Asian Beauty



Nu kommer makeuptipser för tjejer med asiatiskt utseende.
Jag kan sitta och studera mina asiatiska vänner eller andra tjejer
som jag ser ute på stan. Jag är konstig jag vet.
Den varma hudtonen, vackra svarta ögonen, formen på ögonen,
de perfekt markerade kindbenen och härligt plutande läpparna.
Håret då, alltid lika skinande svart och perfekt!
Och det faktum att det inte krävs mycket smink för
att få en asiatisk tjej att se lovely ut.


Jag blir så ledesen när jag hör att asiatiska tjejer försöker
se mer västerländska ut med att blondera sig och använder
sig av konstiga produkter för att bli ljusare i hyn.

Vi börjar med de vackra mandelformade ögonen. I och med att man
har det dubbla vecket så kan man tona och använda flera olika
nyanser av ögonskugga då det inte syns lika mycket som det hade
gjort på en tjej med större ögonlock. Men man kan ändå använda eyeliner,
snyggast blir det med lite färg, kanske grönt eller lila?
Snyggt med stilsäkra svart eyeliner också. Jag tycker att det är snyggast
med en lite ljusare färg i ögonskuggan, samt med lite skimmer som får
ögonen att se större ut. Om du gillar dina ögon och inte vill att de ska se större
ut så är det oerhört snyggt med en sotade ögon till de svarta ögonen och
svarta håret.

Foundation med gula pigment kan vara oerhört svårt att hitta har jag märkt.
De flesta foundation får asiatiska tjejer att se röda ut eller grådassiga.
Men detta beror på att foundationet inte är anpassad till tjejer/killar med
gul ton. Det viktigaste är att be om hjälp av en makeupartist i butikerna.
Jag har även märkt att budgetmärkena oftast aldrig har en foundation som
passar gul tonade. Så om du behöver en foundation kan jag rekommendera
Laura Mercier som passar alla typer av tjejer. Provade på min asiatiska kompis
som annars inte brukar ha foundation för att hon tycker att inget passar henne,
färgen försvann i hennes ansikte och de blev jättefint.
Den är lite dyrare men håller väldigt länge.

Läpparna ska ha lite färg. Det är snyggt med hallonrosa, korallrosa och andra färger.
Fast jag har märkt att asiatiska tjejer sällan har färg på läpparna. Ofast
används det lite ofärgad läppbalsam. Vet ej vad detta beror på.
Dessutom tycker jag att asiatiska tjejer är döläckra i röd läppglans eller läppstift.

Rouget ska vara i varma toner, så som korall, persika eller en bronzing powder.

OBS, skrev detta väldigt snabbt. Så jag har inte kollat stavningen osv. Sorry i förväg!

Kommentarer
Postat av: Elizabet

Jag håller med dig asiatiskt utseende är väldigt vackert och jag kan inte heller förstå att desssa tjejer vill ändra på sig:/*

Postat av: Ebba

Håller med så mycket! Själv har jag hört att jag har lite asiatiska drag... En annan sak är ju att asiater också klär sig hur snyggt som helst!

2006-05-24 @ 21:12:28
URL: http://casualmixture.blogspot.com
Postat av: Li

Jag är asiat. Fast med lite kallare färger än de flesta så min hudton är lite... ovanlig. Vet inte om jag är varm eller kall. Bara kallare än de flesta asiater.
En nackdel med att vara asiat: ögonfransarna pekar typ rakt ner i normalt tillstånd. Dom är också väldigt raka.

2006-05-24 @ 22:07:47
Postat av: MakeUpYourMind

Elizabet, ja visst är det så!

Ebba: Lyllos dig då! Ja de gör det verkligen, de har sense of style som ingen annan.

Li: Ja men såna problem med ögonfransarna har jag också. Min Shu Uemura ögonfransböjare är min bästa kompis!

2006-05-25 @ 12:15:48
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Li

Jag har också skaffat en ögonfransböjare från Shu Uemura men tycker inte att det gör så stor skillnad. Mest att det inte blir några skarva "knipveck". Har du kanske några tips på hur man använder den?

2006-05-25 @ 15:53:45
Postat av: MakeUpYourMind

Li, det viktigaste är att man inte bara böjer en gång utan börjar inifrån och utåt med att böja 3 ggr. Sen kan man värma fransböjaren lätt med fönen så håller det ännu längrre.

2006-05-25 @ 17:21:31
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: therese

oh för en gång skull var det kul att läsa sminktips=)

2006-05-25 @ 22:51:29
URL: http://joo-mee.blogspot.com
Postat av: evelina

jag är asiat o kan bara hålla med. det är jtätesvårt att hitta bra foundations och läppstiftsfärger man passar i

2007-07-23 @ 15:02:34
Postat av: Y

jag är asiat.Min hudton är jag nöjd med, det går att hitta bra foundations och sånt till mig, men det är värre med ögonen, mina ögonfransar är nästan helt raka, man måste ha ögonfransböjare och man ska ju böja som före innann man har mascara, men nr man har på mascaran så nlir dom i stort sätt raka igen. TIPS?!

2007-10-23 @ 13:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback