Time of my life

Denna helgen och nästa helg kommer att vara
fullspäckad. Och där imellan kommer det även vara
mycket att göra.
Ialla fall, jag är en sån som gillar att veta i förväg
vad jag ska ha på mig och t.o.m hur jag ska sminka
mig, allt för att inte ha panik sista minuten.

Imorgon är det tjejkväll hemma hos mig med
god mat och annat gott. Bla en chokladpaj med glass till..
Mums!
Dagen till ära bär jag min nya korta kofta med krage
 i svart/vitt med gröna detaljer från H&M Divided.
Vitt baslinne och
True Religion jeans.
Sminket kommer att vara lite lagom diskret med Torrid (NARS)
Svart eyeliner, Tulip (DuWop) och röda naglar.
Håret kommer att sitta på plats med en svart diadem.

På lördag ska det firas!
Två av mina kompisars drömmar har gått i uppfyllelse.
Ena har kommit in på läkarlinjen i en väldigt populär
skola i England och den andra har fått jobb som flygvärdinna.
Även då måste man ha något fint på sig, vet inte riktigt vad vi ska göra.
Vit tubtopp, plisserad under brösten och med band, Zara.
Paige jeans, håret rufsigt med en fläta i luggen.
Sminkningen blir sotade ögon Nova (Chanel), Amber Bronze
(Estee Lauder) och på läpparna blir det antagligen Buttercup
(DuWop), Ljusa naglar.

På söndag ska vi på en middag för släkten.
Vi har bokat en hel restaurang på stan.
Mysigt!
Då ska jag ha min nya svart/vit mönstrade kaftantunika
från Oasis och Paige jeans till det.
Håret nedsläppt och fönat. Svart Kukui halsband.
Mossgrön ögonskugga Fuji (NARS), Bronzer So Ceylon (MAC)
 Blankety (MAc)

Nästa vecka  på lördag ska jag på bröllop faktiskt.
Köpte en sidenklänning på Zara.
Den går i bruna toner med blommor. Jättefin!
Håret hänger ner i lockar.
Sminket blir brunrosa Chahut (Chanel) och Fuseé (Chanel)
Använder lite Mocha (MAC) och So Ceylon för lite higlightning.
Hue (MAc) på läpparna och Satinette (Chanel)
Ljusa naglar.

Sen på söndagen är det en stor fest!
Då bär jag min svart 60-tals inspirerade korta kavaj med
korta ärmar. Till det jeans och ett enkelt vitt linne.
Och ballerinaskor.
Håret ska vara uppsatt i hästsvans med sned lugg och
stor svart diadem.
Ögonen blir mejkade alá Marilyn Monroe med svart eyeliner.
Med massor av DiorShow.
Pinch o Peach (MAC) och till läpparna Lantana (DuWop).
Röda naglar.

Samtliga makeuper ska vara grundade med
Laura Merciers
Moisturizing foundation,
concealer, primer och puder.
Fransarna blir böjda med Shu Uemuras ögonfransböjare.
Såklart mascara också.

Kommentarer
Postat av: sandra - sjt.webblogg.se

Åh vad mycket roligt att se fram emot! :) Som en dröm för mig som älskar att klä upp mig ;)

Postat av: Emma

Oj va kul detta va att läsa. Låter så supersnyggt alltihopa! Den svart/vita koftan med gröna detaljer från Diveded kollade jag in häromdagen, den är cool! Hade gärna sett bilder på dessa outfits ;)

2006-04-08 @ 09:38:04
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Sandra: Japp det är det verkligen. Jag ÄLSKAR att klä upp mig. DEt ska bara hända grejer lite oftare så att man har anledningar att klä upp sig. Fast det kanske man kan göra iaf.

Emma: Tack ska du ha! Ja den är jättesöt faktiskt. Jag lovar min kamera är i sönder. Glömde säga till vännerna att ta med sig kamera. Ska försöka låna nån kamera. JAg tycker också att en blogg är roligare med bilder =)

2006-04-08 @ 10:16:33
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback