Blondes have more fun.


När en person från ett annat land aldrig har
varit i Sverige tror de att hela Svearike består av
blonda tjejer. Visst har vi våra blonda, blå ögda skönheter
men det är långt ifrån alla.
Så tänkte jag åter igen tipsa om sminktips till alla blondiner.

 
Jag personligen tycker att det är vackrast med en brunögd tjej
med blont hår. Det kontrasterar så vackert. Likaså som jag tycker att
blåögda tjejer är vackra i brunt hår.

Har du bruna ögon och är blond så passar i princip alla färger dig.
Men testa lite andra färger än brunt, för att brunt gör inte
särskilt mycket på brunögda. Välj en grön färg, blå färg (dock inte ABBA-blå),
lila, rosa eller silver. Silver med lite skimmer är riktigt snyggt på en brunögd!

 
Ni blondiner med blå ögon är de mest eftertraktade tjejerna av italienska stallions, visste ni det?
Så det är inte fy och skam att ha blå ögon och blont hår inte.
Jag tycker att ni borde testa lite mer isiga färger, det gör mycket till
blå ögon. Såna färger som en isprinsessa skulle kunna ha. Vit ögonskugga till sommaren eller
ta och testa en orange färg, inte apelsinorange men en som är lite ljusare, det
är riktigt snyggt! Eller färger som plommon och rosa är också väldigt snyggt.


Grönögda tjejer tycker jag passar väldigt fint i peach, lila och brunt väldigt fint.
Se bara på bilden på Charlize Theron, med en ljus peach ögonskugga. Det framhäver ögonen.

Blonda tjej passar i en "sunkissed look" med bronziga kinder, ljusare läppar
och en mörkare ögonmakeup, väldigt mycket. Fast blondiner borde ta fram en mörkare läppglans eller
läppstift ibland. Ta efter blondineras blondin, Marilyn Monroe och måla läpparna
i rött så är ni garanterat hetast.

 
Det beror helt på vilken hudton man har som man ska välja rouge. Men är man äkta
blondin så är man inte så brun naturligt iheller. Rosa kinder till vintern och lite bronzigare toner till sommaren när man har fått lite färg. Det ska vara naturligt.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Är du själv blond?

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: MakeUpYourMind

Sophie, jag har cendréfärgat hår. Som ser ut som råttfärgat om vintrarna, enligt mig själv. Haha

2006-05-25 @ 13:52:29
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Amanda

Bra att veta, är nämligen blond med bruna ögon. Tack för tipsen.

2006-05-28 @ 17:35:52
URL: http://amandamik.blogg.se
Postat av: Sophie

Jag med! Hi hi, som sagt inte jordens roligaste färg, specielt inte på vintern. Men vi får se det från den ljusa sidan, vi kan bli riktigt blonda och se natuliga ut (dvs så länge vi håller koll på våra rötter) och om vi vil kan vi gå över till brunt utan att någon skulle höja på brynen!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-05-28 @ 18:45:21
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Amanda: Så lite så!

Sophie: Ja precis, det är så jag känner också. Men utan färg så känns det inte så himla kul. Det är särskilt kul att inte rötterna syns så jättemycket för att man är inte så väldigt mörk. Har tex färgat håret lite ljusare idag, jag tog en Ljus Blond färg, men jag hade det bara i 15 min och det ser solblekt ut. Nice =)

2006-05-29 @ 21:52:23
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback