En liten tanke bara

Det var många känslor inom mig som bubblade
upp inom mig när jag läste
detta.
Snacka om att gå bak i tiden.
Jag fattar inte hur USA överhuvudtaget kan anse
att de är en världsnation och ska styra över andra.
Vad skiljer sig detta aktion från t.ex länder som Ryssland eller Kina?

De gör exakt samma saker som de länder de
fördömer.
Dödstraff, olagligt att homosexuella gifter sig,
dömas till döden för landsförräderi, ha tillgång till
kärnvapen och mycket mycket mer.
Tex är det endast USA och Somalien som vägrar
att skriva under barnkonventionen.
Bra va?

Detta inlägg blev mer seriös än inläggen om
smink och kläder.
Ibland kan jag inte låta bli...


Kommentarer
Postat av: Sassa

Är inte du lite hård på att döma just det? glöm inte att usa är som 50 olika länder...de flesat stater är emot allt inom dödstaff och allt som har med Bush att göra överhuvudtaget!!

Postat av: Kerstin

Jag är med dig. Och det är viktigta ämnen som är bra att de tas upp bland ytligheter som smink och mode. Kram.

2006-10-15 @ 08:16:46
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Anonym

kolla in näst senaste inlägget hos: bittertea.blogg.se

2006-10-15 @ 09:31:55
Postat av: MakeUpYourMind

Sassa: Ja men jag fördömer just de ämnenena. Det finns ingen mening med att endast skriva det som är bra med USA. Det har jag gjort flera ggr.

Kerstin: Kul att du gör det. Min erfarenhet av att skriva om såna ämnen i en "mode" blogg är att folk inte ens bryr sig om det.

Anonym: Jag kan av en konstig anledning inte komma in på bitterteas blogg. Kan du länka till inlägget?

2006-10-15 @ 12:39:40
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Amanda

Jag håller verkligen med dig. Grejen med Usa är att dom gör precis samma grejer som dom sedan fördömmer i andra länder. tex varför får usa ha kärnvapen men inte nordkorea??? Usa (eller inte usa med de som leder usa) har Storhetsvanssine!!!!

2006-10-15 @ 13:59:22
URL: http://sweetsour.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Amanda: Det är precis det jag menar. Jag menar inte att det är rätt att något land får ha det, men vem är det som säger att det är Ok att USA ska ha det? De själva antagligen.

2006-10-15 @ 14:21:26
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback