långa.

6.Uppdatera med höstsmycken. Har redan en på G från MadeByMe och även min extremt försenade födelsedagspresent från Adina har inte dykt upp ÄN! Plus den söta giraffarmbandet.

7. Baslinnen i stora lass. Tror starkt på de från American Apparel. Ska beställa flera vita, de blir så sunkiga efter endast ett par gånger.

8. Finklänning eller kjol. Ska på en förlovningsfest någongång i november. Så det ska antingen vara en enkel med snygg klänning eller en vacker kjol. Har sett väldigt mycket på Zara. Får kolla lite närmare på det.

9. Svarta ballerinas. Lite sent påtänkt nu. Men jag behöver ett par badly. Ballerinas kan man ha minst en månad till, med svarta strumpbyxor så går det.

10. Sneakers. Har fortfarande inte hittat de perfekta. Jag är extremt kräsen med sneakers. Det ser oerhört dumt ut på mig om jag har ett allt för hiphopiga eller liknande på mig. Älskade mina Adidas i olika grå nyanser i kamoflaouge sidentyg. De var så tjejiga och samtidigt lätta som moln.

11. Ny concealer.

12. Kräm + Rengöring.

13. Mörkt läppstift.

14. Sidenband i olika färger. Sidenbanden fick vila under sommaren, eftersom jag helst inte ville ha något som satt åt på min mage i den värmen. Men nu när hösten närmar sig så ska jag investera i flera olika färger. Piffar lätt upp en vanlig tröja eller håret.

15. Denna tröja/klänning från American Apparel. Ska nog mer använda den som tröja och eventuellt med leggings.

16. En riktigt riktigt myströja. Som ska vara varm och go i finaste material. Eller nästfinaste material.

17. Grå ögonskugga

18. En hoodie, jag sa att det inte skulle vara moderna grejer. Vissa dagar eller ofta under vintern känner jag inte alls för att klä upp mig och en hoodie är alldeles perfekt för detta ändamål.




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag behöver också ett par svarta ballerinaskor!

Postat av: MakeUpYourMind

Anna: De behövs alltid.. Kan inte fatta att jag inte äger ett enda par. Har bara i en massa onödiga färger som inte passar till allt.

2006-09-08 @ 09:14:55
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Dina

så skönt med någon köplista som är mindre modegalen och mer normal! Jag och du kommer köpa liknande praktiska och sköna grejer till höst! Och jag fattar inte hysterin kring stövletter och skoletter! Jag menar....kom igen?

2006-09-08 @ 23:43:41
Postat av: MakeUpYourMind

Dina: Ja, det som jag tänker på mest är att de ska värma mig. Jag är så himla frysen av mig och sen kan jag inte gå så vackert i snön med klackar. Haha

2006-09-09 @ 10:01:46
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback