Favoriter

Rengöring : Dermalogica - Special Cleansing Gel
Ansiktsvatten: Använder ej
Ansiktsskrubb: Dermalogica - Skin Prep Scrub
Ögonmakeup remover: Helena Rubensteins
Dagkräm: Dermalogica - Active Moist
Färgad dagkräm: Använder ej.
Ögonkräm: Har ej börjat använda än. När ska man egentligen börja?
Allroundkräm: Eight hour cream

Foundation: Laura Mercier både
Oil-free och Moisturizing
Concealer: Laure Mercier secret concealer
Löst puder: Laura Mercier
Fast puder: Clinique
Rouge: Nars Torrid och MAC Mocha
Bronzing: Estee Lauder - Amber Bronze och MAC Mineralize i färgen So Ceylon.
Foundation Primer: Laura Mercier -Foundation Primer.

Mascara: Helena Rubenstein -  Lash Queen
Eyeliner: MUS i kakform, svart.
Kajal: Lancome
Ögonskugga: MAC
Ögonfransböjare: Shu Uemuras

Läppglans: DuWop - Three Little Stars, MAC - C-truh, NARS - Chelsea Girls, Stila och Chanel är favoriterna.
Läppbalsam: Rosebud Salve
Läppstift - MAC, Giddy och Hue
Läppenna: Använder ej så ofta. Brukar annars bli från MUS.
"Plumper": DuWop.

Hudkräm: Bath & Body Works
Kroppsskrubb: H&M: s
Shampo/balsam: Clearasil för doftens skull
Hårstyling: Endast Loreal Elnett
Doft: Chanel - Chance, Laura Biagiotti - Laura eller Cerutti - 1881
Nagellack: OPI - Hopelessly in Love+ andra och Mavala
Fotkräm & handkräm: Just nu Helosan hudsalva


Kommentarer
Postat av: julia

Åh Laura Mercier vill jag jättegärna testa. Vart köper du dina produkter ifrån?

Postat av: MakeUpYourMind

Julia, jag fick mina provade på mig av en makeupartist i USA. Jag har fortfarande kvar sen i somras. Köpte två flaskor foundation. Och resten har jag inte slösat så mycket. Det bästa skulle vara om du kunde be de på COW parfymeri att skicka dig prover. Och sen kanske beställa det från Ebay?

2006-04-21 @ 09:00:19
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Cicci

En makeup-tjej sa till mig att man ska börja använda ögonkräm när man börjar använda smink pga man "belastar" den delen av ansiktet så mkt och den därför behöver mer fukt. Men vet inte om det är sant eller bara hennes teori, men jag vågar inte chansa så jag har kört med ögonkräm sen jag var typ 19 (är 22 nu så jag vet inte om det har hjälpt eller ej..)!

2006-04-22 @ 16:31:46
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: MakeUpYourMind

Men det kan stämma, jag menar när jag inte sminkade mig så pillade man inte på ögonen. Så man kanske ska börja INNAN man får rynkor..hehe

2006-04-22 @ 23:54:49
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback