Red & Hot



Jag tänkte tipsa tjejer med olika utseeden för tips om hur de ska sminka sig.
Den första "typen" av tjejer i min lista är rödlätta tjejer.
Har i hemlighet beundrat rödlätta tjejer nåt enormt och många gånger har
jag önskat att jag vore rödhårig när jag var liten. -Hade flera kusiner som
var rödhåriga.
Jag tycker att håret, de blå ögonen (oftast), fräknarna och den ljusa hyn harmoniserar
underbart ihop. En sval skönhet helt enkelt, i min värld i alla fall.
Måste bara påpeka att jag har utbildning inom makeup, dock jobbar jag inte
med det nu.

Här kommer tipsen.
Använd hellre en färgad dagkräm än foundation. Då jag absolut
insisterar att man inte ska täcka fräknarna. Den färgade dagkrämen
täcker det man vill täcka och ger en lyster och låter fräknarna lysa igenom.

Rödhåriga tjejer har svårt för att bli bruna och oftast är de ljushyade, då ska man
inte ha ljusa läppar då det försvinner med resten av ansiktet. Man ska
ha läppglans eller läppstift med lite färg i.
Finast är det med en rosabeige läppstift, korallfärgad läppglans eller läppstift eller hallonrosa läppglans.

De vackra blå ögonen ska ramas in med lite svart eyeliner. När det kommer till ögonskugga
så är det snyggast med en gråtonad ögonskugga antingen i matt, skimmer eller kräm.
Jag har sminkat många rödhåriga tjejer, nästan alltid kände de sig snyggast i grå ögonskugga och
de var verkligen snygga!

Bronzing powder passar på rödhåriga tjejer mer än på någon annan om du ska fråga mig.
Dock är det oerhört viktigt att man väljer en nyans som inte är allt för mörk. Guerlains no. 1 är perfekt. Sen kan det också vara fint med att matcha de hallonröda, korallfärgade, rosabeigea läpparna med en liknande rouge. Om ni inte vill täcka fräknarna allt för mycket så passar det
underbart med en krämrouge som dessutom ger kinderna en lyster. Passar perfekt till sommaren.


Kommentarer
Postat av: Lady

vilka bra tips!! Kan du göra fler åt tex brunetter? O fortsätt skriv, skitbra blogg!

2006-05-22 @ 22:00:51
Postat av: MakeUpYourMind

Lady, vad kul att du gillade tipsen! Beroende på om folk gillar det så skriver jag fler tips. Har redan några på G.

Postat av: Sophia

Kul med någon som skriver om tips för rödhåriga :)

2006-05-23 @ 19:02:18
URL: http://sophiak.blogg.se/
Postat av: MakeUpYourMind

Sophia är du rödhårig? Kul att du uppskattade det!

2006-05-23 @ 22:06:01
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Sophia

Ja :)

2006-05-25 @ 23:35:29
URL: http://sophiak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback