Svartsjuka

I dag känner jag mig lite konstig måste jag säga.
Nu kanske ni tycker att jag är en hemsk människa
vad vet jag. Men jag är nog mänsklig trots allt.

Jag var ute en sväng på stan och ser
en av mina f.d bästa vänner som jag inte
hade sett på över 1½ år.
Hursomhelst så går hon där
och ser alldeles slående
vacker ut.
Kort jacka, taaajta jeans, högklackad, vackert hår och
perfekt mejkad. Kanske lite för mycket mejk.
Och plötsligt känner jag mig grå som en mus och
en aning blek i min täckjacka, platta boots,
håret uppsatt i hästsvans och osminkad.
Det värsta var när hon gick förbi mig, endast
10 cm ifrån mig utan att säga
något och jag var halvt redo att
heja. Hon såg mig, inget snack om saken.
Såg lite haldum ut med munnen öppen för
att heja. Har varit irriterad på grund av detta
hela dagen. Konstigt ellerhur?

Jag avslutade vänskapen med henne för att
hon var egoistisk, manipulerande och
jag ville helt enkelt inte vara vän med henne.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tro mig, om ja var i samma sits som dig skulle jag med vara avundsjuk! Om hon har ett fint utseende, men som du säger, är manipulerande och egoistisk, skit i henne!

2006-11-03 @ 20:48:22
Postat av: Sannossi

Bara för man har vacker utsida så behöver ju inte insidan se likadan ut!
Hon verkar vara osäker - annars, om hon varit både vacker och cool så hade hon hejjat.
Även om du inte kände dig på top så var du beredd på att hejja det tyder ju på att du verkar vara fan så mycket coolare.. haha.. ;)

Postat av: MakeUpYourMind

Sandra: Haha skönt att höra att jag inte är någon psycho. Visst hon är vacker, men det är lite synd om henne. Efter att jag avslutade vänskapen med henne så tog våra gemensamma vänner också avstånd från henne. Så hon är nog rätt ensam. Men för första gången så bryr jag mig inte. Jag ska också må bra.

2006-11-03 @ 21:00:16
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Sannossi: Håller med dig till fullo, japp hpn är vääldigt osäker på sig själv. Det var delvis därför jag inte orkade med henne. Hon gick klädd i rätt utmanande och ala Posh kläder men påstod att hon kände sig så ful osv. Det fattade inte jag, jag kände att hon bara ville ha uppmärksamhet. Allt skulle handla om henne.
Och visst.. jag är cooool. Haha Du är bäst!

2006-11-03 @ 21:02:42
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: ellis

om hon var jobbig så tycker jag att man ska " säga upp vänskapen" eftersom det tar på krafterna när man har såna vänner^^:(skit om hon e vacker eller inte, hon var jobbig, screw her

2006-11-03 @ 23:47:47
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: hannahsthlm

Fy vad jobbigt...man får alltid "en tankeställare" när man möter folk från det förflutna..men om det var DU som sa upp vänskapen så borde ju HON känna sig dum..inte du..för det var ju hon som inte gick att vara vän med..ellerhur?=) Ha en bra helg!

2006-11-04 @ 12:28:32
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Sophie

Känner igen mig precis, har en föredetta bästa vän som får mig att känna precis likadant och hon var på precis samma sätt och det var anledningen till att jag slutade vara med henne. Det är så jobbigt.

2006-11-04 @ 15:48:02
URL: http://soff.webblogg.se
Postat av: Mari

Shit, det är jobbigt att möta folk från det förflutna. =S Man vet inte om man ska säga hej eller inte och säger man hej och den andra inte hälsar blir det bara weird. Och alltid ser den fd vännen snyggare ut och mer framgångsrik. Hur man nu kan se det, men man får för sig det. Det är ju trots allt bara ytan man ser.

2006-11-04 @ 16:01:37
Postat av: Anna

Låt inte någon som du inte vill vara kompis med förstöra din dag. Hade jag vart dig hade jag inte tänkt mer på det, antagligen är hon lika dum idag och i längden är det hon som drabbas av att bete sig så. Hon måste ju leva med sig själv varje dag, du träffar ju henne inte så ofta.

2006-11-04 @ 22:37:43
URL: http://dedicatedtomormorkirsten.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Ellis: Japp och det var det jag gjorde. Efter flera år av att vara dumsnäll.

hannahstlhm: Ja men det värsta är att jag tror att det bara är jag som sitter och funderar på saker och ting. Det känns som att vissa bara skiter i det. Sen blir ja sur på mig själv för att jag sitter och funderar och så fortsätter det. =)

Sophie: Ja, hemskt jobbigt är det. Men det känns som en befrielse nästan att avsluta vänskapen. Det är som ett dåligt förhållande.

Mari: Ja, jag tycker att det är hemskt. Men jag brukar alltid hälsa och prata. Skulle de i sin tur inte göra det så skiter jag i de sen. Ja det är ju så.. men jag har alltid tyckt att hon är vacker och kommer alltid göra det. Men utseendet är inte allt tyvärr.

Anna: Så ska jag tänka nästa gång. Men det blir att man funderar i de banorna. Ja, det verkar ju så. Så som hon gick förbi mig med huvudet högt uppe och låtsades att inte se mig. Trots att när jag sist såg henne så pratade jag med osv. Aja..
=)

2006-11-04 @ 23:42:40
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback