Måste bara säga detta

Jag har ju sagt att jag inte ska skriva, men jag måste
dela med mig om en händelse!
Idag träffade jag 7 tjejer, som jag känner lite ytligt.
Skulle dessutom vara tillsammans med de på en
tjejmiddag. AV dessa 7 tjejer var 4 stycken
plastikopererade.
Näsplastik, bröst och öron (?)
Ena hade nyligen gjort det och berättade i detaljer hur det hade gått osv.
Jag satt där som en fåne och sa nåt i stil med,
 "Jag vågar inte ens vaxa mig,
än mindre operera mig!"

De tyckte säkert JAG var konstig.
De kunde inte sluta snacka om andra operationer de
hade kunnat tänka sig att göra i framtiden.
En ville bl. a göra en ansiktslyft. Hon var 21!

Det är upp till var och en att göra vad de vill.
Jag tror att problemen sitter i hjärnan och när man
opererar sig, är/blir anorektiker så tror man att
problemen kommer att försvinna när man har gått
ner de sista kilona eller opererar brösten.
Vad händer, man vaknar och upptäcker
visst jag har gått ner och har snyggare bröst, men
fortfarande samma liv, problem osv.
Då måste man bli ännu mer deprimerad och må
värre än någonsin.

Det finns många bra förebilder för unga tjejer, men
de blir oftast kvar i skymundan och får inte ta lika
stor plats i medier. Medan alla anorektiskt smala
och perfekta tjejer syns överallt.

Tacka vet jag en av mina bästa kompisar, som
när vi gick i 6:an sa:
"Jag kan gå ner i vikt men du kan inte göra något åt
ditt fula ansikte eller själ!"

Detta var till en kille som mobbade henne för att
hon var tjock, mullig, kalla det vad du vill.
Hon är fortfarande tjock men även en av de
mest självsäkra tjejerna jag har träffat i mitt liv.
Mer sånt!
Snacka om att killen aldrig mer vågade säga
något till henne en gång till.


Var stolta över er själva!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

bra sagt!

Postat av: Cicci

Helt sjukt!!! 4 personer!

2006-03-24 @ 23:23:51
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Sigdrug: Visst??

Cicci: Ellerhur.. sjukt minst sagt.

2006-03-26 @ 13:29:36
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback